De laatste week - Reisverslag uit Colmenar, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Colmenar, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

23 Juni 2009 | Spanje, Colmenar

Hoi,
en alweer een internetverbinding gevonden. Foto's lukte niet dus dat houden jullie nog te goed. Zondag dus naar de Alhambra geweest. Eeen zeer indrukwekkende plaats. Eigenlijk in de catogorie "Eerst de Alhambra zien en dan sterven". Of volgens een citaat van Washington Irving "Het ergste wat je kan gebeuren in je leven is blind zijn in Granada" Nu dat geldt niet alleen voor de Alhambra maar ook voor de stad zelf. Erg gezellig daar. Maar warm!!!! Een graad of 40 in de avonduren en daarna dan in zo'n klein tentje!!! Slecht geslapen dus.
Vanuit Grananda dus nu opweg naar Malaga. Gisteren een rustige dag met een kleine 60 km naar Pantano en daarna heerlijk zwemmen in het nabij gelegen stuwmeer. Heerlijk geslapen want het was niet zo warm meer. Vandaag in de hitte dus naar Colmenar en dan morgen nog zo'n 40 km naar Malaga. En dan donderdag helaas weer naar huis al verheugen we ons wel op het feest van Irene en Frans zaterdag.

Nog even wat Wist je datjes van deze reis:

Wist je dat in Spanje alle hotelkamers gele muren hebben!
Wist je dat wanneer wij kampeerden we al om 6.15 uur opstaan om voor de hitte al wat km gefietst te hebben!
We meestal om 12.00 uur zo'n 50 km op de teller hadden staan.
Na 12.00 uur de warmte slopend begint te werken.
We daarna liters water drinken.
Frans veel meer water drinkt dan Lia.
Ondanks dat drinken je niet hoeft te plassen
Je lippen op een gegeven moment aan je tanden plakken en nauwelijks meer los te krijgen zijn.
Dat alleen lukt met het eerste biertje nadat we gestopt zijn.
We ook elke middag een colamomentje hebben om weer met ijskoude cola energie naar binnen te krijgen.
Dat fantastisch werkt
Ik nooit geweten heb dat je verhemelte echt als schuurpapier aan kan voelen.
We ondanks dit alles een geweldige vakantie hebben.
Ongelooflijke mooie dingen gezien hebben.
Wij nu met wist je datjes gaan stoppen.

Mogelijk nog een berichtje uit Malaga

Groeten,

Lia en Frans bijna in Malaga

• 23 Juni 2009 - 18:05

Francisca En Chris:

Hallo doordouwers,
    Zeker bij ons geen gele muren. Zijn het bij jullie geen witte, die nodig aan een verfje toe zijn? De laatste loodjes dus. Veel succes en tot spoedig ziens.

• 23 Juni 2009 - 18:47

Trees:

Wat een hitte. Zoals jullie weten niets voor mij, hoewel het hier best wel wat warmer mag worden. Ik heb nog niet eens mijn sandalen aangehad. Het goede nieuws is, dat er nog steeds aardbeien en jawel bessen zijn. Dus kom maar gauw naar huis. Lekker onder de eikenboom zitten en genieten van aardbeien en slagroom.We missen jullie!
    Tot donderdag
    Trees

• 23 Juni 2009 - 20:40

Yvette:

Dat klinkt als een lekker tempi! De fietsendrager en auto (en ik) hebben een fantastisch oerolweekend overleefd, dus ik sta jullie donderdag op te wachten! Tot dan,

xx

p.s. mijn bessen en aardbeien zijn op, dus mag ik met jullie plaatsnemen onder die boom?

• 23 Juni 2009 - 20:46

Wien:

Over aardbeien en bessen gesproken: ik heb hier nog een bakje van de Kerkums liggen, dat óóit gevuld was met aardbeien, maar nu leeg is. Érg jammer ;-) Succes nog de laatste daagjes!

• 24 Juni 2009 - 06:48

Leo:

Missie bijna voltooid. Heel leuk om jullie zo te volgen in die mooie, barre tocht. Bedankt voor de berichtjes en de mooie foto's. Nog een fijne laatste dag en een goede thuisreis.

• 24 Juni 2009 - 08:40

Irene:

Nou, dat Alhambra lijkt mij ook zeer de moeite waard om te bezichtigen!!
    Ik wens jullie een goede thuisreis en hoop dat je genoeg energie over hebt om aan je nieuwe baan te beginnen :) Groetjes

• 24 Juni 2009 - 15:57

Sandra:

De laatste kilometers zitten er nu zo'n beetje op denk ik. Hoop dat die ook nog de moeite waard waren.
    Ik moet het hele weekeind werken dus ben niet in Zwolle, maar we bellen wel.
    x Sandra

• 24 Juni 2009 - 17:25

Els:

Wat een bijzonder land. Goede reis verder

• 24 Juni 2009 - 20:46

Bennelleke:

Hoi vakantiegangers,
    Goede reis naar huis. Wij hebben dezelfde route afgelegd. Ben's fiets wordt morgen voorzien van een nieuwe velg achter. 108 km op een dag is wel veel. Wel mooie tocht. We zitten in Casa Vazquez. Eerste hotel bij binnenkomst Malaga.
    Houdoe. 24-6-2009

• 12 Juli 2009 - 09:11

Piet En Lia:

Wanneer wij dit schrijven, zijn jullie waarschijnlijk weer thuis. Wijzelf zijn net terug van onze fietsreis naar Rome en hebben jullie berichten vandaag door gelezen. Wij hebben het prachtig gehad, wel pittig en af en wat te warm. Niet te vergelijken trouwens met de temperaturen waar jullie mee te maken hadden. Dat het daar trouwens zo warm was wisten we van onze dochter Sabine die daar met haar vriend de Sierra Nevada aan het bedwingen was.
    We begrijpen dat ook jullie weer een heleboel ervaringen rijker zijn!! Geniet ervan en tot mails!!

Piet en Lia van den Bergh
    Appeltern