Door het woeste land van Maestrazgo en meer - Reisverslag uit Teruel, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Door het woeste land van Maestrazgo en meer - Reisverslag uit Teruel, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Door het woeste land van Maestrazgo en meer

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 Juni 2009 | Spanje, Teruel

Hoi, we zijn weer even zelf online. Nadat we in Igualada hadden overnacht op weg naar het plaatsje Montblanc. Deze tocht was op zich zelf niet zwaar maar wel langs drukke wegen. Op de camping hadden we een privé zwembad en het sanitair was geweldig. Je had een eigen douche, toilet en wastafel in een apart hokje. Montblanc is een leuk middeleeuws stadje waar je heerlijk doorheen kan slenteren.
De volgende dag naar Margalef. Een tochtje van 60 km. Een prachtige tocht maar af en toe flink afzien (ik althans, want de berggeit was weer los). Op het hoogste punt wat gegeten bij het uitzichtpunt Crestes de la LLena. Daarna over de bergkam gefietst. Rechts een heuvelachtig uitgestrekt gebied en links woeste bergen. Gegeten en geslapen in hostal.
Hierna richting Arnes, waar we ook over omgebouwde treintrajecten gaan fietsen. Vanmorgen vroeg onweer, maar toen we op de fiets stapten was het droog en wisselend bewolkt. Voor de zekerheid rainlegs en regenjasje bij de hand. Bij Venebre de Ebro overgerstoken naar Asco. Het is een prachtig gebied waar we door fietsen, af en toe stijgen en dan weer dalen. In Corbera d´ebrebegon het te storten en konden we nog net droog een café binnenkomen. Vervolgens bij Bot de Via Verde opgefietst. Dit zijn dus oude treintrajecten. Prachtig fietsen over oude viaducten en ongelooflijk donkere tunnels. Die hebben we maar gelopen want zelfs de fietsverlichting was niet genoeg. Zo op de camping in Arnes aangkomen en daar de tent opgezet. Ook hier weer een stortbui.
Het was de bedoeling om naar Morella te gaan, maar zijn die dag niet verder gekomen dan Fuentespalda. Waren aan wat rust toe voordat we de echte toppen zouden gaan bestormen. Dus om 12 uur gestopt en een rustig middagje.
De volgende dag vertrokken na een nacht regen en kou. Strak blauwe lucht en na 20 km het begin van de beklimming van de Torre de Miro, 1259 m. Hellingen met een stijgingspercentage die me deed denken aan de Alp d´huez. Hebben het gehaald met enkele energieshots die nog over waren van de Alp. Na de beklimming Morella bekeken en door naar Mirambel. Daar overnacht in een Hostal. Van de beklimmingen tussen Mirambel en Allepuz zijn jullie al op de hoogte. Wat nog wel even vermeldingswaard is dat het op deze hoogtes gewoon verschrikkelijk koud is. In fietsshirt omhoog en bij de afdalingen gewoon dikke truien aan een windjasjes. In Allepuz overnacht in een Hostal en vandaag een korte tocht gemaakt naar Teruel. Wel zon en dat was meer dan gisteren want toen was het gewoon bewolkt, maar nog steeds koud en een straffe wind tegen. In Teruel overnachten we weer in een Hostal want de campings zijn hier maar dun gezaaid.
Dit was het weer even. Voor de foto´s moeten jullie klikken op de volgende link:

Je kan dan het album kiezen en een diavoorstelling laten afdraaien. Het zijn uiteraard niet alle foto´s want dan ben je een dagje bezig.

Tot de volgende keer.

Groeten Lia en Frans nog steeds op weg naar Malaga

• 09 Juni 2009 - 15:45

Gerrit V:

Leuk om weer even bigepraat te worden. De sfeer is goed te proeven in jullie berichten. Ga eens even op Google earth uitzoekn waar je nu precies allemaal over en doorheen fietst.
    Heel veel plezier en mooie landschappen toegewenst.
    Gerrit

• 09 Juni 2009 - 15:52

Yvette:

leuke foto's hoor, hoop dat de zon ook nog een beetje gaat schijnen!

x

• 09 Juni 2009 - 19:01

Chris En Francisca:

We hebben net jullie foto's bekeken en vinden ze prachtig. Hartstikke leuk om al zo snel wat van jullie te zien. Jullie zien in ieder geval meer dan wij in onze vacantie.
    Veel succes weer verder!
    Groetjes xx

• 10 Juni 2009 - 06:18

Els:

Wat een mooie foto's.

• 10 Juni 2009 - 07:52

Hermien En Angela:

Fijn om weer wat van jullie zelf te horen. Wat een prachtige foto's. We hebben ze net zitten te bekijken. Jullie zien veel en prachtige dingen. Jammer dat het weer tegen valt maar wie weet wordt het nu beter!We zullen voor jullie duimen! Groetjes

• 10 Juni 2009 - 11:01

Maria:

Hallo Lia en Frans,

Waren die tunnels viaducten?
    Ik lees steeds over tochtjes van 60 kilometer.Dat vind ik een tocht.
    Gisteren een reisje besproken naar Florence.
    We gaan niet per fiets, maar met het vliegtuig!!!!

Groetjes!

• 10 Juni 2009 - 20:30

Sandra:

Het ziet er mooi uit daar! Hopelijk snel wat meer zon, maar jullie zien er toch ook alweer gebruind uit volgens mij.
    Ik heb Chris even een paar dagen mee naar Hilversum dus het is volle bak hier, maar dat vind ik wel leuk. En Chris vermaakt zich ook wel volgens mij! X

• 15 Juni 2009 - 13:19

Angela:

Hoi, alles hier ok. Hoop dat jullie zel zon hebben maar niet te warm
    Gaan morgen naar Lefkas dus we hebben dan via sms contact!

Lieve groet Maria, Hermien en Angela