Met Don Quichot op weg naar Andalusiä - Reisverslag uit Riópar, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Met Don Quichot op weg naar Andalusiä - Reisverslag uit Riópar, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Met Don Quichot op weg naar Andalusiä

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 Juni 2009 | Spanje, Riópar

Hoi, weer eens een berichtje van ons. Zitten nu in Riopar en dat is vlakbij Andalusia. Internet vanuit de plaatselijke bibliotheek. Inmiddels zijn we aardig doorgekacheld. We zijn via Albarracin, Cuenca, Valeria, Barrax, Alcaraz in Riopar terecht gekomen. Helaas weer niet op een camping maar wel in een prima Hostal. Lekker languit in bad gelegen. We hebben jullie natuurlijk al veel verteld wat we onderweg zien, maar wat beleven we nu echt tijdens zo´n dagje fietsen. Dus even een sfeer verhaaltje. Vanmorgen dus vertrokken uit Alcaraz en dan is het even dalen om vervolgens op de pedalen te gaan. Je ziet de snelheid van pakweg 15 km per uur langzaam teruglopen en wanneer we dan eindelijk boven zijn draaien we nog maar 6 km per uur. Eeen kopje koffie in een plaatslijk café gaat er dan wel in. Vervolgens een prachtige weg gevolgd waarin twee klimmen naar ongeveer 1450 meter. Terwijl je dan zo door het bos fietst vliegen de vlinders om je heen, je ziet de prachtigste bloemen. Een roofvogel tegen de blauwe lucht boven de rotsen. Hagedissen lopen kriskras over de weg. Soms zie je nog een slang snel de berm induiken. Ook een ree kruist ons pad en blijft op een steil hellinkje langs de weg gewoon kijken, want hij of zij weet zeker dat we toch niet kunnen volgen. Wat opvalt is dat langzaam maar zeker de vlinders sneller gaan vliegen dan dat je fietst en dan weet je dat je behoorlijk aan het stijgen bent. Lia verdwijnt langzaam uit het zicht en ik ben dan aan mijn eigen gedachten overgeleverd. Af en toe wordt er even gestopt om het nodig vocht met inmiddels lauw water aan te vullen. De laatste twee km waren pittig stond in de beschrijving maar bij kmpaal 189 zou de top zijn. Wanneer ik dit paaltje passeer ben ik van plan om Benjaminse (de schrijver van de route) een proces aan te doen want we stijgen nog rustig verder. 200 meter verder is echter wel de top. Wanneer ik dan het snot uit mijn ogen heb gewreven zien we een prachtig vergezicht en zijn de laatste 2 km ook alweer vergeten. De bergen van Andalusia in de verte. Daarna afzakken over een slechte weg, dus veel remmen, want fred zit nog in onze gedachten, naar Riopar.

Zo dat was even een dagje. Er zijn er zo velen.

Voor wat foto´s moeten jullie klikken op de volgende link:

Je kan dan het album kiezen en een diavoorstelling laten afdraaien. Het zijn uiteraard niet alle foto´s want dan ben je een dagje bezig.

Tot de volgende keer.

Groeten Lia en Frans nog steeds op weg naar Malaga

• 15 Juni 2009 - 17:14

Marilla:

Toppie hoor, klinkt allemaal erg mooi, maar ik denk dat het toch weer flink afzien is af en toe.Ik doe het jullie echt niet na.Ik ondersteun jullie met mn geestelijke steun.Succes verder en genietse.
    Groetjes Marilla

• 15 Juni 2009 - 17:39

Aad En Erna:

Echte bikkels zijn jullie!
    Het lijkt ons allemaal heel mooi,de omgeving waar jullie doorzwoegen.
    Petje af! Nog veel plezier en geniet van de rustmomenten.
    Groetjes,Aad en Erna

• 15 Juni 2009 - 19:02

Chris En Francisca:

Wat zijn jullie al ver en wat maken jullie een prachtige reis. Net jullie foto's bekeken.
    Ook genoten van jullie verhaal. Hartstikke leuk hoor.
    Blijven genieten van alles (zelfs van het fietsen)
    Groetjes xx

• 15 Juni 2009 - 19:36

Hermien En Angela:

Het lijkt ons natuurlijk prachtig wat jullie allemaal zien. Maar wij gaan toch maar met het vliegtuig naar Lefkas! Zijn blij dat jullie genieten en dat het goed gaat.Nog fijne fietsdagen we houden nu verder contact via de sms. Lieve groeten Hermien en Angela Net jullie foto's bekeken Prachtig!!

• 15 Juni 2009 - 20:01

Mat Knaapen:

Hallo Lia & Frans,

Ik zie dat jullie al ver naar het zuiden zijn afgezakt. Andalucia in zicht. Mooi land, zeker als je van de zon houdt. Mochten jullie nog door Jaen komen, neem er de tijd om naar de restanten van de moorse thermen te kijken. En lekkere olijven te eten.
    Veel fietsplezier, goede reis en behouden terugkomst.

• 15 Juni 2009 - 20:11

Sandra:

Zo te lezen en te zien is het daar erg mooi!! Gelukkig is het nu mooi weer geworden daar. Hier krijgt de zon nog niet zoveel kans, maar als die schijnt is het lekker :-)

• 16 Juni 2009 - 07:22

Leo:

Hoi Frans en Lia,

Wat een prachtige tocht. Het is even werken, maar dan heb je ook wat. Prachtige plaatjes. Op de foto's zien jullie er helemaal niet moe uit. Bewerkt met Photoshop?
    Veel plezier verder. Vamos!

• 16 Juni 2009 - 07:38

Fred:

Ben blij dat ik in gedachte bij jullie ben.
    Het klinkt allemaal fantastisch en een beetje afzien is niet erg.

Tot ziens

• 16 Juni 2009 - 20:46

Lucienne:

wauw! ik geniet weer volop en ben blij dat ik niet hoef te fietsen...alhoewel het lijkt me prachtig mooi die tocht van jullie.
    Echt respect voor dat gezwoeg van jullie. Ik moet erg lachen om die klimgeit ha ha en prachtige foto's hoor leef zo echt met jullie mee.

liefs een dikke knuffel en nog veel plezier!

• 18 Juni 2009 - 07:40

Anneke, Karel:

Wat een onderneming! Lijkt de Tour de France wel, of in dit geval
    "Tour de Francia en España".
    Houden jullie na afloop ook nog een gewone vakantie met leuke dagtochtjes, gezellige terrasjes met koude pilsjes, leuke gesprekken met lokale bevolking, af en toe lekker zwemmen enz.?
    Groeten van ons beiden.