In El Burgo de Osma - Reisverslag uit El Burgo de Osma, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu In El Burgo de Osma - Reisverslag uit El Burgo de Osma, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

In El Burgo de Osma

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

13 Juni 2018 | Spanje, El Burgo de Osma

Vanuit La Almunia de Dona Godina vertrokken naar Aranda de Moncayo. Een rit van 52 km maar wel 2 zware beklimmingen. Ook weer een prachtig landschap. Onderweg nog een stortbui maar zaten toen net in een bushokje. Aranda is een mooi dorpje maar er woont bijna niemand meer. De volgende dag naar Almazan. Een zware tocht van 85 km. Wind tegen en koud. Wie zegt er ook alweer dat Spanje te warm is om te fietsen? Om half vijf waren we gearriveerd en eerst genoten van een aankomst biertje. We konden echter pas na negen uur eten. Moeten nog wennen aan de Spaanse gewoontes. Ergens in de middag uitgebreid warm eten en 's avonds wat eenvoudigs. Overigens heerlijk gegeten.
Om half tien opweg naar El Burgo de Osma een tocht van 65 km. Strak blauwe lucht maar wel koud dus trui en windjack aan. Weer prachtige landschappen gezien. Wat is het binnenland van Spanje toch mooi. Een deel van de route is een stuk van de El Cid route die we al een keer gereden hebben. Zo herkennen we Berlanga en een oude ruine en overnachten we in El Burgo waar we ook al een keer geweest zijn. Om half negen gaan we eten.
Morgen op weg naar Aranda de Duero waar we gaan kamperen.

Groetjes Lia en Frans

• 13 Juni 2018 - 18:56

Angela:

lieve help het is een behoorlijke zware tocht!!!! wat jammer dat het weer ook niet echt mee werkt. Maar Spanje vooral de binnenlanden is prachtig!!!!!

we wensen jullie een hele smakelijke maaltijd!!! sterkte voor de rest van de tocht!

lieve groet Maria, Hermien en Angela

• 13 Juni 2018 - 19:48

Yvette:

Smakelijk!!

Ik doe nog steeds mijn best wat zon naar jullie te sturen ;-)

• 13 Juni 2018 - 19:59

Chris En Francisca:

Wat een geluk dat er bushokjes zijn.
    Eet smakelijk en voor morgen weer veel fietsplezier!

Groetjes
    Chris en Francisca

• 13 Juni 2018 - 20:56

Lucienne:

Inderdaad weer barre tochten.....jammer dat het weer wat tegenvalt.....ik hoop dat jullie in ieder geval nog een keertje moeten afzien door de warmte......hihihihi.....geniet maar lekker en lekker eten. Hoop dat het kamperen ook een succes wordt...
    Groetjes

• 13 Juni 2018 - 20:59

Sandra:

Jammer dat het koud is maar jullie hebben nog even dus komt vast nog goed!
    Ik had al respect voor jullie maar nu ik af en toe een heuvel op fiets hier in Limburg is dat respect nog groter! Ik kwam vandaag hijgend en zwetend aan na één heuvel...
    Zet hem op daar en natuurlijk vooral veel plezier!

• 14 Juni 2018 - 06:19

Wil:

Heel veel fietsplezier en vooral mooi weer,
    Groetjes Wil

• 14 Juni 2018 - 07:15

Gineke:

Wens jullie droog weer, aangename fiets/campeer temperatuur en veel plezier.

• 14 Juni 2018 - 09:53

Maria Kekum:

Wij vertrekken zaterdagnacht om 1.00 uur . Dat vind ik al moeilijk genoeg !!!!

Veel plezier en alle goede dingen .

Liefs en groetjes,

Maria

• 15 Juni 2018 - 09:40

Harmien En Reinder :

Wat weer een pracht route. We zitten net aan de koffie na de 9%klim. We gaan ie vegen, groetjes
    www.reinderklein.nl