Eindelijk zon - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Eindelijk zon - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Eindelijk zon

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

05 Juni 2008 | Frankrijk, Chartres

Hoi allemaal, bedankt voor al jullie reacties en aanmoedigingen. Na Compiegne zijn we door gefietst naar Henonville door heuvelachtig terrein met hellingen tot 7%. De volgende dag weer pittig door naar Condé sur Vesgre waarbij we ook de Seine overstaken en daarna in een korte rit naar Chartres. Vooral de dag naar Conde was nat en koud. Op weg naar Chartres onze medefietsers tegengekomen en samen koffie gedronken in Maintenon plus kasteel bekeken. Wij zijn de jonkies van de zes. De andere echtparen zijn respectievelijk 70en 70 en 78 en 79 jaar oud. Wat een bikkels hè!!!! In Chartres is de ommeslag volgens ons. Kwamen gisteren met voor ons doen mooi weer aan. Vandaag half bewolkt en een prima tempie om een stad en de kathedraal te bekijken. Vandaag dus een rust en wasdag. Lekker gegeten tussen de middag. Morgen gaan we weer verder richting Fréteval en dan naar Tours en hebben we het eerste boek uit. Willen jullie nog eens kijken of Theo en Loes ook van deze site weten? Nu tot de volgende keer maar weer.

Oh ja, het lieve kaartje van Mike, Sandra en Yvette heeft ons al door moeilijke tijden heengeholpen!!!!

Liefs Lia en Frans

  • 05 Juni 2008 - 13:37

    Chris En Francisca:

    Het gaat dus hartstikke goed met jullie en eindelijk ook wat beter weer.Fijn hoor. Hoe is het mogelijk dat die andere echtparen op die leeftijd dat ook nog zijn gaan doen. Knap hoor! Ja hoor, Theo en Loes hebben ook alles kunnen volgen via deze site. Had Theo net nog aan de telefoon en hij had het er nog over.
    We blijven jullie volgen. Groetjes xxx

  • 05 Juni 2008 - 14:04

    Anneke:

    Hehe eindelijk zon.
    Ik had de brui er allang aan gegeven in de regen maar voor jullie chapeau.
    Ik hoop voor jullie dat het weer zo lekker blijft
    een geweldige plaats Chartres hebben jullie de kathedraal nog bezocht????
    Geniet ervan en denk vooral niet aan het BSE lab

    Groetjes Anneke

  • 05 Juni 2008 - 14:04

    Anja En Johan:

    allemachies, jullie zijn ook bikkels hoor. En de zon gaat heus wel schijnen hoor.
    Nu moet ik alleen nog even weten over welk boek jullie het hebben.
    Kan iemand mij dat vertellen?

  • 05 Juni 2008 - 14:07

    Leo:

    Ik vind jullie allemaal bikkels. Ik duim voor nog meer zon en goed fietsweer. Volgens mij zijn jullie nog steeds redelijk relaxed. Hou dat vol! Het is wel een test voor je huwelijk, hè.
    groetjes,
    leo

  • 05 Juni 2008 - 14:11

    Fred:

    Ieder krijgt wat hij/zij verdient.
    Het kan alleen soms even op zich laten wachten. Ik gun jullie de rest van de trip minstens 25*. Warmer hoeft niet, lijkt me.
    Hier in de bocht gaat alles goed. Alle beesten doen het nog.
    Klussen wil nog niet.
    Cultureel ook alles geregeld.
    Kom roestbruin terug en Have fun!!

  • 05 Juni 2008 - 14:59

    Sandra:

    Mooi dat het kaartje geholpen heeft! En al helemaal mooi dat jullie eindelijk zon hebben!! Hopelijk kunnen jullie daar de rest van de tijd ook nog van genieten.
    Ik vermaak me ondertussen met een oppaspup van het asiel. (Ik krijg langzaamaan de neiging om haar te houden...) En Fred heeft me geholpen om er voor te zorgen dat er nu écht wat gaat gebeuren met mijn telefoon en internetproblemen :-)
    Verder mag de zon hier ook wel wat meer gaan schijnen.

    Veel pezier en tot het volgende bericht!

    x Sandra

  • 05 Juni 2008 - 15:00

    Yvette:

    ik denk het boek waarin de route beschreven staat?! (Volgens mij zijn het er drie...)
    En dat kaartje is nog steeds leesbaar? Succes! x

  • 05 Juni 2008 - 15:10

    Hermien En Angela:

    Wat heerlijk dat de zon eindelijk is gaan schijnen. We denken natuurlijk iedere dag aan jullie. Fijn dat alles goed gaat. In de ogen van jullie medereizigers zijn jullie echte jonkies! Nou geniet van de zon we hopen dat ze blijft schijnen! groetjes XXX

  • 05 Juni 2008 - 15:33

    Loes En Theo:

    Welkom in Chartres.Een hele mooie stad met een prachtige kathedraal.In gedachten volg ik jullie tocht van minuut tot minuut (met een heel klein beetje afgunst,behalve wat de regen betreft.Hoop dat jullie nu de wind en het weer meekrijgen.Hou doe en Lia, duw Frans af en toe even tegen de helling.
    Groetjes van Loes en Theo

  • 05 Juni 2008 - 15:50

    Mike:

    Props hoor! Zeker ook voor die oale leu!
    Groeten uit het verre oosten!

  • 05 Juni 2008 - 16:16

    Sandra En Lawrence:

    Hoi,

    Fijn dat het weer eindelijk wat beter wordt, jullie zijn al een mooi end op weg. Knap hoor.

    Groetjes Sandra en Lawrence

  • 05 Juni 2008 - 17:33

    Chris En Francisca:

    Heb net Fréteval en Tours op google opgezocht. Allemachtig, wat ver als jullie daar zijn. Goed doorfietsen maar.
    Groetjes xx

  • 05 Juni 2008 - 17:47

    Bram:

    Tot nu toe hebben jullie duidelijk "karakter" getoond. Ik zie Santiago nu dan ook helemaal zitten (maar ik ben blij dat wij dit jaar voor een andere vakantie gekozen hadden)! Ga zo door. Santiago kan zich langzamerhand op gaan maken jullie waardig te ontvangen. Sterkte voor het vervolg van de reis!

  • 05 Juni 2008 - 19:04

    Trees:

    Net klaar met het plukken van de eerste peulen. Oscar kwam helpen, maar snapt het geloof niet helemaal. Gelukkig eindelijk mooi weer en ik begrijp, dat we qua leeftijd nog alle tijd hebben. Geniet er maar van en ik kijk uit naar het volgende bericht.
    Groetjes Trees.

  • 05 Juni 2008 - 19:29

    Maria:

    Hallo Lia en Frans,

    Gelukkig, dat de zon is gaan schijnen.
    Houd die oude knarren in de gaten.Dadelijk moeten jullie nog reanimeren.
    Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Maria Kerkum in Spijkenisse.Heel gek om naar je eigen naam te schrijven.Ik heb nog geen reactie ontvangen.

    Houd vol en geniet van het mooie weer,

    Groetjes,
    Maria.

  • 05 Juni 2008 - 20:24

    Theo Veldboer:

    Dag doorzetters. Geniet er zeer van.

    Theo en Emmy

  • 06 Juni 2008 - 14:39

    Anneke En Karel:

    Frankrijk is een zalig land. Wij zijn gewoon een beetje jaloers op jullie. Veel reisgenot verder!
    Francisca heeft ons doorverbonden met deze site.

  • 09 Juni 2008 - 09:55

    Wien:

    Ik snap iets niet. Het EK begint en Frans zit op de fiets. Wat is hier mis gegaan?

    Afgezien van dat vind ik jullie super stoer! Keep on going!

  • 10 Juni 2008 - 19:38

    Minie:


    super hoor! Wat een ellende al die regen. Nu maar hopen op beter weer. is toch meer genieten. We wensen jullie alle goeds en vooral genieten van de omgeving en de contacten van mede pelgrim fietsers.
    we blijven jullie volgen. erg leuk. Gr. leo en minie

  • 11 Juni 2008 - 15:21

    Charlotte:

    Leuk hoor om zo jullie fietstocht te kunnen volgen! maareuh, nu al helingen van 7%, hoeveel wordt datwel niet als jullie in zuide frankrijk zijn??? mij niet gezien, maar fantastisch dat jullie dit doen. De komende 20 jaar kunnen jullie dus nog vooruit, gelet op de leeftijd van jullie fietsgenoten. Vanuit Zwolle is het nu elke keer zoeken naar vervoer. De bussen staken nog steeds. maar gelukkig is de snoek er nog... Veel fietsplezier en hopelijk mooi weer!
    groetjes Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 79556

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 27 Juni 2023

Allgäu en mogelijk meer

16 Juli 2022 - 23 Augustus 2022

Van Herfte naar Denemarken en weer terug

27 Mei 2018 - 05 Juli 2018

Van Pau naar Lissabon

25 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Ruta Iberica, van Pau naar Lissabon

04 Juni 2016 - 29 Juni 2016

Van Herfte Naar St. Marie de la Mer

31 Mei 2015 - 07 Juli 2015

Van Herfte naar Rome

08 Juni 2014 - 03 Juli 2014

In het spoor van El Cid

09 November 2013 - 04 December 2013

Van Johannesburg naar Kaapstad

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondje Corsica en een stukje Sardinië

19 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Bellissimo Toscana e Umbria

20 Mei 2010 - 16 Juni 2010

Sevilla naar Santiago de Compostella

31 Mei 2009 - 25 Juni 2009

Girona naar Malaga

25 Mei 2008 - 04 Juli 2008

Van Zwolle naar Santiago

Landen bezocht: