Van Riopar naar Cazorla - Reisverslag uit Cazorla, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Van Riopar naar Cazorla - Reisverslag uit Cazorla, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Van Riopar naar Cazorla

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 Juni 2009 | Spanje, Cazorla

Hoi, dat is snel dit keer. Op deze camping in Cazorla hebben ze internet. Even snel iets over de tocht hierheen. Vanuit Riopar wilden we naar Tranco en eigenlijk nog iets verder. Mooie tocht weer. Halverwege toen we zaten te lunchen bij een koele waterbron kwam ineens nog een stel fietsers aan bij deze bron. Nelleke en Ben van Gelder. Eventjes ervaringen uitgewisseld en vervolgens weer op weg. In Tranco hielden we het voorgezien ook al omdat we het leuk vonden dat ook Nelleke en Ben daar zouden overnachten. Een gezellige avond gehad waarbij ook Paul en Norma nog aansloten.
De volgende dag naar Cazorla samen opgereden met Ben en Nelleke en we staan nu samen op deze camping. Morgen gaan we ieder weer apart want zij rijden een andere route.
Waar ik het nog even over wilde hebben is de dag indeling van de Spanjaarden en dan vooral over de eetmomenten. Het ontbijt stelt niets voor. Een kopje thee of koffie en een geroosterd stukje brood met jam. Koffie wordt ook nog dikwijls even gedronken in het café voordat je bij de baas naar binnen gaat. Dan volgt om een uur of 10 het tweede ontbijt. Kijk en dat is nu waar we in Nederland ook naar toe moeten. Bij het brood of wat men daar dan eet wordt koffie geschonken met allerlei borrels erin, er wordt bier en wijn gedronken en het is allemaal een gezellige boel. Na een 3 kwartier is dat dan gebeurd en gaat ierdereen weer aan het werk. Klinkt toch een stuk beter dan de infothee bij ons.
Vervolgens wordt er om een uur of 2 uitgebreid gelunched, waarbij geeroosterd vlees enz. genuttigd wordt. Daarna even rust en om een uur of 4 of 5 gaat men nog een paar uurtjes aan het werk. Het avondeten is dan vanaf 9 uur. Kortom volgens mij een ideale dagindeling en daar moeten wij ook maar eens aan.

Dat was het weer. Morgen naar Granada om de Alhambra te bekijken.

Voor foto´s de volgende link:
http://picasaweb.google.com/liaenfrans28

Groeten Lia en Frans die aan hun laatste week beginnen.

  • 18 Juni 2009 - 09:12

    Hannie Maas:

    Hoi Frans en Lia,

    Ik zit te genieten van jullie mooie reis. Geniet lekker van het Alhambra, ik vond het erg mooi.

    Groetjes en succes met het laatste stukje.

  • 18 Juni 2009 - 09:16

    Kitty En Aad:

    Hallo Frans en Lia,
    Wij hebben nog niet gereageerd, maar dat wil niet zeggen dat we jullie niet volgen. Echt heel leuk om jullie verhalen te lezen. Zo ook vandaag over het tweede ontbijt. Ik weet niet of jullie dat lukt, maar als ik 's ochtends een paar borrels neem - ook al zit dat in de koffie -, komt er echt niet veel meer uit mijn handen, laat staan uit mijn benen! Maar op een rustige dag klinkt het goed! Ik hoop dat jullie, dankzij of ondanks dit 2e ontbijt goed zijn aangekomen. Mooie foto's hebben we ook gezien, een heel mooi gebied. Veel succes met jullie klimmetjes en afdalingen en hier genieten we voorlopig maar van - vooral Aad - van de Tour van Zwitserland.
    groetjes, Kitty en Aad

  • 18 Juni 2009 - 09:34

    Francisca En Chris:

    Hoi doordouwers,
    De Spaanse eetgewoontes
    (uiteraard ook drank) liggen jullie wel. dat is inderdaad wel iets anders dan bij ons.
    Ideetje om straks te emigreren? Goede voort-zetting van de vacantie(?) of toch zwaar werk.
    Groetjes.

  • 18 Juni 2009 - 09:40

    Wieneke:

    Pfff, zo vroeg aan de borrel? Nee, dat zou bij mij ook niet werken. Al kan ik me voorstellen dat jullie er harder van gaan fietsen ;-) Zet hem op!

  • 18 Juni 2009 - 10:01

    Sandra:

    Mooie foto's weer! De camping ziet er ook mooi uit. Geniet van jullie rustdag! Ik ga nog even leren...

  • 18 Juni 2009 - 12:25

    Els:

    Gezellige boel daar in Spanje, lijkt wel altijd vakantie. Goede reis.

  • 18 Juni 2009 - 19:24

    Fred:

    Waar staan jullie? Ik kom er aan en sla het eerste ontbijt wel over.

    Veel plezier, de laatste week alweer.

  • 19 Juni 2009 - 08:04

    Lucienne:

    wat een prachtige tocht....en ja dat 2e ontbijt lijkt mij ook wel wat en wijn bij de lunch...dat zal een dolle boel worden bij mij op de afdeling...dat ff slapen lijkt me ook wel wat heb zonder drank op daar al behoefte aan. Geniet maar vanal de mooie dingen hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cazorla

Frans

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 79386

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 27 Juni 2023

Allgäu en mogelijk meer

16 Juli 2022 - 23 Augustus 2022

Van Herfte naar Denemarken en weer terug

27 Mei 2018 - 05 Juli 2018

Van Pau naar Lissabon

25 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Ruta Iberica, van Pau naar Lissabon

04 Juni 2016 - 29 Juni 2016

Van Herfte Naar St. Marie de la Mer

31 Mei 2015 - 07 Juli 2015

Van Herfte naar Rome

08 Juni 2014 - 03 Juli 2014

In het spoor van El Cid

09 November 2013 - 04 December 2013

Van Johannesburg naar Kaapstad

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondje Corsica en een stukje Sardinië

19 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Bellissimo Toscana e Umbria

20 Mei 2010 - 16 Juni 2010

Sevilla naar Santiago de Compostella

31 Mei 2009 - 25 Juni 2009

Girona naar Malaga

25 Mei 2008 - 04 Juli 2008

Van Zwolle naar Santiago

Landen bezocht: