Nu in La Almunia de dona godina - Reisverslag uit La Almunia de Doña Godina, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Nu in La Almunia de dona godina - Reisverslag uit La Almunia de Doña Godina, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Nu in La Almunia de dona godina

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Juni 2018 | Spanje, La Almunia de Doña Godina

Zoals al uit de titel blijkt zijn we vandaag in La Almunia aangekomen na een verblijf van 1 dag in Zaragoza. Vrijdag in Zaragoza aangekomen en voor de eerste keer het tentje opgezet. Belaagd door muggen. Vrijdagavond in de buurt van de camping gebleven. Een bijzonder kinderrijke buurt waarbij de vrijdagavond blijkbaar bedoeld was dat idereen buiten aan het flaneren, wat drinken en de kinderen dan in de speeltuintjes speelden. Ook het zwembad van de camping werd overspoeld door waarschijnlijk kinderen uit de buurt. Zaterdag gebruikt om Zaragoza te ontdekken. Het is een levendige stad, mede door alle toeristen die rond de Basilique vertoeven. Net zoals wij overigens. O.a. de Basilique bekeken en ook nog het Moorse Paleis. 's avonds begon het hard te regenen en het heeft de hele nacht geregend. De tent dus nat ingepakt en dat blijft die nog een paar dagen want de eerste 4 dagen zijn er geen campings en verblijven wij in hotels.
Even wat statistieken: wij hebben inmiddels 362 km gefietst en hebben al 5869 hoogtemeters gemaakt. De maximale hoogte is col de Portalet met 1740 meter en we hebben 15816 kcal gebruikt. Dit alles hebben we in 21 uur gedaan (echte actieve fietstijd). En dat alles met een gemiddelde snelheid van 17,4 km.

Morgen naar Aranda de Moncayo

Groeten Lia en Frans

• 10 Juni 2018 - 16:31

Angela:

Geweldig wat jullie allemaal doen veel respect voor jullie fietstocht!!!!!

hier geweldig weer nog geen drup regen maar je weet maar nooit!

nogmaals heel veel plezier en geniet van alles.

Maria is hier dus ook groeten van
    Maria, Hermien en Angela

• 10 Juni 2018 - 18:45

Lucienne:

Hoi, in spanning zat ik al weer te wachten op jullie verslag. Leuk wat jullie allemaal weer meemaken.....jammer van die natte tent maar heb diep respect voor jullie prestaties....geniet verder!
    Groetjes, Lucienne

• 10 Juni 2018 - 19:56

Chris En Francisca:

Fijn dat alles goed verloopt, alleen die natte tent.......Dan is gelijk je bagage veel zwaarder geworden toch?
    Lekker nu 4 dagen in een hotel. We kijken weer uit naar het volgende verslag. Hartstikke leuk hoor,
    Groetjes van Chris en Francisca

• 12 Juni 2018 - 06:49

Sandra:

Jullie zijn weer goed bezig! Hopelijk blijft het weer nu goed.
    Lekker genieten! X Sandra

• 13 Juni 2018 - 18:48

Theo Braaak:

lIk wens jullie van harte een hele mooie fietstocht zonder valpartijen zoals deze brokkenpoot en
    goed fietsweer.In gedachten fiets ik met jullie mee.
    Groetjes van Theo