Terug naar Nederland - Reisverslag uit Sleen, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Terug naar Nederland - Reisverslag uit Sleen, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Terug naar Nederland

Blijf op de hoogte en volg Frans

17 Augustus 2022 | Nederland, Sleen

Zondag 14 augustus 2022

Vanmorgen vertrokken bij Klaus. Was weer een prima overnachting en de camping stond weer vol aan het begin van de avond. Eerst het stuk naar Glückstad wat we op de heenreis al gereden hebben. De veerboot ging af en aan en we waren eerder over fan gepland. Begonnen aan het traject tussen Elbe en Wezer om 10 uur en dat was sowieso een uur eerder dan we verwacht hadden. Mooie tocht en na 82 km waren we om kwart voor drie op de camping bij de Silbersee. Ingecheckt en we kwamen te staan tussen zeer luidruchtige (zeg maar aso's) mede kampeerders. Gelukkig ging de grootste schreeuwerd met kinderen weg en werd het een stuk rustiger. Helaas geen keuken meer om te koken dus ik moest op de bennzinebrander aan de gang. Soep mey brood en worstjes. Moesten we gisteren al kopen want alle winkels zijn op zondag dicht in Duitsland. Morgen door voor een tochtje van 60 km.

Afstand: 82,4 km

Gemiddelde: 18,2

Echte fietstijd: 4 uur en 31 minuten

Maandag 15 augustus 2022

Vanmorgen om kwart voor negen weggereden van de camping aan de Silbersee. Windje mee en mooi weer. Dus lekker soepel ritje. Waren om kwart voor één al op de plaats van bestemming. Camping Lehmden-Hahn. Was een kort ritje. Maar 60 km. Eerst de tent opgezet en daarna even gezwommen in de zwemvijver.

Daarna gedoucht en wat gedronken en gegeten bij de Imbiss van de camping. Er dreigde onweer maar daar is niets van terecht gekomen. Rustig middagje dus en nu is het wel bewolkt maar nog steeds droog. Morgen weer een kort ritje want er zijn maar weinig kampeermogelijkheden richting Nederland. Morgen een B&B besproken waar we ook kunnen kamperen. Afhankelijk van het weer wat we doen. Woensdag willen we dan naar Emmen rijden. Dat wordt wel een lange rit dus dat hangt af van het weer. Wanneer dat allemaal lukt rijden we donderdag naar huis.

Afstand: 59,2 km

Gemiddelde:18,7

Echte fietstijd: 3 uur en negen minuten

Dinsdag 16 augustus 2022

Vanmorgen een half uurtje later opgestaan maar nog steeds om even negen uur op de fiets. We hebben vandaag maar 50 km voor de fietswielen. Weer een leuke rit door bossen. Wel soms hele slechte wegen met veel hobbels en gaten. En een beetje wind tegen. Waren altijd blij wanneer we na een paar kilometer weer asfalt onder onze banden kregen. Om half één waren we bij de B&B Seelter Venture en werden daar zeer vriendelijk ontvangen. Gezien het weer kozen we toch voor de tent maar eerst een biertje in de schaduw. Na het opzetten van de tent, een broodje en een heerlijke douche boodschappen gedaan. Vanavond gaan we pasta maken. We hebben weer een keuken met alles erop en eraan tot onze beschikking. Zover is het nog niet. Eerst nog een pastis en een biertje. Morgen gaan we lux doen. Eerst een verzorgd ontbijt, dan 95 km fietsen en dan in Sleen uiteten.

Afstand: 56,2

Gemiddelde: 16,7

Echte fietstijd: 3 uur en 22 minuten

Woensdag 17 augustus 2022

Dit wordt een luxe dag. Hebben we ook wel verdiend. Als eerste vanmorgen een verzorgd ontbijt. Vleeswaren, kaas, zoetigheid, een gekookt eitje, een sapje, koffie of thee, warme broodjes en niet te vergeten boter! Nog een tip van de B&B beheerster voor een iets andere route zodat we niet langs een hele drukke weg zonder fietspad hoefden en om 9 uur trapten we hem aan. Het was wel wat bewolkt maar gelukkig droog. De voorspelde regen was er nog niet en zou gelukkig de hele fietsrit ook niet komen. We hadden een beetje wind mee en daar maakten we dankbaar gebruik van. We reden soms wel 24 km per uur en schoten dan ook snel op. We hadden een rit van 95 km voor de boeg en waren om 12 uur al over de helft. Om drie uur waren we op de camping in Sleen. Camping Pieterom waar we al eerder geweest waren. Plekje gezocht, tent opgezet en toen begonnen de eerste druppels te vallen. Konden toch nog de tent inrichten voordat het met bakken uit de lucht kwam. Veel water op de camping maar wij stonden gelukkig niet in een plas. Tussen de buien door naar het restaurant De Brink gelopen en daar heerlijk gegeten. Dus niet zelf gekookt. Lia had een mosterdsoepje vooraf en als hoofdgerecht Iberico wangetjes en ik garnalen en een entrecote. We vonden dat we dat na vijf weken wel verdiend hadden. Na het eten teruggewandeld en nog even buiten gezeten. Het water was al weggezakt en het regende ook niet gelukkig. Morgen de laatste etappe van de tour de Denemarken naar de Bocht in Herfte.

Afstand: 96,2 km

Gemiddelde: 19,6

Echte fietstijd: 4 uur en 55 minuten

• 17 Augustus 2022 - 21:55

Yvette:

Wauw, jullie zijn alweer bijna terug! Wat een tocht hebben jullie weer gemaakt. Ik ben heel trots op mijn sportieve papa en mama! Tot zaterdag, xx

• 17 Augustus 2022 - 22:03

Francisca :

Prachtig allemaal weer.
    Heel veel succes met de laatste kilometers.
    Ik vind het geweldig wat jullie gedaan hebben.

• 17 Augustus 2022 - 22:15

Freda:

Petje af voor deze tocht. Leuk om te lezen. Niet te vergelijken met onze zeer bescheiden elfsteden fietstocht maar fietsen en genieten van de omgeving is gewoon heerlijk!

• 17 Augustus 2022 - 23:44

Lucienne:

Wow! Ja, wat een prestatie weer en wat een prachtige belevenissen. Het is voor mijn gevoel ook weer voorbij gevlogen.
    Heb ontzettend genoten van jullie verhalen.
    Hopelijk hebben jullie het laatste stuk naar huis heel veel de wind in de rug.
    Nog een veilige laatste etappe en alvast wel thuis.
    Groetjes van mij

• 17 Augustus 2022 - 23:45

Kitty :

Sterkte bij de laatste loodjes en goede thuiskomst!

• 18 Augustus 2022 - 08:05

Wil:

Mooie tocht en welkom thuis. We probeerden in Tsjechië te fietsen maar we gaven het op. Wel mooi land trouwens! Groetjes Wil

• 18 Augustus 2022 - 08:56

Leo:

Wat een doordouwers zijn jullie toch. En wat een mazzel hebben jullie gehad; goed weer met weinig regen, volgens mij altijd wind mee en geen problemen met de fiets.
    Fijne rit naar huis en bedankt voor het mee beleven van deze mooie tocht

• 18 Augustus 2022 - 09:00

Hanneke:

Welkom weer thuis, mooie fiets ervaring hebben jullie erbij en petje af voor jullie prestatie vijf weken lang.

• 18 Augustus 2022 - 10:36

Angela:

nu wij zijn ook trots op jullie hoor! wat een reis! maar het verslag is reuze om te lezen! we wensen jullie een goede laatst reis en een goede thuiskomst!
    lieve groet Maria, Hermien en Angela

• 18 Augustus 2022 - 15:29

Maria:

Zijn jullie afgevallen ! Ik denk niet ,dat er van mij nog iets over zou zijn na al die tochten .
    Goede terugreis naar huis en ik zou in Herfte het maar even rustig aan doen ..
    Wij hopen 29 augustus per vliegtuig naar MALAGA te vertrekken . Wij hebben de vouchers al .

Blijf genieten ,