De Catalaanse Bergen - Reisverslag uit Igualada, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu De Catalaanse Bergen - Reisverslag uit Igualada, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

De Catalaanse Bergen

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 Juni 2009 | Spanje, Igualada

Hoi allemaal.
Trees en Fred brachten ons weg naar Rotterdam Airport. Om klokslag 5 uur kwamen we daar aan en we hadden dus tijd genoeg om de fietsen in te pakken. Om 6 uur zijn we door de douane gegaan en om pakweg half zeven het vliegtuig in. Ik heb nog nooit zo luxe gezeten. Geen stoel voor me dus languit met mijn benen en toch gewoon een raampje.
Na een voorspoedige vlucht landen we ongeveer om 9 uur in Girona. De fietsen en de bagage kwamen de lopende band af rollen. Dat was dus allemaal oké. Fietsen weer gemonteerd, weer wind in de banden en de bagage erop. Wij naar buiten voor nog meer wind, maar dat duurde nog even. Wij zijn om ongeveer half elf gaan rijden en om een uur of twee hielden we het voor gezien. Was een mooi tochtje van 35 km naar Osor waar een camping was. Helaas een beetje verwaarloosd. Sanitair een 2 (gebaseerd op een koude douche), maar het restaurant een 8. Inmiddels waren er nog twee fietsers aangekomen die inmiddels al 6 weken vanuit Nedeland onderweg waren en als einddoel Sevilla hadden. Gezellige avond gehad en om half 10 ons slaapzakje ingedoken. Vergeet ik nog even. Vanaf een uur of 5 regende het pijpenstelen en dat duurde zeker tot 9 uur.
De volgende ochtend 20 km klimmen naar Sant Hilary. Daarna afdalen naar Tona waar een camping zou zijn. Nou dus net even niet. Stukje terug naar Taradell en daar op de Camping gestaan. We haalden het net want we waren toch wel behoorlijk moe. Dure camping maar vreselijk aardig beheerders. Supermarkt ging nog even open voor ons en zij hadden perfect sanitair. Was eigenlijk van plan om een keer of 6 te gaan douchen. ´s Avoonds dus zelf gekookt in, je raad het al een onweersbui. De volgende dag (deze dus, 2 juni) vanuit Taradell, via Manresa naar Igualada een tocht van 82 km. Eerst lekker dalen en daarna een km of 15 omhoog. Vervolgens dalen naar Manresa om vevolgens 17 km omhoog te fietsen. lia had het even moeilijk en mijn Alp d´huez ervaring sleepte mij erdoor. Op het hoogste punt en na liters water 10 km afdalen naar Igualada. Hier zitten we in een hotel want er is geen camping. Zo meteen een restaurantje zoeken, slapen en morgen naar Montblanc (waar heb ik dit meer gehoord). Klein tochtje van 53 km!!

Nu dat is het weer even. Zijn jullie weer op de hoogte. Oh ja vandaag was het behoorlijk warm. Zeker in de middag.

Groeten 2 op de fiets richting Malaga (2ofrm)

  • 02 Juni 2009 - 17:30

    Chris En Francisca:

    Hoi,doodvermoeiend, alleen al om dat te lezen. Arme jullie. We hopen maar dat het weer nu verder mooi blijft.

    Eet smakelijk en daarna lekker slapen. xx

  • 02 Juni 2009 - 17:42

    Dianne Bos:

    Leuk zo jullie fietstochten te volgen, knap hoor al die klim en daal partijen, doe voorzichtig je weet hoe sommigen eruit zien na de alp. Veel plezier en tot horens groet Dianne

  • 02 Juni 2009 - 18:01

    Hermien En Angela:

    Wat een sportieve broer en schoonzus hebben we toch! Ik kan me voorstellen dat jullie nu even heel erg gaan genieten van een hotel. Hier is het heerlijk weer maar morgen wordt het minder. Hoop dat jullie nu zon genoeg krijgen. Succes morgen naar de Montblanc.
    tot horens! Hermien en Angela

  • 02 Juni 2009 - 18:44

    Sandra:

    Zo, al aardig wat km in de benen dus! Ik hoop dat jullie tussen het zweten door ook wel genieten van de omgeving en van jullie vrije tijd :-) Veel succes met de komende tochtjes en tot horens!
    x Sandra

  • 02 Juni 2009 - 20:43

    Lucienne:

    ja het zal eens niet regenen....wat jammer maar jullie kennende laten jullie je daar niet door ontmoedigen....idd ik vind het al behoorlijk vermoeiend om te lezen...15 km klimmen moet er echt niet aan denken, dalen is natuurljk wat anders....ok geniet van al het moois ha ha 6x douchen zou ik ook doen wens jullie mooi weer en goede campings (en af en toe een lekker hotelletje toe)

    ciao

  • 03 Juni 2009 - 10:18

    Anneke En Karel:

    Je weet het:
    The rain in Spain stays mainly in the plain!
    Where does it rain?
    On the plain! On the plain!
    And where's that blasted plain?
    In Spain. In Spain.

  • 03 Juni 2009 - 11:36

    Maria:

    Hallo Frans en Lia,

    Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin.Wel vreselijk , dat jullie een koude douche gehad hebben.Ik zou niet meer bij komen!!!!
    Afgelopen vrijdag heb ik nog iets beleefd bij de voedselbank.
    Een van de klanten belde op, dat haar pakket door een zekere Ilona opgehaald zou worden.
    Dat bleek een heuse travestiet te zijn.Zij was gehuld in een kokerrok en droeg heel hoge naaldhakken, terwijl zij de afmetingen van Frans had.
    Zielig, hoor.
    De foto`s van het dineetje zijn erg leuk.

    Veel plezier bij het stijgen en dalen en geniet van alle goede dingen.

    Groetjes,

    Maria.


  • 03 Juni 2009 - 17:39

    Irene:

    Hoi Lia (en Frans)Jullie zijn al lekker met vakantie, voor mij duurt het nog een tijd... Hoewel zo'n reis mij meer op een werkvakantie lijkt haha. Maar ja k hoop toch dat jullie deze x geen 3 weken moeten wachten op de zon. Ik wens jullie veel fietsplezier zonder al te veel ongemakken... groeten Irene

  • 04 Juni 2009 - 19:09

    Bram:

    Beste Lia en Frans,
    Vanmiddag zijn we heerlijk uitgerust thuis gekomen van 5 weken vakantie met de caravan (dan rust je tenminste echt uit!). Maar wanneer ik die inspanningen van jullie lees word ik gelijk al weer moe. Maar erg veel sterkte toegewenst de komende weken. Jullie zullen dat nodig hebben denk ik.
    Hartelijke groet,
    Bram

  • 08 Juni 2009 - 06:36

    Leo:

    Hoi Lia en Frans,

    Dat lijkt me geen makkelijk tochtje met al die bergen. Jammer van die regen, maar het wordt wel weer beter.
    Lekker genieten van het mooie landschap. Ik heb veel respect voor jullie.
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Igualada

Frans

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 79590

Voorgaande reizen:

01 Juni 2023 - 27 Juni 2023

Allgäu en mogelijk meer

16 Juli 2022 - 23 Augustus 2022

Van Herfte naar Denemarken en weer terug

27 Mei 2018 - 05 Juli 2018

Van Pau naar Lissabon

25 Mei 2017 - 28 Juni 2017

Ruta Iberica, van Pau naar Lissabon

04 Juni 2016 - 29 Juni 2016

Van Herfte Naar St. Marie de la Mer

31 Mei 2015 - 07 Juli 2015

Van Herfte naar Rome

08 Juni 2014 - 03 Juli 2014

In het spoor van El Cid

09 November 2013 - 04 December 2013

Van Johannesburg naar Kaapstad

06 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Rondje Corsica en een stukje Sardinië

19 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Bellissimo Toscana e Umbria

20 Mei 2010 - 16 Juni 2010

Sevilla naar Santiago de Compostella

31 Mei 2009 - 25 Juni 2009

Girona naar Malaga

25 Mei 2008 - 04 Juli 2008

Van Zwolle naar Santiago

Landen bezocht: