Van Plasencia naar Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Van Plasencia naar Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Van Plasencia naar Salamanca

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 Juni 2010 | Spanje, Salamanca

Hoi, even wat meer tijd om een verslagje te plaatsen. Het laatste verslag kwam uit Plasencia waar we op de camping in Montfragüe zaten. Een natuurpark waar de gieren om je heen cirkelen. Ook nog een nest van de zwart ooievaar bekeken (van afstand) met 3 jongen. Op de camping waren we omgeven met de blauwe ekster. Op de camping ook nog de story van Terry en Ann, Franka en Ben, Hans en Rico en een Engelsman waar ik de naam niet van weet. 2 heel gezellige avonden doorgebracht met die lui. Terry was overigens 70 en al 22 jaar gepensioneerd (Brandweerman in Londen). Hij was fan van Bergkamp en van Persie dus zat die bij mij op de juist golflengte.
Na Plansencia naar Hervas gefietst op een bloedhete dag. Prachtige omgeving met bloemen. Heel veel bloemen. In Hervas waren ook Hans en Rico weer aanwezig. Weer gezellig. De volgende dag maar een ritje van 30 km naar Candelario, maar wel alleen maar bergop. Kwamen daar om 2 uur aan. Tent opgezet en een uurtje geslapen. Vervolgens weer op de fiets om naar EL Tavieso (in de Sierra de Candelario) te klimmen die op ongeveer 2000 meter lag. Dus een klim van 10 km met een gemiddeld stijgingspercentage van 8%. Lia is niet te verslaan en kwam dan ook als eerste boven. ´s avonds heel lekker gegeten in een Taberno in het dorp. Een ober die er plezier in had.
Vandaag dus 2 juni opweg naar Salamanca. Weer door een prachtige omgeving maar erg heuvelachtig dus erg zwaar. Je kan beter alleen maar klimmen dan op en neer. Achteraf viel het toch nog wel mee wanneer je de spreuk van Lia maar in gedachte houdt. "Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest."
Nu dus op de camping in Salamanca en morgen blijven we hier om de stad te bekijken.
Groeten Lia en Frans

• 02 Juni 2010 - 19:29

Sandra:

Hai! Mooie foto's! En erg mooi weer zo te lezen en te zien :-D. Geniet er van!
    x

• 02 Juni 2010 - 20:38

Lucienne:

Wat een belevenissen allemaal hoor, prachtig wat julie allemaal doen en zien...toch heel wat anders daan "vreemdelingen uitzwaaien" ha ha
    hier wordt het weer ook lekker gelukkig...vrijdag ga ik met de PV van V&W een lang weekend naar Budapest ook iets anders...wens jullie nog veel goede tochten en zet hem op Lia. TOPPIE!!

• 02 Juni 2010 - 21:22

Chris En Francisca:

Hoi, prachtige en leuke foto's.
    Jullie kaart hebben wij ook ontvangen hoor. Nog bedankt.

• 03 Juni 2010 - 07:31

Harry:

Aha, .. Monfrague camping. Daar zijn wij vaak geweest, tussen de blauwe eksters inderdaad. Het zwembad is daar trouwens ook prima met de cirkelende gieren erboven.

• 03 Juni 2010 - 10:00

Maria:

Al die bloemen lijken me erg prachtig!!
    Het is hier ook mooi weer. Vanmiddag ga ik naar de Bergsingel en lekker lui in de tuin zitten.
    Geniet van alle goede dingen en leuk te horen, dat jullie van die aardige mensen ontmoeten.

Groetjes,

Maria.

• 03 Juni 2010 - 10:14

Hermien En Angela:

Wat een prachtige foto's en wat zullen jullie weer veel te vertellen hebben. Het lijkt mij prachtig al die vreemde vogels en bloemen. Geniet er maar van en houdt de spreuk van Lia goed in gedachte! Groetjes

• 03 Juni 2010 - 18:16

Chris En Francisca:

Net even gekeken waar jullie nu precies zitten.
    Wat zijn jullie al ver!!!!
    Groetjes xx

• 03 Juni 2010 - 20:48

Janendiny:

wij zitten inmiddels in st Croy de tera. De camping in Mozar is dicht en staat te koop. Ook een optie om iets in