van Covarrubias naar Langa de Duero - Reisverslag uit Coruña del Conde, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu van Covarrubias naar Langa de Duero - Reisverslag uit Coruña del Conde, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

van Covarrubias naar Langa de Duero

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Juni 2014 | Spanje, Coruña del Conde

Hoi,
Zo een paar dagen niets en nu twee dagen achter elkaar. Dat was even genieten gisteravond hé. Weet je hoe je een zaal vol Spanjaarden stil krijgt? Door heel hard met zijn tweeën te juichen wanneer het 1 - 1 wordt en nog harder te juichen wanneer het 2 - 1 wordt. En wanneer het dan 3 - 1 wordt een beetje meewarig om je heen te kijken :-) . Nu onze banden waren nog hard vanmorgen en we konden dus op tijd vertrekken naar Coruna del Con de, een ritje van 55 km maar wel met enkele serieuze klimmen erin. Om half drie waren we daar, maar er was geen plaats voor ons in herberg en een stal was er ook niet. Dus kwam er nog eens 22 km bij die we om half vijf achter de rug hadden. Op zoek naar een hotel. Hotels genoeg maar allemaal dicht vandaag vertelde een stel ons die voor een bar buiten zaten. De dame vroeg ons of een Casa Rural ook goed was en op ons verzoek belde ze de eigenaar en het was geregeld. Zij sprak goed Engels en wees ons de weg naar het huis. Zij liep dus gewoon met ons mee en liet haar drankje gewoon staan. We zitten dus in de casa Rural. Of te wel een compleet luxe ingericht huis. Klasse toch? Spanjaarden zijn echt aardig. Overigens fietsen we door een prachtig landschap. Wijdse vlakten afgewisseld met ruige heuvels en smalle valleien. Afgezien van een enkele auto kom je niemand tegen.
Morgen, zondag 15 juni, gaan we door naar Berlanga de Duero waar we inmiddels al een hotel geboekt hebben. Internet altijd handig. Het is 65 km dus dat moeten we makkelijk halen. Het is hier prachtig weer en in de loop van de middag snokkend heet.
Maria, Hermien en Angela een fijne vakantie!

Liefs Lia en Frans

• 14 Juni 2014 - 23:11

Karin:

Hadden jullie toch bijna in de openlucht moeten slapen! Was wel spannend geweest:-)

Succes weer morgen met het vervolgen van de tocht!

• 15 Juni 2014 - 12:16

Chris En Francisca:

Wat hebben jullie weer een hoop meegemaakt.
    Ja, Spanjaarden zijn zeker heel erg aardig. Wel verstandig dat jullie een hotel hebben geboekt.
    Kunnen jullie in ieder geval gelijk lekker uitrusten na die 65 km!!!
    Veel plezier xx

• 15 Juni 2014 - 21:00

Hermien En Angela:

Zo zeg dat was me inderdaad wat vrijdagavond! Gelukkig hebben de Spanjaarden jullie niets aangedaan!!!!

Morgen koffer pakken en we worden dionsdagochtend om04:00 uur opgehaald door Ger vban het reisbureau en dan op naar Lefkas!

Jullie nog verder genieten en we houden contact via SMS!

Groet Hermien en Angela

• 15 Juni 2014 - 21:43

Trees:

Kijk, nu begint het serieuze werk. Ik miste de heuvels al. En ach, geen overnachting. Je moet het positief zien, het is even stressen, maar dan hebben jullie ook iets te vertellen ;-).
    Slim om de volgende overnachting maar te boeken.
    Ikzelf heb van de week het gras gemaaid. Nou, daar krijg je ook spierballen van, maar niet in de benen. Daar heb ik dus niets aan in de bergen. Als het even kan mag Fred het doen.
    Veel plezier daar en we kijken uit naar het volgende verslag.

P.S. Salverdaloop is gelukt.