Voorbereiding en reisbeschrijving - Reisverslag uit Herfte, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Voorbereiding en reisbeschrijving - Reisverslag uit Herfte, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Voorbereiding en reisbeschrijving

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Mei 2015 | Nederland, Herfte

Hoi allemaal,

de voorbereidingen voor onze fietstocht naar Rome zijn nu in volle gang. Nog 11 nachtjes slapen en dan gaan we op weg. Zo langzamerhand worden de spullen verzameld. Hier en daar nog een kleine reparatie, maar dat is te verwaarlozen. Deze week nog wat reserve onderdelen kopen. Een reserve ketting en wat spaken en daarmee moeten we het doen.
De eerste twee etappes zijn nog in Nederland. De eerste overnachting is bij vrienden op de fiets vlakbij Arnhem en de tweede in Arcen in een B&B vlakbij de bierbrouwerij Hertog Jan. Daarna begint het grote onbekende wanneer we Duitsland in trekken. Langs de Rijn zakken we dan af naar de Bodensee. Daar gaan we bovenlangs naar Bregenz. Vervolgens door Zwitserland via het Comomeer naar Italië. We gaan dan richting Florence en dan via Assisi of Sienna naar Rome. Op 7 juli vliegen we vanuit Rome weer terug, maar dat is gelukkig nog een hele tijd weg.

Groetjes Lia en Frans

• 19 Mei 2015 - 22:21

Sandra:

Ja, het komt al dichtbij! Hoeveel km gaan jullie gemiddeld per dag fietsen?
    Succes nog met de voorbereidingen! X Sandra

• 19 Mei 2015 - 22:41

Leni Nunnink:

Hoi Lia en Frans, Wens jullie hele fijne vakantie, doe voorzichtig en geniet van het mooie Italie, als je de Paus nog spreekt doe mijn groet. Veel plezier onderweg en vergeet niet van elkaar te genieten.
    Lieve groet en tot ziens Leni.

• 20 Mei 2015 - 04:34

Petra:

De tijd vliegt! Jullie gaan dus meer dan vier weken weg? Super hoor! Hier zie ik steeds dappere fietsers de bergen op ploeteren, ik moet er zelf niet aan denken. ;) Geniet ervan! Liefs petra

• 20 Mei 2015 - 11:13

Hermien En Angela:

Hoi Lia en Frans,
    Nu ik hoop dat jullie die reserveonderdelen niet hoeft te gebruiken!
    succes met de voorbereidingen! We bellen in ieder geval nog voordat jullie weg gaan!

Groetjes Hermien en Angela

• 21 Mei 2015 - 11:10

Oom Ben:

Een mooie reis toegewenst. Geniet ervan. Over tante Corry stuur ik een privé mail.
    Groetjes.

• 21 Mei 2015 - 20:58

Charles En Yvonne:

Zo dat wordt weer lekker lang fietsen dus! Wij zijn ook door jullie aangestoken, maar houden het nog even op een rondje Bodensee :). Veel plezier en succes, Charles en Yvonne

• 21 Mei 2015 - 22:50

Chris En Francisca:

Hoi Frans en Lia,

Heel veel succes met de voorbereidingen voor jullie vakantie naar Rome!

Groetjes xx

• 26 Mei 2015 - 19:37

Anita Van Marle:

Beste Lia en Frans, wat een heerlijk gevoel om deze reis voor de boeg te hebben. Het wordt vast een belevenis. Maar eigenlijk weten jullie als geen ander hoe dit voelt. Wij wensen jullie een veilige reus, veel plezier en een hoop mazzel, want dan heb je geen pech. Hartelijke groet, Johan en Anita van Marle. We gaan jullie volgen!!!

• 27 Mei 2015 - 15:41

Saskia:

Wens jullie beiden een goede, plezierige en geen brokken vakantie toe.
    Ben heel benieuwd wat jullie zoal gaan mee maken!
    groetjes
    Saskia

• 28 Mei 2015 - 19:00

Karin Jansman:

Fijne vakantie en geniet ervan!
    Groet Karin

• 28 Mei 2015 - 21:59

Johan:

Nog even... heel veel plezier, het weer wordt beter (die kennis van ons is gestopt in Verona, nadat hij vorige week in de sneeuw de alpen over gegaan is. Ja dat kan ook allemaal....
    Nee ik wil jullie niet bang maken, jullie zijn zo goed en ervaren. Het grote genieten is toch al begonnen.

Ik ga jullie met heel veel plezier volgen.
    Groeten,

Johan

• 28 Mei 2015 - 22:24

Frans En Janny:

Hallo Frans en Lia, veel succes op jullie fietstocht naar Rome. Wij hebben in 2005/2006 de tocht ook gemaakt. Wij hebben de route volgens Reitsma gemaakt. Op wat kleine afwijkingen na lijken jullie dezelfde steden te bezoeken. Wij vonden het een van de mooiere routes. Wij zitten ondertussen in Le Pizou Frankrijk op de Sint Jakobsroute. Inmiddels ruim 1500 km afgelegd vanaf Stadskanaal. We hopen dinsdag St. Pied de Porte te bereiken en dan aan deel 3 te beginnen. Groetjes vanaf de St. Jakobsroute Frans en Janny

• 29 Mei 2015 - 12:54

Hanneke :

Hoi Frans en Lia,
    een fantastische fietsvakantie toegewenst! Geniet van de vele belevenissen die jullie tijdens deze reis weer opdoen. Fiets daarom niet te hard want er is onderweg zoveel moois te zien!
    Succes met de laatste voorbereidingen, maar volgens mij staat alles start klaar.

Hartelijke groet, Hanneke

• 29 Mei 2015 - 17:30

Astrid:

Heel veel plezier samen op jullie fietsjes en maak er een mooie reis van, ciao ciao en de groetjes van astrid.

• 30 Mei 2015 - 15:56

Chris En Francisca:

Hoi Frans en Lia,

Zijn jullie er klaar voor?
    We wensen jullie een hele fijne fietsreis toe en vinden het weer leuk om jullie te volgen.

Veel plezier!
    Chris en Francisca xx

• 30 Mei 2015 - 18:23

Elise Jasink:

Hoi Lia en Frans,
    Wens jullie een mooie en gezellige fietstocht toe!
    Leuk om jullie avonturen 'live' te kunnen volgen.
    Veel plezier!
    Groet,