Vanuit Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Vanuit Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Vanuit Siena

Door: Lia en Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 Juni 2011 | Italië, Siena

Hoi,
eindelijk weer een gelegenheid om wat mee te delen. Nadat we uit Todi, hotel met zwembad, vertrokken zijn we richting Orvieto gegaan. Hebben we rechts laten liggen en zijn doorgereden naar Lago di Bolsena. In Bolsena hebben we 2 dagen aan het meer gestaan. Een rustdag dus, maar ja je moet toch blijven trainen. Dus zijn we maar om het meer heen gefietst. Tochtje van zo'n 60 km. Lekker rustig aan, zonder bagage en veel gezien. Na Bolsena een monstertocht van 80 km met 1450 meter stijgen. We waren apetrots op ons zelf toen we om 17.15 de camping opreden bij Castel del Piano. We werden daar enthousiast verwelkomd door de bejaarde campingbeheerder. Hij vond het ook een hele prestatie van Bolsena naar de camping. De volgende dag hebben we de uitdaging Monte Amaita maar niet gedaan (stijging van gemiddeld 9% en dat 15km lang) en zijn naar Buenoconvento gereden en daar in een hotel overnacht. Een klein ommuurd plaatsje waar wel veel touristen overnachten op de pelgrimsroute Francisgena. Vandaaruit dus richting Siena waar we gisteren zijn aangekomen. Prachtige maar zware tocht. Maar wat een landschap!!!!
Vandaag dus Siena bekijken en dan morgen weer verder. Waarschijnlijk zijn we zondag weer op ons uitgangspunt terug (Cappanole).

Nog even een paar wist je datjes:
.. het echt steil is wanneer wandelaars sneller gaan dan fietsers
.. we dat in Assisi meegemaakt hebben
.. Toscane heel erg mooi is
.. Umbrie veel ruiger is maar veel makkelijker fietst
.. er hier heel veel gefietst wordt vooral zonder bagage
.. Toscane en Umbrie wel erg veel zonuren kennen
.. wij dat helemaal niet erg vinden
.. we tot nu toe alleen 3 keer 's nachts regen hebben gehad
.. we daarvan 2 keer toevallig in een hotel overnachten.

Zo dat was het weer even.

Groetjes van Lia en Frans

• 02 Juni 2011 - 11:02

Anneke En Karel:

Leuke foto's!
    Geven een goede indruk van de omgeving waar jullie vertoeven.
    Bij jullie opmerkingen: Wanneer wandelaars sneller gaan dan fietsers kunnen jullie dan beter ook niet gaan lopen?
    Veel plezier en moois verder.

• 02 Juni 2011 - 20:39

Chris En Francisca:

Hoi, eindelijk ook wat foto's.
    Heel leuk om wat van jullie omgeving te zien.
    Wij ook een leuke dag gehad met Maria. Hermien en Angela. Prachtig weer en hebben lekker buiten gegeten met onze Princess Table Chef plaat.
    Jullie veel plezier verder.

• 03 Juni 2011 - 18:52

Angela :

Prachtige foto's jullie zien weer heel wat! Maar wat een steile bergen zeg! Ik neem mijn petje er voor af.
    Voor Mike, Sandra en Yvette schiet het ook al op. Gezellig dat jullie elkaar daar weer zien!
    Nou geniet van alles en blijf voorzichtig! Groetjes Maria, Hermien en Angela

• 03 Juni 2011 - 21:04

Maria:

Hallo Lia en Frans,

Fijn, dat jullie het naar de zin hebben.Zo te zien , is het prachtig weer.
    Nou, hier hebben we ook niet te klagen.
    Gisteren hebben we een heerlijke dag gehad op het zonneterras bij Francisca en Chris.Heerlijk buiten gegeten.
    Vandaag hadden we een begrafenis in Tilburg.Na de koffietafel zijn we doorgereisd naar Joke in het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven.
    Zij is daar uitbehandeld en zal voorlopig worden opgenomen in een verpleeghuis.Verschrikkelijk!!!!
    Ik heb net gezien, dat wij om 6.10 met het vliegtuig 18 juni vertrekken naar Preveza.Wat een onchristelijke tijd, maar het is een luxe probleem.
    Ik wens jullie weer veel plezier en kracht op de fiets.

Groetjes,

Maria.

• 05 Juni 2011 - 15:08

Janny En Frans:

Hoi Frans en Lia,
    Er klinkt erg veel enthousiasme in jullie reisverslag. Misschien voor ons een volgend jaar een goed idee. Kennen het gebied goed we zijn er in 2000 geweest. Over decadent gesproken we waren er met onze cabrio (het eerste jaar dat we hem hadden). Maar op de fiets is het anders. Na een fantastische wandeltocht op corsica zijn we nu ook maar weer aan het trainen op de fiets. We volgen jullie verdere reis en zijn benieuwd naar eeen uitgebreid verslag.

• 13 Juni 2011 - 12:59

Lucienne:

ja wat een mooie foto's en door jullie verhalen zijn we wel heel dichtbij....ha ha zou wat voor mij zijn dat lopen.....vind jullie de echte Toppers hoor....beetje late reactie op deze mail maar deze was verdwaald in mijn hotmail...