Laatste dagen in Chaumont sur Loire - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Chaumont sur Loire - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Chaumont sur Loire

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

08 Juli 2024 | Frankrijk, Amboise

Dag 29 5 juli

Vandaag dus de sta-plaats op de camping verlengd naar dinsdag 9 juli. Dan vertrekken we hier en gaan naar Louviers.

Vandaag een prachtige dag.Veel zon en dus warm. Gefietst naar Blois. Mooie tocht zeker terug. In Blois nog even rondgewandeld.Mooie stad maar we waren er rond de middag dus etenstijd. Winkeltjes gesloten en veel mensen aan het eten. Toen we terug waren nog e en gecontrolleerd hoe laat we morgen onze rondvaart op de Loire hebben. Bleek 15.30 te zijn ipv 11.30. Is wat ons betreft geen probleem. Vanavond bij een pizzeriagegeten. Was prima. Daarna nog even bij een bar een biertje gedronken. Was live muziek. Erg leuk maar heel anders dan in een ierse pub. Nu nog even een wijntje bij de tent.

Dag 30 6 juli

Vanmorgen uitgeslapen tot 9 uur. Schande! Daarna rustig aan gedaan en boodschappen gehaald. Vanmiddag een boottochtje over de Loire gemaakt. Was leuk. De schipper probeerde zoveel mogelijk in het Engels te vertalen. Was grappig maar we begrepen het wel. Vanavond bij de tent Boeuf Bourguignon gegeten. Lekker! En makkelijk hoefde het alleen maar op te warmen. Vanavond Oranje. Ben benieuwd!

Dag 31 7 juli

Gewonnen!!! Dus nu woensdag weer. Vandaag 72 km gefietst met mooi zonnig weer. Van Chaumont naar Chenonceau. Dan naar Amboise en dan weer naar Chaumont. Kasteel Chenonceau is prachtig. We zijn er niet ingewerkt want daar hadden we geen tijd voor. Daarna naar Amboise waar we even hebben rondgelopen en langs de tombe van Leonardo daVinci zijn gewandeld. Ook nog een Croque Madam hebben genuttigd. Bij de bar van Chaumont nog een biertje genuttigd. Waren daar bezig met live dancing. Was gezellig daar. Morgen laatste dag in Chaumont.

Dag 32 8 juli

Vanmorgen nog bewolkt maar dat veranderde wel. Zon en 27 graden. De eerste zomerse dag in deze vakantie. Vroeg geluncht en daarna de fietsen op de auto en naar Blois gereden. Daar een rondje gefietst langs het Kasteel van Chambord. Prachtig Kasteel en leuk rondje. Morgen gaan we hier vertrekken. Hopelijk kunnen we alles droog inpakken. Er wordt wel regen verwacht maar pas in de middag en dan zijn we al onderweg naar Louviers. Daar blij en we dan 2 nachten. Daarna gaan we nog een dagje langs onze Hasseltse familie. Die zitten aan de Belgische kust in Westende. En dan zaterdag weer naar huis.

Er is niets mis met zomerse temperaturen maar we hebben nu ineens last van muggen. De hele vakantie nog niet gezien.

• 08 Juli 2024 - 22:40

Francisca:

Leuk allemaal weer.

Hier wordt het morgen ook een hele warme dag.

Aan het eind van de middag wordt er vreselijk weer verwacht. Onweer en heel veel regen.

Jullie lekker blijven genieten van alles hoor.

• 09 Juli 2024 - 09:54

Frans ZS:

In Blois geweest? En ik lees niks over het Maison de Magie van Houdini, waar elk half uur de drakenkoppen uit de ramen steken? Nou, dan heb je iets gemist!!

En in Amboise niet even het huis bezocht waar Leonardo da Vinci de laatste jaren van zijn leven heeft gewoond? (En uit het raampje gekeken en het uitzicht vergeleken met het schilderij dat ernaast hangt? En waar in het park modellen staan van zijn ingenieuze uitvindingen?)

Ik denk dat jullie nog een keer terug moeten naar de Loire!!

Goede thuisreis! En doe mijn groeten aan de "Hasseltse Familie".

• 09 Juli 2024 - 14:17

Leo:

Prachtige kastelen daar

Eindelijk lekker weer, Lekker om bij te fietsen

Voor de Fransen is het vanavond spannend en dat wordt het voor ons morgen

Nog een paar fijne dagen en een goede terugreis

• 09 Juli 2024 - 15:48

Frans En Lia:

Hoi Frans de darkenkoppen hebben wel gezien. Had ik in het verslag moeten zeggen. Was net te laat om een foto te maken. Leonardo zijn we alleen langsgekomen. Hadden er geen zin in. Wat dat betreft zijn we cultuurbarbaren.

• 10 Juli 2024 - 09:51

Lucienne:

Maar toch weer heel veel gezien hoor. Fijn dat jullie nu ook even zomerse temperaturen hebben.

Geniet nog van die laatste mooie dagen en gezelligheid met de Hasseltse familie…..hoop nog op meer nieuws voordat jullie echt terugreizen

[e-1f970]

• 10 Juli 2024 - 10:39

Hermien En Angela:

Nu de verslagen zijn prachtig we genieten er van! fijn dat het nu zomers weer is hebben jullie verdiend hoor! ik begrijp dat jullie zaterdag naar huis komen! Goede thuisreis!

• 10 Juli 2024 - 11:20

Maria Kerkum:

Fijn , dat het weer goed is . Ik ben gisteren door een wolkbreuk gelopen en had geen droge draad meer aan mijn lijf . Mijn schoenen zijn nog steeds kletsnat , want op de wegen lag een laag water .

Goede reis naar huis en nog veel plezier !