Graaff Reinet en op naar Addo - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Graaff Reinet en op naar Addo - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Graaff Reinet en op naar Addo

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

21 November 2013 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Gisteren, woensdag, een Mega mooie wandeling gemaakt in wat later bleek de Valley of desolation (Vallei der Verlatenheid). Wel even verdwaald mar gelukkig toch weer de weg gevonden. Wel mijn enkel verzwikt. Kon 's avonds bijna niet meer lopen. Maar een goed glas wijn en ibuprofen doet wonderen. Geen last meer. Na de wandeling nog naar het uit zicht punt over de vallei geweest. Prachtige vergezichten. Vandaag verder naar Addo.
De potholes zitten in de geasfalteerde wegen waar dan gewoon een gat in zit. Sterk verhaal. Ik reed minimaal 80 en mogelijk harder toen ik een Mega potholes tegenkwam. Automatisch trok ik aan mijn stuur en tilde zo de voorkant van de auto omhoog, reed op de achterwielen door en kwam er zonder problemen langs. Echt waar :-) Wanneer ik daarin was gekomen had ik zeker 2 lekke banden gehad.
Overigens is Graaff Reinet net een openluchtmuseum.
Op naar Addo nu.

Groeten Lia en Frans

• 21 November 2013 - 09:42

Lucienne:

Oeps, wat spannend allemaal en wie heeft nu zijn enkel verzwikt? Weet eigenlijk niet goed wie de verhalen schrijft of doen jullie net als Nicci French? Veel plezier nog!

• 21 November 2013 - 11:30

Hermien En Angela:

Hallo zeg jullie zijn aan de dood ontsnapt!!!!Wat zijn dat voor rare dingen op je achterwielen rijden! Bovendien hoe komen die gaten in de wegen???

Maar gelukkig alles goed. Ik vraag me ook af wie heeft zijn enkel verzwikt?

Nu jullie zien in ieder geval heel veel mooie dingen.

Geniet van het National Park groet Hermien en Angela

• 21 November 2013 - 12:23

Sandra:

Haha, dat zou ik wel even op een video willen zien!

Voor de medelezers: Frans schrijft de verhalen dus hij had ook zijn enkel verzwikt :-)

Veel plezier weer! X

• 21 November 2013 - 12:43

Karin:

De reis zit er nog lang niet op dus niet te spannende capriolen uithalen hoor!!

• 21 November 2013 - 18:43

Frans En Janny:

He mooi om te zien dat jullie je plannen die je van het voorjaar had ook nu uitvoert. Volgens mij is het wel mooi daar en is het zeker eens wat om ook zelf te gaan bekijken. Kun je er ook fietsen of is dat toch te onveilig. We blijven jullie volgen en vinden de reisverhalen leuk.

Frans en Janny

• 21 November 2013 - 20:26

Chris En Francisca:

Wat een akelige wegen. Moet er niet aan denken om daar een stuk te rijden.
    Maar jullie hebben het wel heel erg fijn en gelukkig heb jij geen last meer van je voet Frans!
    Ik begreep al gelijk dat jij je voet verzwikt had hoor. Zoals je schreef over een goed glas wijn
    met een pijnstiller!!!.
    Veel plezier in Addo en jullie hebben nog héél veel dagen.

Groetjes
    Chris en Francisca

• 22 November 2013 - 17:49

Hein:

niet al te gevaarlijk doen dat je straks met een rollator door herfte moet word zondags wat moeilijk met lopen goed da je de juiste medicijnen had voor je enkel geniet er nog goed van want het is zo weer voorbij heel veel plezier Hein en Janny

• 23 November 2013 - 12:27

Maria:

Hallo Frans en Lia,

Fijn om te horen ,dat alles goed gaat.Hebben jullie ook kleine olifantjes gezien? Het lijkt me fantastisch om ,dat allemaal in de vrije natuur te zien.Ik heb een nieuwe computer en vind alles heel moeilijk.Ik moet heel veel handelingen verrichten en vind het moelijk alles te onthouden.

Groetjes