Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Calvi, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Calvi, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Een goed begin is het halve werk

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

10 Juni 2012 | Frankrijk, Calvi

Hoi allemaal,
Woensdag 6 juni om kwart voor drie opgestaan om om 5 uur op Schiphol aan te komen. Alles ging lekker vlot. Er waren nog 2 andere fietsers dus gelijk maar even een praatje gemaakt. Om 9 uur landen we op Isla Bonita of Ile d'Beauté. Fietsen in elkaar gezet en bepakt en op weg via Ajaccio naar Sagone. De eerste klim vanuit Ajaccio was gelijk een pittige. Met de tong op de schoenen bereikten we de top en daarna heerlijk afdalan. De tweede en derde klim gingen gelukkig een stukje geleidelijker en daardoor ook gemakkelijker. Sagone was echter net een brug te ver en dus zijn we na 38 km in Tiuccia gestopt. We waren gewoon op en op tijd op de camping is ook niet verkeerd. 's avonds pizzaatje gegeten en vroeg het mandje in.
De volgende dag strak blauwe lucht en een zomerse temperatuur op weg naar Porto waar Frans en Janny ook zouden zijn. Via Garchese, waar we de fietsers uit het vliegtuig nog even spraken (zij bleek 15 weken zwanger te zijn en maakte nog maar snel een fietstochtje en dat ging er goed af) en Piana naar Porto. één fikse klim en daarna afdalan naar Porto via Les Calanche. Les Calanche is een indrukwekkende chaos van grillige granieten rotsen en erg indrukwekkend en niet alleen bewonderd door ons maar uiteraard talloze andere touristen. In Porto stonden Janny en Frans ons al op te wachten op de camping Sole e Vista. Bijgekletst en lekker gegeten. 's nachts een beetje regen. Janny en Frans gingen door naar Ajaccio en wij bleven een dagje in Porto. Plaatsje bekeken (niet veel bijzonders) en lekker de zee in. Heerlijk water. 's nachts wat onweer maar gelukkig weinig regen. Inmiddels ben ik op vrijdag aangeland en die dag zijn we naar Galeria gefietst. Corsica wordt steeds mooier. Wat een kust. Steile rotswanden in een azuur blauwe zee en nog steeds volop zon. In Galeria de tent opgezet en weer lekker de zee in. Vandaag, zondag, naar Calvi gefietst langs een kust die de mooiste van Corsica schijnt te zijn. De weg was overigens allerberoertst. Kuilen bobbels en gaten. Lekker relaxed afdalen was er niet bij en rustig klimmen ook niet van het éne gat naar het andere. Nu dus in Calvi en mogelijk blijven we er nog een dag. Het is hier nog steeds heerlijk zomers. Inmiddels is het nederlands elftal beroerd begonnen, maar dat was in 1988 ook zo. Dus houdt moed.
Tot de volgende keer.

Groetjes Lia en Frans

• 10 Juni 2012 - 14:19

Trees:

Om jaloers op te worden. Niet dat fietsen, maar die campings met dat warme water en de zon. We mogen niet klagen, want vandaag schijnt regelmatig de zon. :)
    gr. Trees

• 10 Juni 2012 - 15:02

Frans En Ireen:

Nou, voor ons zit de -vertraagde- vakantie er ook aan te komen. Als het allemaal goed gaat (en daar gaan we maar van uit) halen wij morgen Moeder Hekkenberg uit het ziekenhuis en brengen haar naar een verpleeginrichting om verder op te knappen en aan te sterken. En dan hangen wij dinsdag de Fendt achter de Outlander en . . . Wég ! ! !
    Niet zo ver als jullie, maar hopelijk wel naar het mooie weer!
    Maak veel foto's! Want we willen straks natuurlijk wel uitgebreide verhalen-met-lichtbeelden! Groeten, veel succes en weinig (of liever: géén) pech!
    Gr. F & I

• 10 Juni 2012 - 16:42

Sandra:

Klinkt inderdaad als een goed begin!! Wij hebben hier ook eindelijk weer een zonnige dag gehad. Ik had vandaag een treibbalwedstrijd met Nala en ben twee keer 3de geworden! :-)
    Lekker verder genieten daar!

X Sandra

• 10 Juni 2012 - 17:47

Lucienne:

ja heerlijk die verhalen over Corsica daar zijn ze pak weg 28 jaar geleden nog geweest....heerlijk die mooie zee...hier was het even herfst maar vandaag toch weer een topdag vergeleken met eerdere dagen deze week.....en laten we het maar niet over Oranje hebben....

• 10 Juni 2012 - 19:09

Chris En Francisca:

Jullie genieten weer volop zo te lezen.
    Zijn de banden niet lek met al die kuilen en gaten?
    Wij lekker op ons zonneterras gelegen.
    Was een heerlijke dag.
    Veel plezier!

• 10 Juni 2012 - 19:56

Hermien En Angela:

Afgelopen dagen was het hier herftst maar vandaag heerlijk weer! Wat een tocht zeg met al die gaten kuilen en stenen! Maar we begrijpen, jullie genieten weer! Zijn vandaag in Den Haag geweest bij Irene van de Does de Bije ons bovenbuurmeisje was heel leuk maar dat horen jullie nog wel. Genieten volop jullie maar blijf voorzichtig hoor! XXX van Hermien en Angela

• 10 Juni 2012 - 20:38

Maria:

Fijn, dat jullie het zo naar je zin hebben!!!Gisteren was het herfst.Storm en regen.Vandaag vrij goed weer. In de zon heerlijk.
    Wij zijn naar Irene van der Does geweest in Den Haag.Was heel leuk.
    Veel plezier en geniet,

Maria.

• 11 Juni 2012 - 08:00

Leo:

Net terug uit Spanje waar het heelijk weer was (25 - 30oC). Door jullie bericht verlang ik weer terug naar dat lekkere zonnetje.
    Geniet ervan!

• 11 Juni 2012 - 09:37

Gerrit:

Dat is het betere werk en weer. Beter dan zaterdag met ZW 8 naar Ameland willen wadlopen (afgelast) om daar te fietsen - tegen de wind en regen in naar de vuurtoren toe (nat maar gelukt). Overigens zondag heerlijk zonnig weer. Geniet het "entre mer et montagne".

• 11 Juni 2012 - 19:55

Frans En Janny:

Hoi Frans en Lia na een gezellige avond met jullie met goede moed aan de tocht naar Ajjacio begonnen. Les Calanche was schitterend maar daarna was het vochtig warm, En de klim naar Ajjacio werd daardoor zwaar. We namen het Alternatief naar Porticcio over de N... net in de spits heftig waren om 6 uur op de camping. Volgende dag was relaxter naar Propiano zelf nog gezwommen. Zitten nu op Sardinie lekker weer< Morgen zien of we Alghero berijken. Veel plezier op Corsica,
    Janny en Frans