Sur le pont de Avignon - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Sur le pont de Avignon - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Sur le pont de Avignon

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Juni 2016 | Frankrijk, Avignon

Van Pont de Cherue naar Faramans gereden. Daar twee nederlandse koppels op de camping ontmoet. 1 stel ging richting Nederland en het andere naar het zuiden. Was gezellig. Daarna naar Chabeuil gereden onder dreigende luchten. Daar kregen we een enorme plensbui, maar gelukkig stond de tent alen is alles verder droog gebleven. Eigenlijk wilde we hier een dag blijven, maar daar was het weer niet goed genoeg voor. Dus op zondag 19 juni naar Saou. We werden voortgedreven door een stevige wind. Het begin van de mistral. In Saou heerlijk gegeten in een Provencaals restaurant (vaderdag :)). 's nachts bijna de tent weggewaaid door een toenemende wind. Maandag echt frans weer. Lekkere temperatuur en nog steeds een stevig windje in de rug naar Suze de la Rouse. De Provence is altijd goed. De Mont Ventoux lokte maar hebben we toch maar links laten liggen. ' s avonds leuk stel ontmoet uit Haarlem die net begonnen waren op weg naar Nederland. Die hadden de hele dag tegen de mistral in geploeterd en dat viel niet mee. Van daar uit naar Avignon gereden. Hier blijven twee dagen om te genieten van de stad en de Franse zon. Was gisteren de nacht van de muziek. Van 2 uur ' s middags tot 1 uur ' s nachts dezelfde dance dreun :).
Tot de volgende keer.

Groeten,

Lia en Frans

• 22 Juni 2016 - 17:30

Lucienne:

Bonsoir! Bemerk ik enige luiheid???? Hahaha.....de Mont Ventoux links laten liggen?
    Maar jullie blijven bikkels in mijn ogen hoor en fijn dat je wind in de rug hebt.
    Jammer van die regen.....maar ik ben jaloers op jullie hoor...lekker frans smikkelen....
    Toch wel gezongen op de Pont d' Avignon?
    Veel plezier verder en vergeet niet te genieten dan genieten wij mee...

• 22 Juni 2016 - 23:02

Chris En Francisca:

Lekker dat windje in de rug. Jullie schieten al behoorlijk op!
    Succes verder. Gr.xx

• 22 Juni 2016 - 23:32

Sandra:

Dat klinkt allemaal goed ondanks de vele regenbuien. Hopelijk blijft de Franse zon nu bij jullie! X Sandra

• 23 Juni 2016 - 15:44

Harry:

Nog even de kleine Alpen over en je glijdt zo de Camargue in. La Brise camping is prima on Sts Marie's.

• 25 Juni 2016 - 15:49

Kees:

Goed bezig jullie daar in het Franse land. In Chabeuil hebben wij voor de eerste keer kennisgemaakt met vakantiefietsers en toen is het virus bij ons ook gaan kriebelen. Lekker de wind in de rug en op weg naar de zee, duurt nog wel ff maar jullie komen er wel. De Mont Ventoux zullen wij wel beklimmen voor jullie. Wij zijn daar in september. Ik mag sinds weer een paar dagen gem 15 min. per dag fietsen (is natuurlijk al een uur) dus dat gaat wel goed komen op die Mont Ventoux en anders moet Marij hem maar twee keer fietsen.
    Groetjes van ons een veel succes nog , geniet ervan !!