Dag 3, 4 en 5. Dublin en omstreken - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Dag 3, 4 en 5. Dublin en omstreken - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Dag 3, 4 en 5. Dublin en omstreken

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

11 Juni 2024 | Ierland, Dublin

Dag 3 9 juni

Vanmorgen om 8 uur opgestaan en ontbeten. Daarna alles ingepakt en vertrokken maar Dublin. Waren er aan het eind van de ochtend. Camping gevonden en de tent opgezet. Gelukkig nog met droog weer. Daarna begon het af en toe te regenen en dat doet het nog steeds (half negen 's avonds). Vanmiddag nog op de fiets boodschappen gedaan en gewandeld in een lichte miezer. Zitten met truien en jassen aan want erg warm is het niet. Morgen schijnt het beter te worden. 's avonds kachel aangestoken. Waren blij dat we die toch meegenomen hadden.

Dag 4 10 juni

De zon scheen op tent dus het was niet koud. Vandaag zijn we naar Dublin gegaan voor een dagje stad. Op de fiets. Prima route maar waar het fietspad langs het kanaal wegen kruisten stonden hekjes waar wij met onze fietsen moeilijk door konden. De Ieren kunnen nog wat leren van de Nederlanders op dit gebied. Dublin is een hectische stad. Veel toeristen en ook wel bezienswaardigheden. We vonden het niet een echt mooie stad. Veel stond ook in de stijgers. Wel geleerd dat Ierland nog niet zo lang een zelfstandige staat is. In 1916 met een bloedige opstand begonnen maar pas in 1949 echt zelfstandig. Lekker biertje gedronken bij de lunch en om 4 uur weer richting camping gefietst. Een stortbui onderweg. Gelukkig konden we een beetje schuilen en waren we niet heel erg nat. Simpel gegeten. Soep met brood en worstjes want we zaten nog vol van de lunch. Besproken wat we morgen gaan doen. We blijven nog een dag op deze camping en gaan morgen Glendalough bezoeken in de Wicklow Mountain. Kachel wel weer aangestoken.

Dag 5 11 juni

Na het ontbijt vertrokken maar Glendalough. Is beroemd om een legende over een monnik Kelvin. Er staan daar nog ruïnes uit de 12e eeuw. Wandeling gemaakt van 8 km. Stijgen en dalen. Mooie omgeving. Daarna weer terug naar de camping bij Dublin. Laatste nachtje hier. Morgen naar het zuiden waar het hopelijk wat warmer is. 's nachts denk ik dat we aan winterkamperen doen. Met 6 graden in een tent is niet echt behaaglijk.

Morgen dus naar iets ten zuiden van Cork.

• 11 Juni 2024 - 22:09

Francisca:

Jullie hebben al weer heel wat meegemaakt in een paar dagen.

Kruip maar lekker dicht tegen elkaar aan in die tent.

Hier ook nat en koud maar lekker warm onder mijn dekbedje.

Hoop voor jullie dat het in het zuiden wat warmer is.

Veel plezier.

• 11 Juni 2024 - 22:13

Sandra :

Jammer dat het weer nog niet echt mee zit. Hopelijk wordt het beter.

Anders op een andere manier toch genieten want Ierland lijkt mij wel super mooi!

Liefs Sandra

• 11 Juni 2024 - 22:15

Leo:

Ik dacht dat het in Nederland niet zulk best weer is, maar bij jullie is het nog wat minder. Toch lekker genieten van de mooie omgeving.

Op naar het zuiden; veel plezier

• 12 Juni 2024 - 10:57

Lucienne Goud:

Ja….een beetje afzien dus…hier is het weer niet veel beter en qua temperatuur ook niet. Gelukkig zijn jullie samen om lekker tegen elkaar aan te kunnen kruipen en wat goed zeg dat kacheltje aan.Wens jullie beter weer in het zuiden.

xxx Lucienne

• 12 Juni 2024 - 11:22

Maria Kerkum:

Hopelijk wordt het weer beter . Hier is het ook geen zomer en af en toe koud . Ik zit met dode vingers !

Wie stelt ook al weer dat hoge standbeeld i Dublin voor ?

Blijf genieten van het bier .

• 12 Juni 2024 - 20:12

Hermien En AngelaKerkum:

Ja Dublin kennen wij ook wij vonden het heel interessant jammer dat het weer tegen valt maar wie weet knapt het snel op!

geniet van de vakantie!!!!

groet Hermien en Angela

• 13 Juni 2024 - 20:21

Saskia:

dank voor jullie verslag legging ,leuk om te lezen. Kan spijtig geen zon op sturen jullie kant op....hier is het ook pet