de kop is er af - Reisverslag uit Artziniega, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu de kop is er af - Reisverslag uit Artziniega, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

de kop is er af

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 Juni 2014 | Spanje, Artziniega

Gisteren dus precies op tijd in Bilbao aangekomen. Het is dan altijd weer even spannend of alle bagage en de fietsen ook meegekomen zijn. En ja hoor nadat iedereen zijn bagage van de band had gehaald werden de fietsen die verpakt waren in grote dozen door de opening gepropt. Snel alles fiets klaar gemaakt en heuvel op naar de Casa rural. Een prima overnachtingsplek. Na een prima nacht op weg naar Artziniega. Een tochtje van 40 km. Maar eerst dwars door Bilbao. Wij zijn blij met de fietsnavigatie, want we werden keurig door Bilbao geleid. Bilbao is een drukke stad met weinig fiets voorzieningen. Wij hebben dus lekker asociaal over de stoep gefietst. Dat deed overigens elke fietser die zijn leven lief had. Na Bilbao nog zo'n 30 km valsplat naar Artziniega waar we na 800 hoogtemeters later om pakweg 2 uur in de middag aankwamen. Een trainingsritje van ongeveer 40 km. We overnachten in het Torre de Artziniega, een soort middeleeuwse toren. Vanmiddag nog even rond gelopen. Het stadje heeft een aardig historisch centrum, maar zoals Lia zei; drie keer struikelen en je bent er doorheen. Morgen door naar Trespaderne, weer zon 50 km. Daar gaan we kamperen. De dag daarna door naar Burgos waar de echte El Cid camino gaat beginnen en we nog ongeveer 1000 km moeten fietsen.

Tot de volgende keer.
Liefs Lia en Frans.

• 09 Juni 2014 - 19:37

Lia:

Na 3 keer schrijven is het verslag eindelijk doorgekomen. Oorzaak "slechte wifi verbinding"

• 09 Juni 2014 - 21:09

Trees:

En ik begreep, dat het weer daar net zo mooi is als hier. :-)
    Maar inderdaad de kop is eraf. Op naar de echte tocht.

gr. Trees

• 09 Juni 2014 - 21:24

Sandra:

Leuk om nu al een verslagje te zien. Het zou wat zijn als jullie fietsen niet aan zouden komen. Dan sta je daar op het vliegveld... Maar gelukkig is het weer goed verlopen. Foto's van jullie overnachtingsadres zagen er leuk uit, Succes! x Sandra

• 10 Juni 2014 - 11:04

Yvette:

goed begin is het halve werk :-).

Fijn dat alles goed is gegaan. Succes! x

• 10 Juni 2014 - 13:31

Maria:

Hallo Frans en Lia,

Gelukkig ,dat alles aangekomen is . Ik blijf het ook altijd spannend vinden ,of alles op de band komt.

geniet van alle goede dingen. Het is hier momenteel heel warm en benauwd.

Groetjes!!!!

• 10 Juni 2014 - 15:41

Hermien En Angela:

Heel fijn dat alles goed is aangekomen! Net jullie sms gezien! Veel succes met de volgende 1000 km. Blijf alert hoor op de fiets! Groetjes en ga er lekker van genieten. Groetjes!

• 10 Juni 2014 - 22:38

Chris En Francisca:

Eindelijk tijd om even een berichtje te sturen. Druk druk druk.
    Ik zag gisteravond laat nog, dat jullie wat doorgegeven hadden.
    Heel snel alles gelezen en ik dacht, ik reageer morgen wel. Het komt hier goed door.
    Fijn dat alles prima is gegaan.
    En morgen naar Burgos en dan 1000 km fietsen? Allemachtig wat knap. Toch niet in 1 dag???
    Weer heel veel fietsplezier hoor.
    Groetjes xx