Nu langs de Loir in Chaumont sur Loire - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Nu langs de Loir in Chaumont sur Loire - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Nu langs de Loir in Chaumont sur Loire

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

04 Juli 2024 | Frankrijk, Amboise

Dag 26 2 juli

Nog even vergeten. Gisteravond heerlijk mosselen gegeten. Vanmorgen vertrokken naar Chaumont sur Loire waar we om twee uur aankwamen. De grote tent opgezet want we blijven hier in elk geval 2 dagen. Het is nog niet helemaal het Franse weer maar hebben toch buiten gekookt en het Nederlands elftal zien spelen. Gewonnen, we gaan door.

Dag 27 3 juli

Vanmorgen heeft Lia brood gehaald in het dorp want op de camping hebben ze die service niet. Daarna de vuile was verzameld en in het dorp Onzain naar een wasserette gegaan. Aan de andere kant van de rivier maar er is gelukkig een brug.Terwijl de was draaide lekker koffie gedronken op het plein pal tegenover de wasserette.'s Middags een fietstocht gemaakt naar Amboise, een trekpleister. Heen en terug 48 km. Mooie tocht. Vanavond eten bij Fou d'Loire een gewild restaurant langs de Loire. Ging om 7 uur open en wij waren nog net op tijd om een plekje te krijgen. Bijzondere zitjes. Wij zaten in een boot op de reling (wel met goede zitplaatsen hoor) maar er was ook een mandje van een luchtballon. Prima gegeten maar wel bijzondere gerechten. Daarna met mijn buik rollend voor mij uit teruggewandeld naar de camping. Morgen gaan we het Kasteel van Chaumont sur Loire bezoeken.

Dag 28 4 juli

Vandaag dus op weg naar het Kasteel van Chaumont sur Loire. Ingang was vlakbij de camping. Daar kaartjes gekocht nadat we een uitgebreide veiligheidscheck hadden ondergaan. Leek Schiphol wel. Maar we kwamen er doorheen. Gevaar voor een aanslag? Daarna rustig omhoog gewandeld naar het Kasteel. Van buiten al prachtig maar binnen was het ook indrukwekkend. Daarna door de tuinen gewandeld en de stallen bekeken. Ook de tuinen waren prachtig en de stallen waren wat voor Mirna en Cas geweest. Wat een luxe. Mooie dag met mooi weer. Hele dag in korte broek en T-shirt gelopen en voor het eerst deze vakantie sandalen aan.

We hebben besloten om in elk geval hier nog 4 dagen te blijven. Moeten we morgen regelen. Nu rustige en mooie avond.

• 05 Juli 2024 - 08:44

Leo:

Nog een paar dagen, dan zijn jullie helemaal opgedroogd en op temperatuur.

Prachtige kastelen en lekker eten. Als God in Frankrijk

• 05 Juli 2024 - 11:15

Frits :

Zo te lezen zijn jullie prima van bier naar wijn.

Het is heel goed toeven daar.

Inderdaad heel veel mooie kastelen en leuke plekjes.

Het oude centrum van Tours met zijn vakwerkhuizen heeft een heel leuk terassenpleintje.

Het Chateau de Chenonceau is prachtig met zijn overdekte wandelpromenade boven het water.

En dan heb je natuurlijk het Chateau Royal d'Amboise waar je op het Ile d'Or bij Le Shaker met een prachtig uitzicht op het kasteel een biertje kan drinken met een borrelplank.

Kortom veel om van te genieten dus.

Doen dus.

• 05 Juli 2024 - 13:57

Maria Kerkum:

Nou , dat klinkt allemaal goed . Alleen die buik vind ik minder goed .

Vanmiddag gaan we weer naar Ellie . Zij begrijpt maar niet , waarom er niet gebeld wordt .

Morgen naar Francisca en we eten bij KEES .

Zondag worden de verjaardagen gevierd op de Bergsingel . Waarschijnlijk komt Loes alleen , want Theo voelt zich al dagen niet lekker . We zullen jullie missen .

• 05 Juli 2024 - 14:04

Francisca:

Heel fijn dat het weer nu beter is.

Heb je in ieder geval niet voor niets je korte broek en sandalen meegenomen;

Veel plezier hoor.

Genieten jullie er maar lekker van.

Met die buik komt het wel weer in orde.

• 05 Juli 2024 - 23:16

Lucienne :

Weer andere maar vooral ook weer mooie ervaringen en lekker eten, hopelijk fietsen jullie dat er wel weer af.[e-1f6b2][e-1f6b2]

ik raad jullie aan daar zeker nog wat langer te blijven want hier is het weer herfst geworden, code geel…storm op komst.[e-1f4a8] [e-1f327]

Zijn jullie net weer opgewarmd hebben we dat weer…….maar goed nog even heerlijk blijven genieten, want dat doen jullie zeker. Ik bemerk dat jullie vaker lekker uit eten gaan. Heerlijk hoor! [e-1f60e][e-1f377]

• 06 Juli 2024 - 09:30

Hermien En Angela:

fijn dat het weer nu beter isen dat jij je korte broek aan kon!

geniet van het mooie weer en van het lekkere eten!

• 08 Juli 2024 - 12:51

Hermien En Angela:

De verjaardag is goed en gezellig verlopen! Lief van jullie dat je nog gebeld hebt! was eeb verrassing!

blijf genieten van het mooie weer!