Van Assisi naar Spoleto - Reisverslag uit Spoleto, Italië van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Van Assisi naar Spoleto - Reisverslag uit Spoleto, Italië van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Van Assisi naar Spoleto

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 Mei 2011 | Italië, Spoleto

Hoi,
leuk weer om alle reacties te lezen. Assisi is een mooi stadje met heel veel bezienswaardigheden. Vooral over Franciscus, die daar geboren en getogen schijnt te zijn. We hebben naar zijn crypte staan staren, maar het deed Frans niets daar een naamgenoot te zien liggen. Andere wel hoor die pinkte een traantje weg of lagen ademloos op de knieen. Ook hebben we het kruisbeeld gezien dat tegen Franciscus praatte waardoor hij zich bekeerde. Zou wel aan de halucinerende drugs gezeten hebben. Verder heeft die wel goede dingen gedaan begrijpen wij. Dus een dagje lekker door de stad geslenterd. Een wijntje hier en daar een biertje. Bier is trouwens erg duur.
Vandaag een korte tocht van 62 km, maar wel wat klim werk erin. Dachten dat het 15% zou worden, maar dat was van de andere kant. Dit was wel weer werken maar goed te doen. Om 3 uur waren in Spoleto. Daar naar de camping gereden maar dat leek nergens naar. Dus zitten we nu in Hotel San Carlos. Terwijl er onweer dreigt zijn we daar niet ongelukkig mee. Na een paar uur door de stad gewandeld te hebben gaan we dadelijk eten. Morgen gaan we richting Orvieta, maar dat is een zware van 89 km met weer veel klim werk. We gaan hem dan ook in 2 etappes doen en komen morgen tot Todi. Nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte.

Groetjes Lia en Frans

• 26 Mei 2011 - 17:12

Mike:

First!

Klinkt alsof het allemaal voorspoedig gaat!
    Succes met het zware klimwerk.. :)

• 26 Mei 2011 - 18:53

Frans UB:

Hoe is het mogelijk dat de nabijheid van ons beider patroonheilige en naamgenoot je zo weinig doet! En dat terwijl er zich ademloos geknielde tranenpinkers om je heen bevinden. Er had toch wel iets méér stichtelijkheid op je mogen neerdalen vind ik. Maar nee, het blijft bij biertje hier, wijntje daar.
    Nou ja, voor mij heb je eigenlijk ook wel gelijk hoor. Het is tenslotte vakantie.
    Doe voorzichtig met het klimmen en -vooral- het afdalen. En geniet er van!
    (Dat deed die Franciscus indertijd tenslotte óók! Vóórdat hij ernstig ziek werd en zich toen maar “bekeerde”.)
    Nog een paar dagen, dan vertrekken wij ook. De caravan staat al voor de deur om ingepakt te worden. Ik denk niet dat we elkaar tegenkomen, want wij gaan naar Frankrijk.
    Groeten en veel plezier !

Frans (& Ireen)

• 26 Mei 2011 - 21:15

Chris En Francisca:

Verstandig om het in 2 etappes te doen naar Orvieta. Heel veel succes en misschien na afloop weer een wijntje of biertje?
    Groetjes xx

• 27 Mei 2011 - 07:28

Wien:

Als ik een pet op had, deed ik hem af voor jullie! *Misschien kan Mike dat even voor me doen*

• 27 Mei 2011 - 09:31

Petra:

Hoe houden jullie het toch vol al dat fietsen.... :) Ik hoop dat jullie behalve onweersbuien ook een beetje mooi weer hebben!

• 27 Mei 2011 - 09:50

Frits:

Ik heb even op de kaart zitten kijken, maar met I Colli en I Monti in de directe omgeving moet het haast wel wat klimmetjes geven.
    Maar daar malen jullie natuurlijk niet om.
    En met de zegen van Franciscus moet het haast wel goedkomen, ook al deed het Frans niet zoveel. Het is per slot een heilige, en die staan erom bekend zo nu en dan een wondertje te verrichten. Als jullie in Todi zijn hoef ja alleen maar de Circonvallacione Orvietana te volgen om in Orvieto te komen. Prachtige weg lijkt mij dat en ook een mooie plaats.
    Veel plezier en mocht het zijn Frans dat je goddelijke vibraties waarneemt, sta deze dan toe.
    Je weet maar nooit waar dat toe leidt.
    Groet
    Frits en Carla