Rome is prachtig - Reisverslag uit Bracciano, Italië van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Rome is prachtig - Reisverslag uit Bracciano, Italië van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Rome is prachtig

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

16 Juni 2011 | Italië, Bracciano

Hoi, na een paar dagen stilte nu weer een verslagje uit Bracciano, de plaats waar we verblijven om Rome te bezoeken.
Voor we richting Rome vertrokken hebben we nog een afsluitende fietstocht gemaakt in Cappenole. Ruim 60 km met een 5 km klim van 12% erin. Mooie tocht en een waardige afsluiting. Zaterdag zijn we naar Rome vertrokken. 's avonds Mike, Sandra en Yvette opgehaald van het vliegveld. Die waren mooi op tijd. Zondag rustig aan gedaan en maandag de eerste dag Rome. We hadden een fietstocht door Rome met een gids geregeld. Heel leuk om te doen een erg gezellig. Dinsdag was een Vaticaandag. Kaartjes voor het museum hadden we al op internet geregeld dus we konden bijna zo doorlopen terwijl er een rij stond van wel een km. Ook de Sixtijnse kapel bezocht.. Hoewel de schilderingen prachtig zijn viel de ruimte mer eigenlijk tegen. Illegaal een foto van het plafond gemaakt. Na het museum naar de Sint Pieter. 's morgens stond daar ook een gigantische rij maar nu konden we ook weer zo doorlopen. Indrukwekkende basiliek. 's avonds gegeten in een klein straatje bij Taverne Antico, een tip van een vriendin van Yvette. Was prima. Woensdag weer naar Rome,maar nu eerst naar de originele Pausenkerk. De San Giovanni de Laterno. Prachtige basiliek waar de Paus verbleef voordat de St. Pieter er was en nog steeds de officiele moederkerk van de wereld. Maar weinig mensen weten dit blijkbaar want het was er heel rustig. Daarna naar het Colloseum, het Forum Romano en het Palatine. Heel indrukwekkend. Vervolgens met de metro naar de Spaanse trappen en daar in de buurt een Pizza gegeten. Vervolgens in een bloedhete trein weer terug naar Bracciano. Over het algemeen is het openbaar vervoer goed. Niet alles loopt op tijd maar het kost dan ook bijna niets. 6 euro voor een dagkaart voor de trein, metro en bussen.
Vandaag donderdag afbouwen op de camping. Vanavond Mike, Sandra en Yvette naar het vliegveld brengen en dan morgen weer richting nederland, waar we zaterdag of zondag weer zullen verschijnen.

Het was weer leuk om jullie op de hoogte te houden.

Groeten van Lia, Frans, Mike, Sandra en Yvette.

• 16 Juni 2011 - 08:26

Wien:

Ik zie Yvet en Sandra zaterdag, dan kan ik de Rome-verhalen in het echt horen. Ben heel benieuwd! Goede reis terug allen!

• 16 Juni 2011 - 08:39

Petra:

Heeeeel veel plezier daar allemaal! Ik ben jaloers hoor!

Tot komend weekend? X

• 16 Juni 2011 - 08:50

Fred:

Maak er een mooie afsluiting van.
    Het huis loopt niet weg!
    Goeie reis terug.

• 16 Juni 2011 - 09:12

Hermien En Angela:

Wij vonden het weer heel leuk om jullie zo te volgen! Wij gaan zaterdag naar Lefkas worden om 02.00 uur opgehaald om naar Schiphol te gaan. Reisgegevens heb ik al aan jullie doorgegeven. Hele goede reis terug en we houden dan via sms contact!
    Ook voor Mike Sandra en Yvette goede reis! Groet en XX Hermien en Angela

• 16 Juni 2011 - 09:16

Trees:

Ben benieuwd naar de foto's. Doe maar rustig aan met de thuisreis, want het weer is hier erg slecht.
    De grassprietjes zingen, maar de was hangt te treuren aan de lijn.

Goede reis!

• 16 Juni 2011 - 10:22

Sandra:

En dan is het alweer voorbij!
    Als jullie een beetje doorrijden kan Frans de halve marathon nog lopen. Ik hoorde nl dat Wim nog een kaartje over had ;-)

Tot gauw!

• 16 Juni 2011 - 10:31

Frits:

Wat vliegt de tijd.
    Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. Rome.
    En natuurlijk de foto's.
    Jullie weten vast nog wel wat regen is, welnu, daar hebben wij hier momenteel genoeg van.
    Neem maar wat van dat heerlijke Italiaanse weer mee naar huis.
    Masar niet teveel, want met drie weken zitten Carla en ik in Verona bij Nabucco en even later in Venetie.
    Zien ernaar uit.
    Goede thuisreis en tot gauw.
    Frits.

• 16 Juni 2011 - 12:47

Chris En Francisca:

Wat hebben jullie weer veel gezien en het heel erg fijn gehad hè? Heel leuk om het allemaal weer gelezen te hebben.
    Voor alle 5 een hele goede terugreis toegewenst.
    We horen jullie binnenkort wel weer.
    Groetjes xx

• 16 Juni 2011 - 15:19

Maria:

Hallo Lia en Frans,

Fijn, dat julie Rome prachtig vonden.Dat vind ik ook.
    Ik wens jullie een goede terugreis.
    Wij worden a.s. zaterdag om 2.00 uur in de morgen!!!! opgehaald.

Groetjes,

Maria.

• 18 Juni 2011 - 15:13

Lucienne:

hallo, als jullie dit lezen zullen jullie al weer thuis zijn denk ik...niet eerder gereageerd want ik was even off-line de laatste dagen....het weer zal jullie wel tegenvallen, het lijkt wel een warme herfst nu.....hopelijk kunnen jullie nog even na genieten van alle mooie belevenissen, had het gevoel er een beetje bij te zijn, terwijl ik niet hoefde te fietsen. Wat leuk dat jullie met de kids nog in Rome zijn geweest. Super!
    hoor wel weer eens van jullie xxx

• 20 Juni 2011 - 17:28

Charles & Yvonne:

Wij zijn weer thuis van 2 weken Parga. ook schitterend hoor! Was even doorgereden!! Gauw jullie verslagen gelezen. Klinkt weer schitterend allemaal. Goede reis terug.