Met het snot voor de ogen - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Met het snot voor de ogen - Reisverslag uit Corte, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Met het snot voor de ogen

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 Juni 2012 | Frankrijk, Corte

Hoi, denk nu niet direct dat we snip verkouden zijn want dat is niet zo. Deze uidrukking heb ik overgehouden aan mijn vriend en ex collega Wiely Luttmer die dit zei wanneer we weer eens diep waren gegaan met hardlopen. En Lia en ik gaan diep in deze hitte van ongeveer 30 graden of meer. Na Bastia zijn we dus naar Centuri port gefietst. Eeen mooie rit met niet al teveel stijgingen er in. Behalve op het laatst toen we nog een klim van 12 km moesten maken. Goed in Centuri Port aangekomen en lekker gegeten in een restaurant aan de haven. De volgende dag van Ceturi Port naar St. Florent. In het begin over een weg die voor de helft opgebroken was, maar gelukkig was de kant waar wij reden nog enigszins begaanbaar. En het was zaterdag en dat scheelt een stuk. We hebben de hoge weg genomen die veel mooier was qua uitzicht maar het was wel weer even klimmen. Weer een PmP tocht. Lekker uit eten geweest in dat café aan de haven waar herman van Veen ook zo mooi over kan zingen en de volgende dag op weg naar Ponte Leccia. Nou dat hebben we geweten. 31 km klimmen en erg warm. Maar toen we weer op de col de Bigorni stonden hadden we het toch maar weer gedaan. Het binnenland is prachtig maar wel erg steil. In het slot van deze rit nog een paar geniepige klimmetjes en toen in Ponte Leccia lekker een hotel genomen. Vandaag (maandag) een kort ritje naar Corte. 32 km maar met een gemiddelde snelheid van 10 km kunnen jullie wel nagaan hoe steil het was. In het gemiddelde zitten ook de afdalingen waar we vaak boven de 40 km rijden. In Corte staan we op de Camping Restonica. Hier blijven we 2 of 3 nachten. En wat zo fijn is: Het snot voor de ogen lost uitstekend op met een koel glaasje bier en/of een litertje koele witte wijn.
Dat gaan we nu ook drinken.

Tot de volgende keer

• 18 Juni 2012 - 16:58

Marianne:

ik dacht dat het een echt Friese uitdrukking was "it snot foar de eagen" maar Wiely is geen Fries :-) leuk jullie verhaal te volgen, diep respect hoor!

• 18 Juni 2012 - 17:09

Anneke En Karel:

Dat is wel even iets anders dan een 'lui-zit' vakantie.
    Eigenlijk heel bijzonder.

• 18 Juni 2012 - 19:18

Lucienne:

ach...ik begin het eigenlijk al heel gewoon te vinden wat jullie allemaal presteren....en lekker dat dat snot zo goed oplost met een biertje/wijntje...neem het er maar van..en goed dat jullie ook nog om je heen kijken want alleen klimmen is het niet hè? Ik merk dat jullie ook wat meer luxe nemen met lekker eten in de haven en een hotelletje nemen.....perfecto!!
    ciao et bonsoir!

• 18 Juni 2012 - 20:19

Trees:

Poeh, poeh, het is weer niet niks. Maar wat is toch een PmP tocht?
    En als jullie nog wat warmte over hebben, stuur het even deze kant op.
    Dan kunnen onze nieuwe kuikens er ook van genieten :)

Lekker uitrusten nu! Hoewel je in de kloof van Restonica ook mooi kunt wandelen hoor.

• 19 Juni 2012 - 06:33

Leo:

Hoi bikkels,
    Wat ontzettend zwaar allemaal! Maar wel zeer de moeite waard. Het kan niet anders of jullie volgende fietsvakantie wordt de Himalaya.
    Veel plezier verder.

• 19 Juni 2012 - 18:45

Chris En Francisca:

Wat zien jullie weer veel. Het blijft heel bijzonder wat jullie doen. Ga zo door en geniet van het lekkere witte wijntje! xx