Van Zwolle via Doetinchem naar Arcen - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Van Zwolle via Doetinchem naar Arcen - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Van Zwolle via Doetinchem naar Arcen

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

05 Juni 2016 | Nederland, Arcen

Zaterdag om half 10 vertrokken uit Her te. Stralend weer! Mooie tocht door weilanden en bossen naar Deventer. In Deventer over gevaren en in Brummen weer naar de goede kant van de IJssel. Om het pontje in Brummen op te komen mosten we wel door 40 cm water fietsen. Het water staat hoog in de IJssel. Daarna naar Doetinchem war we om 4 uur aankwamen. Was leuk en gezellig bij Hans en Anneriek. Zondag op weg naar Arcen en Hans fietste tot aan de Nederlandse grens met ons me . We fietsten via Duitsland. Was makkelijk dat Hans de weg wist. Scheelde een hoop zoekwerk. Onderweg toch maar besloten om naar de B&B in Arcen te gaan. Waren een beetje moe en zagen een tent opzetten niet meer zitten. Weer prima gegeten bij Hertog Jan. Morgen verder richting Maastricht maar of we daar ook komen is nog maar de vraag. Jullie horen het wel.
Groeten,
Lia en Frans

• 05 Juni 2016 - 21:55

Trees:

Ach ja, een beetje langzaam wennen aan het fietsen. Groot gelijk, dat jullie een B&B namen. De benen worden nog wel sterker en dan zijn jullie vanzelf minder moe. Wat een wijsheid hè. Zijn, ben ik bang, jullie eigen woorden.
    Zet hem op morgen in de heuvels van Klein Zwitserland.

gr. Trees

• 06 Juni 2016 - 05:21

Lucienne:

De kop is eraf! Goed zo doe maar rustig aan geniet van een B&B.......ben benieuwd war jullie verder in Limburg aan water tegenkomen.....

• 06 Juni 2016 - 12:22

Anita Van Marle:

Beste Lia en Frans, wat leuk te lezen dat jullie weer op pad zijn, dit keer naar zuid Frankrijk, de Camarque streek. lijkt mij erg mooi. Het is toch wel grappig, want dit jaar gaan ook wij naar Frankrijk fietsen, naar Brive waar mijn schoonouders wonen. We komen elkaar niet tegen want wij gaan in augustus... Welke route volgen jullie, (die van "de oude wegen")??.
    In ieder geval heel veel plezier en genot. liefs en au revoir...

• 06 Juni 2016 - 22:02

Angela:

Nu jullie zijn in ieder geval met mooi weer begonnen. Ga er lekker van genieten!
    Leuk dat jullie nog langs Hans en Anneriek zijn gegaan!
    Hopen dat jullie geen problemen krijgen met noodweer!
    Lieve groet Maria, Hermien en Angela

• 06 Juni 2016 - 22:20

Chris En Francisca:

Hoi Frans en Lia,

Jullie zijn in ieder geval met heerlijk weer begonnen. We hopen dat het zo blijft en dat jullie niet nog een keer door water moeten fietsen. Lijkt ons een zware klus.
    Gr.xx