Laatste dagen in Frankrijk en via Westende naar hu - Reisverslag uit Westende, België van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Frankrijk en via Westende naar hu - Reisverslag uit Westende, België van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Frankrijk en via Westende naar hu

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

12 Juli 2024 | België, Westende

Dag 33 9 juli

Vanmorgen de grote tent droog in kunnen pakken. De laatste dagen gebruiken we alleen het kleine tentje dat we ook op de fietsvakanties gebruiken. Om half elf zijn we vertrokken naar Louviers (vlakbij Rouen) en blijven daar 2 nachten staan. Gaan we morgen daar een rondje fietsen en het stadje bekijken. Schijnt een hele mooie kathedraal te hebben. En het schijnt morgen goed weer te zijn.

Toen we gingen inpakken was het prima weer. Warm en nog wel wat zon. Toen we vertrokken begon het net wat te regenen. Dus prima op tijd alles in de auto. Goed weer gehouden tot we zo'n 100 km van het einddoel waren. Toen regen. Toen we bij de camping kwamen was het droog. Kwam nog wel een klein buitje. Daarna de tent droog op kunnen zetten. Nu weer regen. Vanavond gaan we waarschijnlijk weer mosselen eten in het campingrestaurant.

Weer lekker mosselen gegeten. Was weer prima. Nog lekker in het zonnetje gezeten op het terras bij het restaurant.

Dag 34 10 juli

Vandaag onze laatste fietstocht in Frankrijk gemaakt. Een rit rond Louviers. Mooie rit gedeeltelijk langs de Seine. Tocht was 59 km. Weer mooie dingen gezien. Mooie huizen en landschappen. Prachtige krijtrotsen langs de Seine.Kwamen ook nog langs een meer waar honderden kinderen aan het spelen waren en aan het zwemmenwaren. Ook waren er waterglijbanen. Kortom een druk bezochte plek voor schooluitjes. Mooie tocht als afsluiting met prima weer.

Vanavond hopelijk Oranje zien. Gezien en een grote teleurstelling. Verloren.

Dag 35 11 juli

Vanmorgen vertrokken naar Westende om nog een dagje bij Yvette, Pieter en de kinderen te zijn. Even schrikken toen we wegreden want de koppeling van de auto werkte niet goed. Al eerder last van gehad. Na een stukje rijden ging het weer goed. Rustige rit naar het Belgische Westende. Daar aangekomen het kleine tentje naast de stacaravan van Yvette en Pieter gezet. Het was prachtig weer. Naar de kust gewandeld en lekker gegeten. Weer terug gewandeld en nog een spelletje gedaan. Ik heb kansloos verloren. Morgen gaan we naar het zwembad bij Plopsaland. Het schijnt te gaan regenen morgen dus we gaan een binnenactiviteit doen.

Dag 36 12 juli

Vandaag naar Plopsaqua de Panne geweest. Een spektakel met glijbanen en andere waterpret. 's Morgens wel in de regen naar het kusttrammetje gelopen. Ging wel goed al waren we hier en daar wel nat geworden. Een dag vol waterpret. Moest wel een zwembroek kopen want ik mocht er met mijn zwemshort niet in. Hebu een collectorsitem. Een zwembroek van Plopsaqua. Niemand heeft die in de familie!!

Vanavond gegeten in het restaurant van de camping. Ik weer aan de Mosselen. Was weer lekker. Morgen naar huis. Hoop dat het goed gaat met de koppeling van de auto.

• 12 Juli 2024 - 23:09

Francisca :

Jullie hebben weer heel veel meegemaakt en gezien.

Lekker die mosselen. Heb ik vandaag ook bij Maria gegeten.

Zalig. Was een grote verrassing.

Veel succes morgen met de rit naar huis..

Zal duimen dat her met de koppeling goed blijft gaan.

Ik weet er alles van. Heel vervelend.

• 12 Juli 2024 - 23:27

Lucienne :

Heerlijk al die mosselen……en ach die voetballers zijn we alweer vergeten…helaas en ik verwacht nog wel een foto in zwembroek….toch nog mooie dagen gehad daar en dan toch ook weer fijn om naar huis te gaan toch?

Veilige thuisreis zonder mankementen……[e-1f92a]

• 13 Juli 2024 - 09:35

Charles En Yvonne:

Einde van een leuke en mooie vakantie, zal de reisverslagen missen. :)

Goede terugreis.

• 13 Juli 2024 - 10:11

Saskia:

Dank jullie wel voor de leuke verslagen Lia en Frans. Een hele goede terugreis gewenst. groetjes Saskia

• 13 Juli 2024 - 11:05

Hermien En Angela:

Ha Ha wij hebben ook mosselen gegeten bij Maria ze waren heerlijk!

heel goede reis naar huis morgen. wij zijn de hele middag weg naar Dordrecht een orgelconcert van Wim Wegman de pianostemmer! hoop dat jullie goed thuis komen en dat we elkaar weer kunnen spreken!