Van Segovia naar Cazalegas - Reisverslag uit Cazalegas, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Van Segovia naar Cazalegas - Reisverslag uit Cazalegas, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Van Segovia naar Cazalegas

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Juni 2018 | Spanje, Cazalegas

De tocht naar Segovia was niet zo lang. Maar 54 km. Voor een groot deel over een Via Verde. Een fietspad over een oude spoorlijn dus geen heftige stijgingen en dalingen. We waren om 2 uur op de camping. In de tegenover liggende wijk wat gegeten en daarna een rustige avond. De volgende dag verkast naar een hotel, want na de rustdag in Segovia moesten we kwart voor acht de trein hebben naar Cercedilla en om voor die tijd nog een tent af te breken leek ons geen goed idee. We namen de trein om hellingen van 10% en meer te vermijden en bovendien konden we na de treinrit nog een volledige dag fietsen en wonnen we een dag. Een relax dagje in Segovia gehad. Diverse dingen bekeken waaronder het Algazar en de kathedraal en het Aquaduct. Verder op terrasjes mensen bekeken en lekker gegeten. De volgende dag werd na de treinrit een zware dag. Veel onverharde paden waar je eigenlijk een mountainbike voor nodig had en geen zwaar beladen toerfiets met normale banden. Onderweg kregen we nog van een Spanjaard een echt Spaans ontbijt aangeboden maar helaas moesten we dat afslaan want anders haalden we ons doel niet. Om 4 uur waren we in Pelayos de la Presa waar we na een aankomst biertje de camping opzochten. Rustige avond in een restaurant.
Vandaag van Pelayos naar Cazalegas gefietst. Mooie rit maar wel veel klimmetjes. Gelukkig is de fietsconditie inmiddels van dien aard dat we dat aankunnen. Inmiddels is de temperatuur Spaans geworden. Overdag meer dan 35 graden en 's nachts een graadje of 22 en dat is warm in een tent.
Morgen naar El campillo de la Jara.

Groeten Lia en Frans

• 20 Juni 2018 - 19:08

Anneke Kr.:

Wat ontzettend mooi die tochten van jullie!
    En dan al die klimmetjes in dat mooie landschap.!
    Geniet ervan
    groetjes,Anneke

• 20 Juni 2018 - 19:32

Chris En Francisca:

Wat maken jullie weer veel mee en eindelijk de Spaanse temperatuur.
    Beter nat van het zweet dan van de regen!
    Succes weer verder.

Groetjes
    Chris en Francisca

• 20 Juni 2018 - 20:06

Sandra :

Leuk om jullie verslagen weer te lezen! Ook leuk dat jullie zoveel mensen ontmoeten. Veel plezier!

• 20 Juni 2018 - 20:21

Charles En Yvonne:

Leuk om alle verhalen weer te lezen. Petje af hoor wat jullie allemaal fietsen. Veel plezier verder!

• 20 Juni 2018 - 23:09

FransuB:

VIJF-EN-DERTIG GRADEN ! ! !
    En dan 'klimmetjes' fietsen.
    Noemen jullie dat nog steeds vakantie?

Nou, veel plezier dan maar! :-D
    Dapper hoor!

• 21 Juni 2018 - 12:48

Lucienne:

Hallo stelletje bikkels, dat doet het maar weer......mooi dat jullie ook nog genieten en niet alleen maar fietsen, goed om een trein te pakken, hotelletje hier en daar...maar vooral ook die mooie ontmoetingen....geniet lekker verder ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Buen día verder.....buen viaje más allá

• 23 Juni 2018 - 19:41

Kitty:

Hallo Lia en Frans,
    Leuk om weer jullie reisverslag te lezen. Ik heb er bewondering voor hoor! Al die klimmetjes in die hitte!
    Maar goed dat jullie ook af en toe een lekker hotelletje pakken. Ik heb Terschelling rondgefietst en Oerol beleefd. Was weer erg leuk en inspirerend! Maar het fietsen was een makkie vergeleken bij jullie escapades!
    Nog veel plezier!
    groetjes Kitty

• 24 Juni 2018 - 09:11

Harmien En Reinder :

Jullie gaan goed. Geniet ze van al het moois en groetjes, nog vanuit de Pyreneeën