Dagje Gent - Reisverslag uit Gent, België van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Dagje Gent - Reisverslag uit Gent, België van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Dagje Gent

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Juni 2023 | België, Gent

Het was een rustdag vandaag. Gelukkig stond de tent niet om 6 uur in de volle zon en konden we het tot kwart over acht goed uithouden. Toen opgestaan ontbeten en koffie gedronken en tegen elfen op de fiets gestapt naar het centrum van Gent. Fiets gestald in een fietsenstalling. Daarna even rondgelopen en koffie gedronken op een terrasje tegenover het Kasteel Gravensteen. De oberin zat al aan de wijn. :confused:. Toen weer even door gewandeld en een boottochtje gemaakt. Veel gezien en over de geschiedenis gehoord. Zo is de naam Gent afkomstig uit het Keltisch en betekent de samenvloeiing van de twee rivieren waar Gent aan ligt. Namelijk de Schelde en de Leie. Daarna een biertje gedronken met boerenbrood en Belgische kazen op een terrasje. We besloten om het kasteel Gravensteen te bekijken. Leuk met een audio tour. Daarna heeft Lia nog nieuwe fietssokjes gekocht en zijn we naar de Vrijdagmarkt gewandeld. Daar op aanraden van vriend Charles bij de Dulle Griet weer bier gedronken met salami erbij. Heerlijk!! Boodschappen gedaan bij AH en terug naar de camping gefietst. Maaltijd salade gegeten. Kortom een prima rustdag. We melden wel nog even dat zo'n rustdag vermoeiender is dan 80 km fietsen. :joy:. Morgen naar Brugge. Wanneer alles gaat zoals we denken hebben we daar ook weer een rustdag. Daarna gaan we rechtsaf en via Brabant terug of linksaf en vervolgen we de Vlaanderen route.

• 14 Juni 2023 - 21:38

Leo:

Mooie stad, Gent.

Gravendeel ook mooi maar een beetje eng met al die martelwerktuigen.

Veel plezier in Bruge

• 14 Juni 2023 - 21:41

Freda Miltenburg:

Dat is nog eens vakantie: lekker fietsen, mooi weer, van alles beleven, lekker eten/drinken en mooie plaatsen bekijken! Nog heel veel plezier!

• 14 Juni 2023 - 22:46

Francisca:

Fijn dat jullie een hele leuke dag hebben gehad in Gent.

Morgen weer Lekker fietsen naar Brugge.

• 15 Juni 2023 - 15:23

Hermien En Angela:

Gent is een leuke ontspannen stad!

Brugge trouwens ook. Fijn dat jullie mooi weer hebben!

steeds weer leuk om jullie berichten te lezen.