van Johannesburg naar Kimberley - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu van Johannesburg naar Kimberley - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

van Johannesburg naar Kimberley

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 November 2013 | Zuid-Afrika, Kimberley

Zo na een week eindelijk de beschikking over wifi. Dus een verslagje in vogelvlucht.
Goede vliegreis gehad en op tijd in Johannesburg. De koffers waren er ook. Auto opgehaald en links rijdend naar Pretoria. De volgende dag naar Pilanusberg waar we in 2 dagen de big vijf hebben gezien. Daarna door naarhet Golden gate NP. Hier een ttemperatuurdip meegemaakt. Was het in Pilanusberg nog 35 graden, in het Golden Gate NP nog maar 12. Helaas hier veel regen en niet de wandeling kunnen maken die we eigenlijk wilden. Wel tussen de buien door twee hele leuke korte wandelingen. Inmiddels hebben we in een week tijde al meer onweer gehad dan in Zwolle in een heel jaar. Gelukkig wel voornamelijk 's avonds.
Gisteren, dus zondag 17 november, van Golden Gate NP naar Kimberley waar we al potholes omzeilend om 15.30 aan zijn gekomen. Onderweg nog even Bloemfontein bekeken en daar een lunch gepakt bij Kentucky Fried Chicken. Vandaag Kimberley bekijken en morgen door naar Graaff Reinet.

Groetjes Lia en Frans

• 18 November 2013 - 08:59

Fred:

Hoi luitjes, zwemvesten om en blijven genieten, hè?
    Ik hoop dat jullie snel het weer krijgen dat je verdiend, volop zon dus!!
    Fijne reis verder.
    Groetjes, Fred

• 18 November 2013 - 10:06

Lucienne:

Hei daar Afrikaanders, hoop dat jullie toch volop kunnen genieten......lijkt me ook een geweldige ervaring de big 5 in het echt te zien.
    Bij jullie wordt het vast warmer want hier wordt het steeds kouder.....
    warme groet,
    Lucienne

• 18 November 2013 - 10:28

Frans Z.S.:

The big five in 2 dagen ! ! ! Indrukwekkend! Dat was wat wij er indertijd in Kenya voornamelijk van vonden. Wel veel regen. Maar . . . Dat scheelt wel enorm in het stof en fijne zand. En dat heb je daar heel veel! Meer naar het zuiden wordt de regenkans overigens minder. Veel Plezier nog!!
    Frans & Ireen

• 18 November 2013 - 11:16

Hermien En Angela:

Fijn dat we weer iets van jullie horen. We leven erg mee. Verschrikkelijk als je eerst 35 gr. heb en daarna 12 dat is schokkend natuurlijk. Hier krijgen we winterse neerslag deze week. Geniet van Kimberley en voor morgen goede reis naar Graaf Reinet. Ik volg jullie viia de atlas!
    Lieve groet van Hermien en Angela

• 18 November 2013 - 11:48

Karin:

Heej,

Leuk om wat van jullie te lezen. Jammer van het weer. Hopen dat het nu alleen nog maar beter wordt!
    Ben ook wel erg benieuwd naar foto's:D

Geniet er nog van!!

Groetjes Karin

• 18 November 2013 - 13:19

Maria Kerkum:

Hallo ,

Fijn iets te horen!!!!!Lekker rustig een week zonder computer.Het lijkt me daar heel interressant.
    Gaat het goed met je oog,Frans?Hopelijk wel, want je mag niets missen.
    Volgende week gaan wij naar Lissabon.

Groetjes,

M.

• 18 November 2013 - 20:04

Sandra H:

Hoi Lia en Frans,

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Ik duim mee voor beter weer.

Veel plezier daar!

Sandra H

• 18 November 2013 - 20:27

Chris En Francisca:

Hoi Frans en Lia,

Heel fijn dat het nu wel lukt met de computer. Wat jammer van het weer.
    Is dat normaal daar in deze tijd van het jaar?? We hopen dat het snel beter wordt.
    Veel plezier nog.

Chris en Francisca

• 19 November 2013 - 19:44

Lawrence:

Hoi goed om te horen dat het goed gaat. De Big 5 gezien gaaf man.
    Stond jij ook niet op het lijstje van de Big 5 frans?