Bergtoppen in zicht - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Bergtoppen in zicht - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Bergtoppen in zicht

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Juni 2008 | Spanje, Astorga

Nu dat viel weer best mee die overnachting op een slaapzaal. Het was alleen bloedheet daar. ´s avonds nog naar spanje italië gekeken samen met spanjaarden, italianen, zweden, duitsers en fransen. Was weer erg gezellig, maar zo´n overnachting in een Alberque sloopt je want er is elke avond wel feest. Wel is het om 10 uur bedtijd dus laat wordt het meestal niet. Na Boadilla dus verder een snikhete hoogvlakte over met geen spatje schaduw. Na 111 km in manzilla aangekomen op een hele lege camping maar de bar was wel open. Voor we de tent opgezet hebben eerst maar eens een biertje gedronken. We besloten om de volgende dag maar te verkassen naar de camping bij Leon, want alleen op de camping is een beetje saai. Dus volgende dag op naar leon. Was maar 25 km en daar aangekomen moesten we voor de camping weer 6 km terug en bergop. Eerst Leon bekeken en daar ook gegeten. het was het feest van San Juan daar dus dolle pret. Ook onze duitse vrienden weer gezien. Leon is een hele leuke stad. Na het eten op naar de camping en dat was even afzien met twee biertjes achter de kiezen. lia niet want die had geen bier gedronken. Had een beetje hoofdpijn, mogelijk een lichte of beginnende zonnesteek de vorige dag.
Rustige middag verder op de camping en dan vandaag dus naar Astorga waar we weer in een Alberque slapen. Morgen de beklimming van de Cruz de Ferro, hoogste punt 1500 meter en komen dan hopelijk in Ponteferrado uit. Het weer is nog steeds voortreffelijk hier en volgens de voospellingen blijft het zo of wordt het nog beter (warmer). Nog zo´n 300 te gaan. Het einde komt in zicht en dat is toch wel dubbel. Mooi dat de eindstreep in zicht komt maar dat betekent ook dat de vakantie er dan bijna opzit. En we hebben zoveel gezien en leuke mensen ontmoet. Overigens fietsen is een zware klus maar wanneer ik de wandelaars voort zie strompelen dan ben ik blij dat ik op de fiets zit. Lopen duizenden wandelaars verspreid tussen de Pyreneeën en Santiago. Goed morgen dus weer verder en dan horen jullie wel weer. Liefs Lia en Frans

• 25 Juni 2008 - 17:35

Lucienne:

Nu ben ik de eerste, moest erg aan jullie denken toen ik vanmiddag hondsmoe naar huis fietste...pittige tegenwind en die stomme fietsbruggen hier...wat piep ik nou....jullie doen ff 1500m...super gaaf wat jullie allemaal doormaken en ja de het einde komt in zicht, volg. week op mijn verjaardag komen jullie weer terug...hoe laat landen jullie? Nog heel veel sterkte en geniet 3 dubbel van de laatste loodjes......

veel liefs lucienne

• 25 Juni 2008 - 18:22

Yvette:

zo te horen fietsen jullie van party naar party! Heb jullie kaartje ontvangen, dank daarvoor. Doe nog ff voorzichtig de laatste kilometers, een zonnesteek klinkt niet al te best... Succes en veel plezier! x

• 25 Juni 2008 - 18:53

Chris En Francisca:

Het klinkt wel allemaal heel gezellig wat jullie meemaken. Dus vannacht weer met 20 man en vrouw op een zaal? Fijn dat jullie nu erg mooi weer hebben.
    Vandaag nog sms gehad van meiden. Daar ook bloedheet 39 graden, maar zij liggen of zitten alleen maar. Dan is het toch even anders.
    Ik zal zo nog een sms doen naar hen, dat we weer een bericht van jullie hebben ontvangen en dat alles goed is.
    Groetjes en fiets ze morgen weer! xx

• 25 Juni 2008 - 19:33

Wieneke:

Kan eigenlijk nog steeds niet anders zeggen dan dat ik jullie enorme bikkels vind! Súper!

• 25 Juni 2008 - 20:11

Lawrence En Sandra:

Hoi,

Nou dat schiet inderdaad al lekker op. Geniet nog maar even van de laatste dagen. Groetjes Sandra en Lawrence

• 25 Juni 2008 - 20:36

Trees:

Hoi Kanjers,
    We zijn weer terug op honk. Ook hellingen gehad van 5%. Vonden we erg goed en dagen van 80km. Maarja nu we dit weer lezen, stelt het niets meer voor. Nog geen heimwee naar jullie windstoppers en een fris briesje om de oren? Zal wel niet hè, dat soort dingen denk ik alleen. Hou nog even vol hoor. Het klinkt wel steeds gezelliger. Oja, het pakje is aangekomen hoor.
    Groetjes Trees.

• 25 Juni 2008 - 21:32

Fred:

Hier blijft de spreker stil.
    En ik maar denken dat jullie effe die pas van 1000mtr over moeten en dan weer 'redelijk' vlak terrein in gingen.
    Waar halen ze die 1500 meter-berg nou weer vandaan?
    Maar goed, het wordt hoop ik een mooie finale.
    Duizend doden sterven en dan met een glorieus gevoel er boven op staan!
    Doe voorzichtig met afdalen, dat gaat sneller zoals jullie weten.
    Geniet van de laatste week!
    O ja, jullie missen weer het hooien.
    Maar daar jullie toch aan de cola zitten, drink ik wel een biertje meer.
    Zet 'm op die laatste week!

Groeten, Fred

• 25 Juni 2008 - 22:51

Lawrence:

Hee frans en lia zo te zien zijn jullie er bijna nog ff doorzetten dus. Nou die wereldtijd staat op je naam hoor frans.(ehhhhmm) Nou ja weet je je richttijd voor volgend jaar trainen dus haha. gr en tot latersssss

• 26 Juni 2008 - 06:55

Anneke En Karel:

Met alle respect voor jullie prestaties:
    Anneke heeft inmiddels ook weer 36.500 KM gefietst.
    En dat zonder zadelpijn!
    Ja, jullie schieten al lekker op. Nogmaals onze complimenten!

• 26 Juni 2008 - 06:59

Anneke En Karel:

O ja, Anneke heeft die afstand van haast rond de wereld afgelegd in 10 jaar,
    enne, nou ja, op haar hometrainer.
    Geintje!

• 26 Juni 2008 - 07:14

John Van Schie:

Ongelofelijk, ik doe het niet na, sterker nog ik heb voor mijn aankomende vakantie al 3 auto's gereserveerd!
    Zet 'm op, hou vol, het eind komt in zicht, het gaat zeker lukken!

• 26 Juni 2008 - 17:11

Loes En Theo:

Niet te geloven.Nog maar 300 km;nou ja,nog maar.Het zijn wel hele zware kms maar...het eind is in zicht.Nog 3 á 4 dagen en de klus is geklaard.Ik ben stinkend jaloers maar ook apetrots op jullie.
    Veel sterkte en goede benen bij de laatste kms.

• 27 Juni 2008 - 07:12

Sandra:

Jullie schieten inderdaad al op! Ik hoorde dat het bloedje heet is in Spanje. Wel lekker maar misschien iets minder als je de berg op moet fietsen... Pas maar op dat jullie niet oververhit raken.
    Ik heb van de week een dagje op de boerderij gepast, het was mooi weer dus dat was wel lekker :-) En nu vertrek voor 3 dagen naar Zeeland! Naar concert @ sea. De weersvoorspellingen zijn best goed dus ik hoop dat we het droog houden!
    Veel plezier nog de laatste week!

Groetjes Sandra

• 27 Juni 2008 - 11:46

Hein:

wat goed zeg frans ik ga metFred flink aan het trainen anders houden we je straks vast niet meer bij met hardlopen nog veel fietsplezier de groetjes van je buren