Van Blankenberge naar Wolphaartsdijk - Reisverslag uit Wolphaartsdijk, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Van Blankenberge naar Wolphaartsdijk - Reisverslag uit Wolphaartsdijk, Nederland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Van Blankenberge naar Wolphaartsdijk

Blijf op de hoogte en volg Frans

17 Juni 2023 | Nederland, Wolphaartsdijk

De rit van vandaag is van Blankenberge naar de camping het Veerse meer in Wolphaartsdijk. Een rit over 70 km en met de overtocht van Breskens naar Vlissingen erbij 76. Eerste stuk ging langs de kust en o.a. over de boulevard van Knokke. Echt mooi is ie niet. Allemaal hoge gebouwen met appartementen. Daarna door een dure buitenwijk en vervolgens langs het Zwin. Het Zwin was mooi. Vervolgens via Cadzand langs de kust naar Breskens. Het was ontzettend druk met fietsers en wandelaars en ook soms zand op het fietspad. Om kwart voor één voeren we over. Moesten toen nog 28 km. Ging goed alleen de laatste acht waren eindeloos. Benauwd warm maar we hebben het gered. Om half vier waren we op de camping. Eerst snel de tent opgezet en toen een bier gedronken. Ik zeg speciaal bier wsnt het was een halve liter en daar zeg je geen biertje tegen. Lekker gegeten bij Kreeke 's vis. Zeewolf met zeekraal en ren romige mosterdsaus. Nu bij de bar een duvel en Lia een leffe blond. Morgen blijven we hier. Een rustdag en gaan we het Gat van Veere bewonderen. Jaap Fischer heeft dit uitgebreid bezongen. Morgen weer verder.

• 17 Juni 2023 - 22:15

Francisca :

Wat een afstand hebben jullie weer gefietst.

Vind het geweldig hoor.

Veel plezier jullie morgen met je rustdag.

• 18 Juni 2023 - 01:40

Frans U B :

Als je daar dan bent kun je, met Jaap Fischer in gedachten, ook even "krabben aan het Veerse gat".....

Want de haven ligt voor jooohohohoooker!!! :-)

• 18 Juni 2023 - 17:56

Frits :

Nou Frans, dat fietsshirt past je na al dat fietsen vast beter dan toen je het kocht. Ondanks dat jij bier drinkt in plaats van een biertje.

Wij hebben gisteravond even naar Jaap Fisher geluisterd over het gat van Veere, dus wij zijn weer helemaal bij.

Dank hiervoor.

Groet Carla en Frits