Merida en een jubileum - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Merida en een jubileum - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Merida en een jubileum

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Juni 2018 | Spanje, Mérida

We zitten nu in Merida maar hoe zijn we daar gekomen.Uiteraard fietsend. We zijn van Cazalegas naar Mohedas de la Jara gereden. Een stukje langs de Taal waar we al weer lang geleden eens aan de oorsprong hebben gestaan.Verder voornamelijk over een Via Verde.prima. Prima te doen en een beetje vals plat naar beneden dus die 82 km gingen lekker snel. Prima overnachtingsplek waar ook nog voor ons gekookt werd.De volgende dag maar een klein stukjenaar Guadalupe. Eerst klimmen naar de Puerto de San Vincent en daarna weer bergafwaarts tot aan de camping. Hier de was gedaan want dat moet af en toe ook natuurlijk. De volgende dag het dorpje bekeken.De kathedraal bekeken en ook het klooster. De kathedraal is gewijd aan de zwarte Madonna. Dat is een beeldje dat opgegraven is na een verschijning van Maria. We hebben haar ook vanaf een meter recht in de ogen mogen kijken en ook mochten we haar kussen. Hebben we niet gedaan maar 30 Spanjaarden wel. Brr!!!
Het is ook een bedevaartplaats en er kroop ook een Pelgrim op zijn knieën door het klooster over de harde stenen vloer. We hebben gegeten in het Hospederium waar vroeger de koningen aten wanneer ze op bezoek kwamen. Een indrukwekkende zaal.
Na Guadalupe naar 10 KM voorbij Miajadas gefietst en op camping El 301 gestaan. Met zwembad en dat hadden we wel nodig na een rit van 104 km. 70 km over een bloedhete vlakte waar gieren zouden vliegen. Geen gier gezien. Zagen er denk ik nog te fris uit om interessant te zijn voor die vogels.
Nu dus in Merida waar we verblijven in het Parador van Merida een luxe hotel. Het is best stoer om de fietsen tussen van die hele dure auto''s te parkeren. Dit als beloning aan ons zelf voor inmiddels 10 lange fietstochten die we gemaakt maakt hebben. Morgen richting Badajoz dat bijna op de grens met Portugal ligt. Over een paar dagen horen jullie weer meer over onze jubileumreis.

Groeten Lia en Frans

• 25 Juni 2018 - 19:31

Yvette:

Klinkt goed allemaal!! Op naar Portugal!

• 25 Juni 2018 - 21:24

Lucienne:

Gelukkig niet door de gieren gepakt.....mooie tocht weer hoor.....even geen puf om langere reactie te geven...

• 26 Juni 2018 - 07:43

Hannie:

Hoi, wat klinkt dat allemaal heerlijk. Zo'n Parador lijkt me ook wel wat.
    Geniet er van. Leuk jullie verhgalen te lezen.

• 26 Juni 2018 - 19:39

Chris En Francisca:

Hahaha. We zien in gedachten jullie fietsen staan tussen al die mooie en dure auto's.
    Wat grappig.

Veel succes op weg naar Portugal morgen!

Groetjes
    Chris en Francisca

• 26 Juni 2018 - 19:42

Chris En Francisca:

Vergat ik nog te zeggen. Hele mooie foto's hoor.

• 29 Juni 2018 - 06:31

Harmien En Reinder :

Wat leuk dat juliie gegeten hebben in het hospederium. 21.00 uur werd ons te laat, wij hebben er een aqua com gaze gedaan. En wat een cliffhanger, een jubileum. Groetjes