Na drie dagen fietsen - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Na drie dagen fietsen - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Na drie dagen fietsen

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

24 Mei 2010 | Spanje, Zafra

Hoi, na drie dagen dus in Zafra aangekomen. Helemaal volgens planning. Maar eerst even over onze belevenissen tot nu toe. Het vliegtuig vertrok precies op tijd en dat viel mee want ik moest eerst nog bij de beveiliging langs. Zij vertrouwden één koffer niet en die moest open. Was natuurlijk sterk overdreven van hun, maar gezien de recente vliegtuigen die naar beneden vielen wel te begrijpen. Wij zaten helemaal voorin dus beenruimte zat. Na een voorspoedige vlucht en landing in Sevilla aangekomen. Bagage en fietsen kwamen snel van de band. Fietsen in elkaar gezet en de banden weer opgepompt, behalve één want die wilde niet. Band verwisseld en toen ging het goed. Geen taxi die fietsen wilde vervoeren dus toch maar de snelweg op om naar Sevilla te fietsen. Viel erg mee. Hotel gevonden met behulp van mobiel navigatie. Even de spullen uitgepakt en nog even wat gedronken in de stad.
De volgende dag Sevilla bekeken. Een leuke en prachtige stad met veel historie. De volgende dag (zaterdag) op de fiets gestapt richting Almaden de la Plata, een tocht van 70 km met uiteindelijk een temperatuurtje van 36 graden. Mooie route. In almaden waaren alle hotels en hostals vol, communiefeest, maar er was nog wel een appartement te huur. Uiteraard gedaan en daar samen met fietsers die ook in het vliegtuig zaten ingetrokken (Jan en Dinie de Wit). Dit waren vrienden van Mat en Arjan die we 2 jaar geleden op weg naar Santiago regelmatig tegenkwamen. ´s avonds nog voetbal gekeken in het plaatselijke café. Zondag om 8.30 uur weer op de fiets naar Calera de Leon. Ook daar weer geen Hostal. Was nog dicht. Dus maar weer in een appartement. We waren daar om half vier dus nog tijd om naar Tentudia te fietsen, een klooster op 1100 meter. Behoorlijke pittige klim. Vandaag een kort en makkelijk tochtje naar Zafra, waar we om een uur of één aankwamen. Dit is de streek van hammen, olijf olie en wijn. Dus de betere dingen van het leven. Hotel in het centrum van klein Sevilla zoals Zafra ook wel genoemd wordt. Leuke plaats om een middag en avond door te brengen. Het is inmiddels wel wat bewolkt geworden en wat afgekoeld, maar nog steeds een heerlijk tempie. De voorspellingen zijn nog steeds goed. Morgen gaan we naar Merida, waar we hoogst waarschijnlijk een rustdag nemen en op de camping gaan staan. Helaas geen foto´s want het kabeltje ligt in het Hotel. Die komen een volgende keer dan wel.
Groeten van Lia en Frans vanuit een prachtig Spanje.

• 24 Mei 2010 - 15:19

Sandra:

Klinkt allemaal erg goed!! Gelukkig is de temperatuur hier de laatste dagen ook goed, maar 29 graden halen we niet... Veel plezier! X

• 24 Mei 2010 - 16:42

Lucienne:

Ola!! dat klinkt idd weer goed allemaal, hard werken maar ook genieten van het weer en vooral de omgeving...nou ik heb ook heerlijk genoten in mijn tuin (hard gewerkt) van hoera het weer heerlijke weer...de vrije dagen zitten er op helaas dus morgen weer om 05.00 op en hard aan het werk bij de baas...GENIET ER DUS MAAR VAN HOOR!!
    LIEFS uit lelystad

• 24 Mei 2010 - 17:23

Chris En Francisca:

Hartstikke fijn dat alles goed is verlopen. Heerlijk is Spanje hè? Onze vakantie is gewoon in Nederland nog een week verlengd. Lekker vandaag op ons terras gelegen. Succes verder nog en veel plezier met jullie rustdag morgen, Neem het er maar lekker van hoor. xx

• 24 Mei 2010 - 18:29

Hermien En Angela:

Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Hier is het weer op het ogenblik ook heerlijk. We verlengen momenteel gewoon onze vakantie! Lijkt ons prachtig wat jullie allemaal zien we hopen wel dat jullie goed kunnen slapen. Geniet van alles en tot horens! Lieve groeten van Hermien en Angela (en wees en blijf voorzichtig!)

• 25 Mei 2010 - 06:24

Anita & Wiely:

Mooi dat het allemaal goed gaat. Maar jullie ontspannen toch wel tijdens de vakantie? Het klinkt allemaal behoorlijk inspannend. Geniet er van!
    Groetjes uit Coevorden.

• 25 Mei 2010 - 06:37

Leo:

Hoi Lia en Frans,

Gaat lekker allemaal!
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Jullie moeten zeker de ham aldaar proeven; die is heerlijk.

groetjes,
    Leo

• 25 Mei 2010 - 19:22

Trees:

Fijn dat jullie nu de tijd nemen om van de omgeving te genieten. Ga zo door.
    Groetjes uit de bocht.