We zijn weer thuis - Reisverslag uit Herfte, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis - Reisverslag uit Herfte, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Augustus 2022 | Nederland, Herfte

Vanmorgen voor de laatste keer de stoppen uit de matjes gedraaid. De boel voor de laatste keer ingepakt en om 9 uur zaten we weer op de fiets richting huis. De afstand Sleen-Herfte is ongeveer 80 km dus dat is best nog een aardig tochtje. Weer een beetje wind mee al kwam die meer vanaf de zijkant. Mooie route waarvan we een deel al vaker hadden gefietst. We rijden via Coevorden, Hardenberg, Ommen en Dalfsen naar Herfte. Om half één waren we in Ommen en lunchten bij Tante Post. We namen onze favoriete Postbestellerslunch. Dat zijn twee sneden brood. Één met ham, kaas en een gebakken ei en één met een kroket. Tegen half twee weer op de fiets en om even half drie waren we weer in de Bocht.

De tocht naar Denemarken en terug was leuk om te doen. De Jutlandroute vinden we mooier dan de Noordzeekust route. En de Oostzeeroute is erg mooi, maar behoorlijk heuvelachtig. Vooral het eiland Aero is mooi en de kliffen van Mon zijn fantastisch.

Verder zijn de fietspaden in Duitsland veelal een verschrikking. Veel hobbels dus je wordt aardig door elkaar geschud. Ook de smalle landweggetjes zijn soms erg slecht en er zijn ook nog veel onverharde paden (grind en over het algemeen wel vast aangereden).

Iedereen bedankt voor het volgen van ons en de reacties

Afstand: 80,8 km

Gemiddelde: 18,0

Echte fietstijd: 4 uur en 29 minuten

Totaal afgelegd 2104 km.

• 19 Augustus 2022 - 11:39

Angela:

Fantastisch wat jullie gepresteerd hebben!
    we hebben genoten van het verslag!
    we hopen je vanmiddag te horen
    groet

• 19 Augustus 2022 - 11:57

MARIA:

WELKOM THUIS ! Fijn , dat alles goed verlopen is en jullie weer veilig in je eigen huis zijn .
    Wij zijn vanmiddag nog bij Ellie v.d. Hoek .

• 19 Augustus 2022 - 11:58

Anneke Kr.:

Welkom thuis..
    Gaaf zo'n tocht..Leuk om te volgen.
    Groetjes van mij ,Anneke
    Tot ziens,

• 19 Augustus 2022 - 12:15

Oom Ben:

Welkom thuis. Het was leuk om jullie vakantie zo te volgen. Ik vind het een hele prestatie maar ja, ik ben 93! Groetjes.

• 19 Augustus 2022 - 12:38

Yvonne & Charles:

Mooie route die jullie gereden hebben. Jammer van de fietspaden "over de grens" maar dat heeft geen invloed gehad op jullie fietsplezier. Was leuk om jullie te volgen.

• 19 Augustus 2022 - 14:13

Theo:

Welkom weer thuis. Jullie hebben weer een mooie prestatie geleverd en een fijne vakantie gehad.
    Groetjes Emmy e Theo

• 19 Augustus 2022 - 15:19

Lucienne :

Ook van mij een hartelijk WELKOM THUIS….dit adres zal verreweg toch het beste adres zijn om te “logeren”.
    Mooie tuin, fijne bedden

• 19 Augustus 2022 - 15:21

Lucienne:

Ow….hij heeft niet alles gepakt….prachtige keuken.
    Mooie reis gehad maar toch: there’s no place like home.
    Oost West Thuis Best. Lekker genieten.
    Wanneer gaan jullie weer?

• 19 Augustus 2022 - 16:15

Harry :

Welkom thuis en het was weer heel leuk om jullie te volgen. Nog vele jaren fietsplezier voor jullie.. en dus ook een beetje voor ons.

• 19 Augustus 2022 - 18:40

Hans M:

Hulde

• 23 Augustus 2022 - 16:15

Kees:

Mooie route hebben jullie weer gereden. Ons plan is om volgend jaar ook weer die kant(Zweden) op te gaan .
    Nu kunnen jullie weer volop genieten van de mooie momenten van deze tocht.