St.Florent naar Bastia - Reisverslag uit Bastia, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu St.Florent naar Bastia - Reisverslag uit Bastia, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

St.Florent naar Bastia

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Juni 2012 | Frankrijk, Bastia

Zo hier zijn we weer even. Na de rust en zwemdag in Calvi zijn we in één keer naar St Florent gereden. Halverwege lag Lozari waar we eerst wilde overnachten, maar daar was niets te beleven. Een PmP tocht. Prachtig maar pittig. Gelukkig hadden we een stevige wind mee. Aeolus, de god van de wind en mijn oude voetbalclub uit Rotterdam is ons nog steeds goed gezind. In St.Florent de camping opgezocht en daarna eten aan de haven. De volgende dag op weg om de Cap Corse te ronden. Het waaide echter zo hard dat we na 20 km zijn omgedraaid en naar Bastia zijn gereden. Daar zat een hele steile berg tussen. Maar we hebben het gehaald. Lia op het makkie en ik volgens de spreuk "Ik worstel en kom boven". Nu dus in Bastia en vandaag bekijken we de stad. Morgen een tweede poging om de cap Corse te fietsen. We overnachten dan halverwege in Centuri Port, een mooi vissershaventje waar de kreeften in het aquarium liggen te wachten (volgens zeggen). Daarna weer naar St. Florent en dan het binnenland in. Hoe dat allemaal gaat verlopen dat horen jullie dan wel weer. Angela, Hermien en Maria een fijne vakantie.
Voor Oranje is het gebeurd helaas. Veel Duitsers op de camping maar gelukkig geen voetballiefhebbers.

Groetjes Lia en Frans

• 14 Juni 2012 - 09:02

Yvette:

Nee joh, dik winnen van portugal is het enige wat nodig is!!
    Ik worstel en kom de dag (hopelijk) door vandaag: de nederlaag mocht de pret niet drukken gisteravond...

Overigens is de auto weer in orde, het was inderdaad een kapotte zekering. Veel plezier, geniet van de zon en de kreeft (maar wordt er zelf geen één!)

x

• 14 Juni 2012 - 09:33

Francisca En Chris:

Jullie verdienen nog steeds onze bewondering, verwondering en vooral chapeau voor wat jullie allemaal op je bijna ouwe dag presteren.
    Over presteren gesproken. Onze ballententploeg gaat zelfs nog door met een 2-0 overwinning, maar dan moet Denemarken verliezen van onze
    Oosterburen.

• 14 Juni 2012 - 09:48

Hermien En Angela:

Nou zeg fantastisch wat jullie allemaal presteren! Maar ook fijn dat jullie af en toe een rustdag nemen! Voor ons gaat het opschieten. We worden zaterdag om 0.1.45 uur opgehaald lekker vroeg! Wie weet zien we elkaar nog op Schiphol 30 juni ik neem jullie gegevens mee verder houden we contact via sms! Nog heel veel plezier
    lieve groet van Hermien en Angela

• 14 Juni 2012 - 19:17

Sandra:

Ja positief blijven, we winnen gewoon van Portugal! Enige positieve van de uitslag tegen de Duitsers is dat ik 3 punten in de EKpool op het werk heb gehaald :-)
    Geniet en overwin die bergen daar! X

• 15 Juni 2012 - 10:57

Maria:

Hallo FRans en Lia,

Fijn, dat alles goed gaat en dat het weer ook goed is.Gelukkig ,dat jullie de wind mee hebben.Je zou hem tegen hebben!!!!
    Mijn koffer staat klaar.Om 13.45 uur word ik opgehaald.Br.Br.
    Het is in Griekenland heel warm.Nu maar hopen, dat de airco het doet.

Blijf genieten,

Groetjes,

• 15 Juni 2012 - 15:32

Lucienne:

hoe doet ze dat toch steeds weer dat klimmen op haar gemakkie?? Diep respect...ik zit met een nog enigszins gammele knie en een ontstoken oog dus dat zou bij mij niets worden hahaha. neem zeker lekker jullie rust hoor en geniet van het coole leven en wat is er mis met een kreeft worden (ik ben er een haha) en ja voetbal kijken in de Agora op groot scherm was heel gezellig maar helaas weinig resultaat maar wie weet Portugal ik had beide wedstrijden goed voorspeld maar helaas niet met onze-op-het-werk-pool meegedaan veel fun nog!