Terug naar Hodorf - Reisverslag uit Hodorf, Duitsland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Terug naar Hodorf - Reisverslag uit Hodorf, Duitsland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Terug naar Hodorf

Blijf op de hoogte en volg Frans

13 Augustus 2022 | Duitsland, Hodorf

Dinsdag 9 augustus 2022

Een fantastische dag want Cato en Febe zijn vandaag 1 jaar geworden.

Vanmorgen om 7 uur weer opgestaan. De boel weer ingepakt, ontbeten en op de fiets gestapt. De boot naar Finshavn ging pas om 20 over elf maar voor alle zekerheid toch maar gewoon om 9 uur weg. We waren natuurlijk veel te vroeg in Soby. Die 17 km hadden we in een uur afgelegd. Dus maar rustig afgewacht tot de veerpont zou komen, wij aan boord konden en om 20 over elf precies vertrok de boot naar Finshavn. Na een uurtje waren we er en fietsten met gezwinde spoed richting onze eindbestemming van vandaag. Moesten dan zo'n 60 of 70 km fietsen in totaal. Bij 64 km vonden we wel genoeg en vonden daar de camping Laerkelunde. Kwamen daar weer mensen tegen waarmee we ip de camping met uitzicht op de Bridge hadden gestaan. Het weer viel vanmiddag een beetje tegen. Geen zon en een beetje sombertjes. Op de camping brak de zon weer door. Laatste camping in Denemarken. Morgen Duitsland weer in en gaan we langs de Noordzeekust weer verder richting het zuiden.

Afstand: 65,1

Gemidelde: 16,0

Echte fietstijd: 4 uur en 3 minuten

Woensdag 10 augustus 2022

Weer vroeg opgestaan. Goed ontbeten en om 9 uur op pad. Nog 20 km in Denemarken en dan nog zo'n 55 km in Duitsland en we zijn in Husum aan de Noordzee. Moesten een doorsteek maken van de Oostzee naar de Noordzee. In het begin een aardige weg maar op een gegeven moment langs een drukke doorgaande weg, maar wel gelukkig met een fietspad. Dat fietspad was wel erg hobbelig en dus doodvermoeiend. We waren uiteindelijk om half drie in Husum. Boodschappen gedaan bij Famila, een gigant van een supermarkt. Daarna nog 9 km gefietst en we waren bij de camping. Gelukkig nog een plekje voor ons, want na 75 km waren we daar wel aan toe. Na een biertje om bij te komen de natte tent opgezet. Nat van de dauw. Weer in een keuken kunnen koken. Speklappen met sperziebonen en aardappelsalade. Morgen weer verder langs de Noordzee. Ben benieuwd waar we gaan uitkomen.

Afstand: 77,4

Gemiddelde: 17,3

Echte fietstijd: 4 uur en 27 minuten

Donderdag 11 augustus 2022

Na het opstaan en ontbijt waren we weer om 9 uur aan het fietsen. Vanuit Husum namen we een alternatieve route die ook beschreven was. Was een leuke tocht via Tönning. Daar koffie gedronken en kwamen we weer op de normale route. Kwamen nog en waterkering tegen. Klein Neeltje Jans noemden we die. Daarna naar Büsum waar we gaan overnachten. Het was heel vreemd. We misten wat met het fietsen. We misten de heuveltjes. Een vlakke rit is nu even wennen. Op de camping konden we nog net een plekje krijgen. We boekten 1 nacht maar we besloten met dit mooie weer nog een nachtje bij te boeken en een stranddag te doen. Tot onze schrik ging dat niet meer. Onze plek was alweer vergeven. Nog een zwitsers stel gesproken. Die waren al een jaar aan het fietsen en hadden er nu zo'n 10000 km op zitten. Zij was nu 6 maanden zwanger en ze gingen nu terug naar huis. De volgende ochtend konden we toch nog een plek krijgen op een noodplek. Dagje strand kon toch doorgaan!

Gisterenavond uit eten geweest in een visrestaurant. Prima gegeten.

Afstand: 58,4 km

Gemiddelde: 15,9

Echte fietstijd: 3 uur en 40 minuten

Vrijdag 12 augustus 2022

Het stranddagje. 'S morgens eerst de tent verplaatst naar het noodplekje. As overigens ook een prima plek. Het was neem de tent op en wandel. Om een uur of 10 waren we weer ingericht en om een uur of één lagen we in de Noordzee. Geen ijsschotsen dit keer. Lekker een middagje strand. 'S avonds weer gegeten bij de Fischmeister. Lekker.

Zaterdag 13 augustus 2022.

Om 9 uur vertrokken uit Büsum. Eerst een stukje langs de dijk daarna meer landinwaarts. We hadden besloten om weer naar Klaus in Hodorf te gaan. Mooie rit met af en toe verschrikkelijke slechte fietspaden. Het was vandaag weer erg warm. 31 graden maar wanneer je fietst fan heb je rijwind en is het goed te doen. Wel 2 liter water opgedronken. We waren om 3 uur op de camping en toen was er volop plek. Nu om 8 uur 's avonds staat die wel aardig vol. Eerst de tent opgezet en ingericht daarna een duik in fe zwemvijver. Heerlijk. Boodschappen gedaan in een plaatsje vlakbij. Wel op de fiets natuurlijk. Morgen weer verder. Plan is 80 km. We zien het wel.

Afstand: 77,6

Gemiddelde: 16,9

Echte fietstijd: 4 uur en 35 minuten

• 13 Augustus 2022 - 21:23

Kitty :

Erg leuk verslag! Ik had al wat op fb gezet, maar toch nog van harte met de eerste verjaardag van de tweelingmeisjes!
    Succes de laatste dagen in Duitsland en ik hoop dat de hitte hier en bij jullie wat gaat zakken. De waterstanden in Europa zijn schrikbarend laag, jullie hebben wat dat betreft nog de beste richting genomen.
    Gute fahrt, Groetjes Kitty

• 14 Augustus 2022 - 10:23

Francisca:

Bedankt weer voor de leuke update.
    Dus vandaag geen rustdag.
    Succes met de 80 km.
    Gr.

• 14 Augustus 2022 - 16:02

Leo:

Naast 2 liter water ook nog een liter zonnebrandcreme?
    Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin.
    Gefeliciteerd met de 1e verjaardag van de tweeling, op de dag dat Marjan 70 is geworden.
    Veel succes met de vervolgkilometers

• 14 Augustus 2022 - 16:36

Angela:

Wat een leuk verslag! jullie hebben heel wat meegemaakt en vooral leuke en mooie dingen . nogmaals je kan er wel een boek overschrijven!
    hier nog steeds bloedheet!
    leuk en lief dat jullie iedere vrijdag bellen!!!!!
    lieve groet Maria, Hermien en Angela

• 15 Augustus 2022 - 23:26

Lucienne :

Moin! Nog steeds leuk om al jullie dagverslagen te lezen…het klinkt allemaal heel relacco maar ik begrijp dat jullie ook pittige fietspaden hebben.
    Had ik jullie al gefeliciteerd met de één jarige tweeling? Bij dezen dan alsnog of nogmaals.
    Jammer dat jullie reis alweer bijna ten einde loopt. …ik blijf uitkijken nog naar de komende verhalen, is ook best moeilijk na een dag fietsen, tent afbreken en weer opzetten ook nog een verslag schrijven maar je geniet er zo wel dubbel van.
    Liefs en groetjes van Lucienne