De laatste loodjes - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 Juli 2018 | Portugal, Lissabon

Zo de laatste kilometers zijn weggetrapt. Vanuit Evora zijn we naar Alcacer do sal gefietst. Een betrekkelijke makkelijk ritje van pakweg 70 km. Je kan merken dat we de steile klimmetjes kwijt zijn. In Alcacer een camping met heel veel muggen die heel bloeddorstig waren. We hebben het overleefd maar hadden behoorlijk wat bulten. Alcacer do sal is beroemd door zijn zout industrie. Vroeger kwam het zout in Nederland daar ook vandaan. De volgende ochtend naar Setubal. De eerste 25 km langs een drukke weg waar heel hard werd gereden. Ging gelukkig allemaal goed. Laatste 25 waren weer mooi. Setubal is een stad waar je best kan verblijven. Leuke straatjes en genoeg restaurantjes. Afgelopen zondag dus echt het laatste ritje. Eerst naar Montijo waarwe moesten overvaren naar Lissabon. Daarna langs de zee naar Belem (ook Lissabon) en daar weer de boot naar Trafaria en daarna nog een klein stukje naar de Costa de Caparica naar de camping vlak bij zee. Vandaag (maandag) Lissabon in geweest. Drukke stad maar heel gezellig en veel te zien. Morgen of woensdag gaan we nog een dagje.
Het volgende verslagje met de laatste avonturen komt waarschijnlijk weer uit Herfte.

Groeten Lia en Frans

• 02 Juli 2018 - 20:58

Fred:

Gefeliciteerd! Weer een tocht op jullie CV.
    Tot donderdag, geniet nog even.

• 02 Juli 2018 - 21:33

Chris En Francisca:

Geweldig dat jullie dit weer gedaan hebben.
    Geniet van Lissabon.

Chris en Francisca

• 02 Juli 2018 - 23:57

FransuB:

GEFELICITEERD ! ! !
    Want, hoewel het je vakantie is en je het voor je lol doet, is het tóch weer een hele prestatie!
    Hoedje af! Of (zoals ze in Portugal zeggen) tire o chapéu!
    Geniet van de laatste dagen. Ik hoor t.z.t. graag de verhalen nóg eens met de ongetwijfeld -tig foto's erbij.
    Enne . . . Kom heelhuids thuis!

• 03 Juli 2018 - 04:57

Kees En Marij :

Toppertjes. Goed gedaan. Weer een mooie rit om op terug te kijken. Goede terugvlucht naar Nederland.

• 03 Juli 2018 - 06:15

Gineke:

Dank voor de verslagen. Gezellig om te lezen. Nog een paar fijne dagen en goede thuisreis gewenst.

• 03 Juli 2018 - 07:48

Hannie:

Geweldig, gefeliciteerd. Nu nog even nagenieten aan zee en van Lissabon.
    Het is hier gelukkig ook mooi weer dus de weersovergang zal niet zo groot zijn.

• 03 Juli 2018 - 10:40

Harmien En Reinder:

Hallo Lia en Frans, een zonnige groet vanuit Zuid Sardinië. De Westkust hebben we nu gedaan. Ook wij fietsen vandaag over drukke verkeerswegen. Niet om vrolijk van te worden, maar soms kan het niet anders. Wij doen de oostkust nog en dan nemen we in het Noorden de boot naar Corsica.
    Jullie nog een prettige tijd in Lissabon en geniet van het lekkere eten. Want dat kan daar heel goed.
    Goede terugvlucht.

Sportieve groet van Reinder en Harmien.

• 03 Juli 2018 - 19:31

Charles En Yvonne:

ha Frans en Lia,
    Knap gedaan weer, onze complimenten!!
    Goede reis terug!
    groetjes