In de bekendste wijnstreek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu In de bekendste wijnstreek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

In de bekendste wijnstreek

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

11 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Hoi allemaal. Wat leuk al die reacties!!! Wij zijn na Chartres goed opgeschoten al kostte het soms wat moeite. Vrijdags vertrokken naar Freteval. Redelijk zonnig weer maar wel fris. Wij zijn inmiddels middelbaar en geen jonkies meer. Zaterdag was een zwarte zaterdag. Koud, wind tegen en geen spectaculair landschap. Doodmoe in Tours aangekomen na 95 km trappen. Kwamen daar de jonkies uit Emmeloord weer tegen, die we eigenlijk niet meer verwacht hadden. Zij hadden het ook zwaar gehad. Lia viel bijna boven haar, op de camping bezorgde, pizza in slaap. Na deze dag volgde een superzondag naar St. Cyr en ook een supermaandag naar Nantieul. Was alleen jammer dat de camping daar in bezit was genomen door een 40 tal zigeuners die een puinhoop van het sanitair gemaakt hadden. Wanneer je op de voetstappen moest moest je eerst 7 schietgebedjes doen om niet uit te glijden. Maar goed dat hebben we overleefd en op die camping waren ook nog 4 Belgen die we elke keer op de volgende campings ook weer zagen. Vervolgens kwam de zware dinsdag. Heuvel op en heuvel af. In totaal 1000 meter klimmen volgens de Belgen met een hoogtemeter. Haalden die dag nog Aubeterre na 100 km. Prima camping. Coq au Vin klaargemaakt en Miep en Ton weer ingehaald (de zeventigers). Vandaag kort ritje van 65 km naar St. Emilion. Planning over twee dagen in Dax aan de voet van de Pyreneeën. Dan zitten we helemaal op schema. Tot de volgende keer maar weer. En het kaartje werkt nog steeds!!!!

Liefs Lia en Frans

• 11 Juni 2008 - 17:49

Hermien En Angela:

Wij zijn de eerste die reageren!!! Wat Leuk!!!
    Verschrikkelijk zeg die toiletten enz.! We hopen dat jullie er niets van overhouden. Jullie zijn al een stuk verder en zo te lezen gaat het allemaal nog wel goed maar wel zwaar! We zijn natuurlijk wel nieuwsgiering naar alle jullie verhalen. Vinden het ook leuk om iets van jullie te horen. Houden jullie op de hoogte van het Nederlands elftal met de sms. Heel veel sterkte met de Pyreneen we blijven aan jullie denken. Blij dat het "kaartje" nog steeds werkt maar zijn daar ook nieuwsgierig naar. Lieve groeten van Hermien en Angela XXXX

• 11 Juni 2008 - 18:00

Anneke En Karel:

Lijkt ons een hartstikke mooie tocht.
    Kan je zo'n reis ook met een rollator maken?
    Veel plezier en sterkte verder.

• 11 Juni 2008 - 18:09

Maria:

Wat zullen jullie moe zijn!!!
    Hebben jullie je portemonne nog?Hermien maakte zich zorgen i.v.m. de zigeuners!
    Er staat een artikel in de Maasstad over de sluiting van de kerken.Er staat een foto van de pastor en mijn persoontje bij.We bewaren het artikel wel.
    Vrijdag geef ik een dineetje.Chris en Arjen kijken na het eten naar de voetbalwedstrijd Nederland--Belgie.
    Maandagavond j.l. zat ik drie keer te beven op mijn stoel.De buren gingen vreselijk te keer bij elk doelpunt.Wel een geweldige prestatie.
    Nou, gaan jullie ook maar door met de prestatie.
    Veel sterkte en fietsplezier.

Groetjes,

Maria.

• 11 Juni 2008 - 18:39

Chris En Francisca:

Wat een prestatie. We gaan straks weer even op google kijken waar jullie nu precies zitten. Wat vies die voetstappen op die camping. We moeten er echt niet aan denken. Konden jullie niet beter langs de kant van de weg gaan? We blijven jullie volgen hoor. Succes weer. Groetjes xx

• 11 Juni 2008 - 18:49

Theo Braak:

Hallo dappere pedaalridders

Ik lijd met jullie mee;uit ervaring weet ik hoe zwaar sommige delen kunnen zijnJullie zitten nu geloof ik ongeveer op de helft.Fantastisch.Zelf ben ik tot Aubeterre gekomen en moest toen stoppen wegens hartritme-problemen.Heb ook een paar dagen op de camping even buiten het stadje gestaan.Aubeterre zelf is een heel leuk plaatsje met een monoliete kerk en een leuk marktplein en veel kunstenaars.Had tot Dax willen komen;helaas pindakaas.
    Hou vol en hopelijk op naar beter weer.

Groetjes van Loes en Theo

• 11 Juni 2008 - 19:28

Yvonne Van De Velde:

Leuk om weer wat van jullie te ontvangen, ik keek er naar uit.
    Wel knap hoor wat jullie doen, ik denk niet dat ik jullie kan evenaren. Wij gaan eind van de week op vakantie naar Griekenland, NEE niet op de fiets, dus reageren voorlopig niet op de emails. Veel succes en plezier verder!

• 11 Juni 2008 - 19:31

Lia En Frans:

Eerste reacties gelezen. Vanavond heerlijk gegeten met voor mij een bananensplit waar de beide Sandra's jaloers op zouden zijn. Gaan nu nog een wijntje of biertje drinken. Het weer lijkt wat minder te gaan worden de komende dagen. Maria, het is nederland - frankrijk hoor en ik hoop dan ergens een tv aan te treffen. De uitslagen en doelpunten krijg ik automatisch door van vodafone. Hoeven jullie dus niet door te sms'en. Scheelt weer in de portemonnee. Het kaartje is een ansicht met aanmoedigingen van de kinderen. Groetjes Lia en Frans.

• 11 Juni 2008 - 19:32

• 11 Juni 2008 - 19:53

Fred:

Hoi 2oF,
    Nederland-Frankrijk!!!
    Natuurlijk zijn daar tv's te vinden.
    Waarschijnlijk zelfs schermen.
    Als het een troost is: Pa en Ma Hek komen dit weekend, dus hier wordt het weer ook waardeloos.
    Hoeveel km hebben jullie inmiddels?
    Wij zitten op 27 km (achter de grasmaaier)
    Ploeter verder met plezier!

• 11 Juni 2008 - 20:41

Lucienne:

Hei bikkels, met steigende verbazing lees ik jullie relaas...echt petje af hoor....één van mijn buufs piept al als ze tegen de wind 500m naar haar volkstuin moet fietsen ha ha ha...volgen jullie het voetbal een beetje???

jullie zijn echt top!!!

veel leifs van lucienne

• 11 Juni 2008 - 20:44

Lucienne:

nog ff verder...gruwelijk trouwens hoor de plé's wat kunnen mensen er toch een zooi van maken, wat zullen jullie straks weer genieten van jullie eigen sanitair en bedje...en sorry ik bedoel veel LIEFS!!! je zou er leip van worden...

• 11 Juni 2008 - 20:45

Marijke:

Geweldig hoor!!
    Jullie zijn echt al ver. Volgens mij moeten jullie wel voor op het schema zijn.
    Niet te veel wijn drinken onderweg,want dan kom je natuurlijk niet aan het aantal kilometers.
    Succes maar weer en ik ben benieuwd naar de komende tochten.
    Groetjes Marijke

• 11 Juni 2008 - 21:25

Chris En Francisca:

Nog bedankt voor jullie kaart die we gisteren ontvingen uit Chartres.
    Groetjes

• 12 Juni 2008 - 07:53

Yvette:

joehoe! ik ben trots op jullie! Was ondertussen al bang dat jullie ergens in een verregend dal waren blijven steken... Maar het tegendeel is waar! Ik ga dit weekend naar terschelling, waarschijnlijk ook in de regen helaas. succes, liefs!

• 12 Juni 2008 - 08:03

Leo:

Fantastisch, ik krijg steeds meer bewondering voor jullie. Morgen naar de Pyreneeën. Kunnen jullie nog net NL - FR zien. Pas je op met juichen?!
    Hou vol, in Spanje wordt het beter, toch?

• 12 Juni 2008 - 09:31

Gerrit Vossebelt:

Tjonge jonge jullie trappen stevig door zeg!Voor mijn gevoel ben je net op weg en dan al de voet van de Pyreneen in zicht.

Heel veel (fiets)plezier nog toegewenst.