Laatste dag op Corsica - Reisverslag uit Bonifacio, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Laatste dag op Corsica - Reisverslag uit Bonifacio, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Laatste dag op Corsica

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

26 Juni 2012 | Frankrijk, Bonifacio

Hoi het einde van onze vakantie nadert met rasse schreden. Vandaag alweer onze laatste dag op Corsica. Wij zitten nu in Bonifacio en morgen varen we over naar Sardinië.
Vanuit Corte zijn we naar de Col de Vizzavona gereden. Geen leuke tocht want we reden over een zeer drukke weg. Op de Col de Vizzavona overnacht in een oud hotel. Prachtig. Daarna zijn we onderweg gegaan naar Porticio bij Ajaccio maar onderweg wel nog even de col de Scalella over (1198 meter) die zeer steil was, maar erg mooi. In Porticio een dagje strand en zwembad om de spieren weer wat rust te gunnen. Vanuit Porticio naar Olmeto Plage vlakbij Propriano. Vermoedelijk op de camping gestaan waar wij samen met Mike 32 jaar geleden ook gestaan hebben. Waren er vroeg dus afkoeling in zee. Vanuit Ometo plage opweg naar Bonifacio waar we vandaag de oude stad gaan bekijken. En Morgen dan verder naar Sardinië en Olbia voor de vlucht op zaterdag naar huis. Het is hier nog steeds erg warm en dat blijft de komende dagen ook nog zo.

Groetjes Lia en Frans

• 26 Juni 2012 - 08:45

Anneke En Karel:

Prachtig zo'n actieve vakantie waar wij helaas te oud voor zijn. Jammer.
    Onze complimenten voor jullie invulling van een vakantie.
    Goede reis verder en behouden terugkomst a.s. zaterdag.

• 26 Juni 2012 - 10:27

Sandra:

Ja de tijd gaat hard hè! Geniet er nog maar even goed van want hier is het nog steeds geen zomer (hoewel vandaag een mooie dag). Veel plezier de komende dagen! X
    Ps. Neem de zon maar mee naar huis!

• 26 Juni 2012 - 10:55

Harry:

Pittige tochten, ..met die hitte! RESPECT.. Wij vertrekken nu naar Noorwegen, lekker fris.

• 26 Juni 2012 - 16:41

Frans En Janny:

Hallo we volgen jullie op de voet (en in gedachten op de fiets) erg veel Oh ja belevenissen. Geniet nog van de laatste dagen en ook op Sardinie. Eenmaal op het vliegtuig lijkt alles weer ver weg.
    Groetjes Janny en Frans

• 26 Juni 2012 - 19:50

Chris En Francisca:

Nog even een paar dagen lekker genieten van jullie fietsvakantie. Jullie hebben in ieder geval prachtig weer gehad. xx

• 26 Juni 2012 - 20:44

Lucienne:

goh....wat vliegt de tijd hè....vooral als je het leuk hebt...nou geniet er inderdaad nog maar van. Al die plaatsnamen komen mij ook zeer bekend voor van ook zo'n 30 jaar geleden.....denk nog maar niet aan de terugreis.

• 27 Juni 2012 - 07:14

Leo:

Wat gaat het snel hè.
    Plannen jullie nog een vakantie om uit te rusten en de lichaamstemperatuur weer in balans te krijgen?
    Goede terugreis!