Weer naar Aero - Reisverslag uit Ærø, Denemarken van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Weer naar Aero - Reisverslag uit Ærø, Denemarken van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Weer naar Aero

Blijf op de hoogte en volg Frans

08 Augustus 2022 | Denemarken, Ærø

Zaterdag 6 augustus 2022

Vandaag ipv zondag op zaterdag rustdag. Een soort van Sabbath gevierd dus. Zelfs helemaal niet gefietst. Wel de was weer gedaan. Lekker lui op de camping dus met mooi weer en een prachtig uitzicht op de Bridge. 'S middags werd het weer wat minder. Weer in een campingkeuken gekookt.

We hebben besloten om het laatste lusje niet te doen. Schijnt ook minder mooi te zijn. We gaan naar Svendborg en varen daar over nar Aero naar de camping met de superkeuken. Willen op dit mooie eiland een dag blijven en wat rondfietsen.

Zondag 7 augustus 2022

Om zeven uur weer met veel gesis opgestaan toen we de stoppen van de matjes weer open draaiden. Om even voor 9 verlieten we het uitzicht op de Bridge en begonnen we een heuveltje op en heuveltje af rit. Even dreigde er bij het vertrek een buitje, maar gelukkig bleef het droog op een paar spetters na. Ondanks de heuvelachtige weg schoten we lekker op. Koffie onderweg in het plaatsje Lundeborg waar waarschijnlijk een rommelmarkt gehouden ging worden. Bij deze koffietent werden volgens ons de wereldproblemen besproken en opgelost. Is daar geen liedje over? Na de koffie met aardbeigebakje op weg naar Svendborg. Nog even vlak voor de boot overdekt een broodje gegeten, want het dreigde weer te gaan regenen. Toch de boot naar Aero om 5 over één gehaald en na een vaartocht van 5 kwartier in Aeroskobing aangekomen. Toen we aan boord gingen in Svendborg werd ons nog verteld dat er al 4 jaar een eenzame dolfijn rondzwom die af en toe achter de veerboot boven water sprong. Wij nog op de uitkijk gestaan maar hij liet zich niet zien. Aangekomen in Aeroskobing naar de camping met de supercamping waar we al eerder hebben gestaan. We besluiten om een dagje op Aero te blijven om dit mooie eiland nog een beetje te verkennen.

Afstand: 49,7 km

Gemiddelde: 15,9

Echte fietstijd: 3 uur en 7 minuten

Maandag 8 augustus 2022

Dagje Aero. Rustig opgestaan en eigenlijk door de zon. Het werd warm in ons tentje. Om 10 uur naar de tourist information gegaan om info over een rondritje over het eiland te krijgen. Om pakweg 11 uur begonnen we daaraan. Onderweg nog een shelterplaats tegengekomen. Daar kan je overdekt slapen, een vuurtje stoken, maar de overkapping afsluiten kan niet. Muggen!

Verder heb je er geen water (zelf meebrengen of bij de kerk of kerkhof halen want daar is altijd water). Er is wel een wc maar ik denk meer een ton. Dat is toch een beetje te primitief voor ons. Mooie fietstocht. Gelukkig een keer vrij vlak. Aero is een prachtig eiland met veel openluchtmuseum achtige huizen. Bij terugkeer op de camping volop zon en we gaan zwemmen in de Oostzee. Na 18 dagen langs kusten gefietst te hebben komt het ervan en duiken bij de camping het water in. Het was best koud en ik heb nog even gekeken of er nog ijsschotsen ronddreven. Maar eenmaal doorgekomen was het lekker. Morgen varen we weer over naar Sonderborg en gaan we weer richting Padborn en dan weer Duitsland in. Denemarken is een mooi land en een goed fietsland.

Afstand: 41 km

Gemiddelde: 15,7

Echte fietstijd: 2 uur en 36 minuten

• 08 Augustus 2022 - 21:29

Gineke:

Het blijft leuk om een beetje met jullie mee te reizen.
    Wens jullie een mooie voortzetting van de fietsreis, richting huis.

Groetjes

• 08 Augustus 2022 - 22:36

Francisca:

Wat een leuk verhaal weer.
    Zit me rot te lachen.
    Vooral die ijsschoten.
    Ga zo door.
    Veel plezier verder weer.

• 09 Augustus 2022 - 10:07

Angela:

wat een leuk en interessant verhaal. we hebben er van genoten.je kan er wel een boek van maken!!!!
    we feliciteren jullie ook met de 1 jarige tweeling Cato en Febe!!!!
    Blijf genieten hoor.
    vanaf morgen is het hier een hittegolf meer dan 30 graden!
    groet Maria, Hermien en Angela

• 09 Augustus 2022 - 10:19

Yvette:

Wel flauw dat jullie niet een nachtje met de muggen en een ton doen ;-).
    Goede reis verder richting de warmte! Jullie zullen het ijswater nog missen straks. xx

• 09 Augustus 2022 - 15:55

MARIA:

Hier snikheet en kurkdroog .

Vanmorgen weer voor de voedselbank gewerkt .

Nog veel plezier .

Nog gefeliciteerd met Cato en Febe .

• 09 Augustus 2022 - 18:37

Lucienne :

Moin! Wat jammer dat jullie geen ijsschotsen hebben gezien en ook niet die eenzame dolfijn.
    Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van de tweeling.
    Verder natuurlijk nog veel fietsplezier op de alweer bijna terugweg…..maar wat een bijzondere reis weer samen.