In Alberque overnachten - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu In Alberque overnachten - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

In Alberque overnachten

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Juni 2008 | Spanje, Belorado

Hoi, inmiddels weer wat dichter bij Santiago. Wat is Spanje toch mooi. Bergen met rivierdalen en snelstromende rivieren worden afgewisseld met eindelose vlaktes en schitterende vergezichten. Het weer is nu echt zomers. Strak blauwe lucht en zeer zonnig en warm. Gisteren een zware dag gehad met klimmen tot 12 %. Een bijna dood ervaring had ik toen ik boven was. Het is dat mijn berggeit voor me uit danste in een gelijkmatige cadans want anders had ik het niet gehaald. Het is ongelovelijk maar waneer er maar iets van een heuvel of berg inzicht komt wordt ik op meters gereden. Gelukkig wacht ze nog wel als ze boven is want anders is ze gewoon een week eerder in Santiago. Die berggeit en ze is natuurlijk Lia. Zo uitgezwamt voor vandaag. Het gaat allemaal prima en morgen richting Burgos waar hopelijk ook een tv te vinden is. Oh ja we hebben 4 kg bagage met de post naar huis gestuurd. Dus wanneer er iemand thuis is daar aanpakken die handel uit spanje. Yvette goed gedaan meissie en nu maar rijden met die aanhangers!!! We slapen vandaag in een Alberque op verzoek van Lia. Die wil wel eens meemaken hoe dat is slapen met 20 man en vrouw op 1 kamer. Het is wel een mooie hoor met zwembad. Nu tot schrijfs maar weer. Liefs Lia en Frans

• 20 Juni 2008 - 17:34

Lucienne:

sjonge jonge wat hebben jullie een hoop energie nog...en Lia toppie!!! Laat die bok niet achter hoor...geniet maar lekker van jullie nacht op de slaapzaal ha ha en het lekkere zwembad. Hopelijk is er idd een TV en even lekker onderuit voor de oranjegekte

denk voortdurend aan jullie

xxxlucienne

• 20 Juni 2008 - 17:48

Sandra:

Ik ben benieuwd naar de foto's van die mooie landschappen. En wat fijn dat jullie nu eindelijk echt mooi weer hebben!!! Dat hebben jullie ondertussen wel verdiend. Ik hoop dat jullie op die slaapzaal kunnen slapen en een goeie tocht morgen! x Sandra

• 20 Juni 2008 - 17:57

Els:

Fijn dat jullie het zo mooi hebben in Spanje, dat hebben jullie wel verdiend met dat zware fietsen. groetjes van het lab, Els

• 20 Juni 2008 - 18:02

Francisca En Chris:

Hoe zou je het vinden Frans met 20 vrouwen en 1 man? Het ligt er natuurlijk wel aan hoe smakelijk of -loos het er uit ziet. Hou het maar rustig allemaal. Jullie schieten nu toch wel aardig op. Goede reis en voorzichtig met de alcohol.

• 20 Juni 2008 - 18:48

Maia Hermien Angela:

Lieve Lia en Frans, (of moeten we zeggen Berggeit en Bok???)Frantastisch zoals jullie het tot nu toe gedaan hebben! We zijn heel erg trots op jullie. Onze koffers staan gepakt en we worden opgehaald om 2.40 uur! Vanaf nu is het contact via sms maar van Francisca en Chris zullen we ook op de hoogte blijven. Ik weet niet hoe duur het sms voor jullie is vandaar! Als jullie in SC aankomen doe dan de hartelijke groeten aan Jacobus steek maar een kaarsje op! Heel veel succes met de laatste kilomers en tot horens.Geniet van alle mooie uitzichten we hopen dit te horen/zien op 6 juli?? Lieve groeten van Maria, Hermien en Angela (o ja bedankt voor het smsje voor goede wensen voor onze vakantie) XXX

• 20 Juni 2008 - 19:38

Yvette:

goed zo! 4 kg scheelt weer bergopwaarts toch?! ben blij dat ik het gehaald ben gister, mijn bochtjes achteruit wilden nog wel eens eindigen in een soort pirouette op de weg... maar goed, hou nog ff vol, jullie zijn er bijna! x

• 20 Juni 2008 - 20:55

Loes En Theo:

Hallo Frans
    Je fietst toch niet met een Spaanse vlieg? Ik krijg zo onderhand het idee.En dan ook nog met 20 man willen slapen.
    Ik begin het zorgwekkend te vinden.Kom maar weer snel terug naar je jonge leu en oale groond.
    Nog even de tanden op elkaar houden en je bent er.
    Groetjes van Loes en Theo