Bijna in Frankrijk - Reisverslag uit Doornik, België van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Bijna in Frankrijk - Reisverslag uit Doornik, België van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Bijna in Frankrijk

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

29 Mei 2008 | België, Doornik

Hoi zitten nu even te internetten in Tournai en gaan dadelijk weer verder. Eerste dag dus naar Soest, droog en stevig windje mee. Tweede dag naar Breda, buien, wind mee. 3e dag naar Roosendael, weer regen en maar een trekkershut genomen. 4e dag (gisteren 28 mei) t-shirtjes weer. s avons de tent opgezet in Gavers vlakbij Geraardsbergen. Vandaag, ja hoor om 5 uur s morgens regen tot een uur of 10. Dus tent drijfnat mee. Kortom het gaat harstikke goed. Nu 455 km gefietst en er komt nog wat bij vandaag. Jacobus de meerdere heeft het goed voor met ons. Om af te koelen zorgt die voor water, voor de snelheid voor wind en wanneer we een bankje nodig hebben dan hoeft Lia maar te kikken of er staat er een. We hebben inmiddels al diverse medefietsers ontmoet. Zelfs een stel dat met hetzelfde vliegtuig terug gaan.
Hopen dat het weer wat beter gaat worden de komende dagen, want het heeft nu veel weg van dat van verleden jaar.
Groetjes en tot internets of sms
Lia en Frans

• 29 Mei 2008 - 13:07

Yvette:

Beter weer is op komst volgens mij... Houdt vol! Verder klinkt alles prima, leuk dat er al medebikkels zijn! Succes en veel plezier in frankrijk. xx

• 29 Mei 2008 - 13:33

Fred:

Jullie liggen in ieder geval wat km's betreft mooi op schema.
    Laatst iemand gesproken die een week eerder dan gepland aankwam.
    Als je nu al medefietsers tegenkomt.... Dat wordt wat in Spanje (Fietsvierdaagse?)
    Hier is het ook geen zomer. Schrale troost.
    See You!

• 29 Mei 2008 - 13:35

Leo:

Hoi fietsstel,

Wat een pech hè met dat weer. Het is natuurlijk wel zo Frans, dat als je een heisessie mist (en wat voor één) dat je daarvoor wordt gestraft. Volgens mij zorgt Bert dan zelf voor dat pokkenweer.
    Ik hoop dat het snel beter en vooral droger wordt.
    Succes!

• 29 Mei 2008 - 16:00

Sandra En Lawrence:

Jammer van het weer, wel gezellig dat jullie mede fietsers tegen komen.

Succes nog.

Groetjes Sandra en Lawrence

• 29 Mei 2008 - 17:10

Sandra:

Jammer van het weer maar zo te horen hebben jullie het verder wel naar jullie zin. Ik hoop dat jullie de zon wat vaker gaan zien! Veel succes en plezier!! Groetjes!

• 29 Mei 2008 - 19:25

Chris En Francisca:

Wat zijn jullie al ver!
    Jammer van het weer maar
    het wordt vast wel beter. Leuk die medefietsers. Blijven jullie nu bij elkaar?
    Groetjes

• 29 Mei 2008 - 19:46

Bram:

Jullie kunnen die regen beter aan het begin krijgen dan op het einde van de tocht. Ondanks het slechte weer zit de gang er wel in. Houden zo. Overigens, een Waterstater en een ex-Waterstater moeten toch wel tegen een beetje (hemel-)water kunnen??
    Ik begreep uit het weerbericht vanavond op het journaal dat de vooruitzichten voor Frankrijk niet al te best zijn. Reken maar op een paar stevige buien, wanneer die toevallig niet bij jullie in de buurt vallen (en dat hopen we van ganser harte)kan jullie dag niet meer stuk!
    Het gaat jullie goed de komende dagen en veel sterkte toegewenst.
    Hartelijke groeten, ook van Gerda,
    Bram

• 29 Mei 2008 - 21:53

Maria:

Wat een ellende met het weer!!
    Hier is het niet echt slecht.Gisteren zijn we naar Amsterdam geweest en hebben prachtig weer gehad.Zelfs buiten kunnen eten. Vandaag bezoek gehad van vrienden uit Enschede.
    Lekker gegeten en gedronken.
    Fijn wat gehoord te hebben, want op de televisie zagen we verschrikkelijke berichten over Belgie.
    Groetjes,

Hermien, Angela en maria.

• 30 Mei 2008 - 06:51

Hermien En Angela:

Het is nu vrijdag en het regent hier nu verschrikkelijk! We waren blij dat we wat van jullie hoorden. Leuk dat jullie al medereizigers hebben ontmoet. Het is en blijft een hele klus maar we begrijpen dat het goed gaat en jullie er nog lol in hebben. Hebben jullie ook een BANK mee???? Fiets ze en nogmaals veel plezier.

• 31 Mei 2008 - 14:45

Lucienne:

Awel, het is nu alweer de 31e dus jullie zijn ook 2 dagen verder...hoop dat jullie het nu wel drooghouden...Geraardsbergen ofwel Grammont is de geboorteplaats van mijn grand-père....leuk..en wat grappig dat jullie ook al medebikers hebben, ik vind jullie idd bikkels hoor! Super!! ik denk aan jullie

xxxlucienne

• 31 Mei 2008 - 19:51

Charles En Yvonne:

We hebben jullie site maar even bij de favorieten gezet. Veel succes verder. Trapse!! We volgen jullie!