Belevenissen in Garretstown - Reisverslag uit Cork, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Belevenissen in Garretstown - Reisverslag uit Cork, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Belevenissen in Garretstown

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Juni 2024 | Ierland, Cork

Dag 6 12 juni

Vandaag vertrokken ui Dublin en naar het zuiden gereden. In de buurt van Cork een camping uitgezocht. Camping Garretstown ligt bij het plaatsje Ballinsspittel. Hebben een plek met geweldig uitzicht. Blijven hier in elk geval 3 nachten. Lekker gegeten in de plaatselijke kroeg en nu koffie bij de tent.

De weersvoorspelling voor morgen is hopeloos. We zien het wel wat het wordt.

Dag 7 13 juni

Vannacht regen en storm. Duurde tot een uur of 10 in de ochtend. Tent heeft het prima gehouden. Tegen de middag kwam de zon door en werd het ondanks de stevige wind toch lekker weer. Vanmiddag een fietstochtje gemaakt naar het Strand van Garylucas oud hoofd van Kinsale. Prachtige omgeving en de zee blijft altijd fascinerend.

Terug in Ballinsspittel nog een guiness gedronken en toen terug naar de camping. Lekker gegeten. Nu weer de kachel aan want het is koud.

Dag 8 14 juni

Vandaag stond een bezoek aan het plaatsje Kinsale op het programma. Wel op de fiets natuurlijk. Blij dat we tegenwoordig e-bikes hebben, want er zaten pittige heuveltjes bij. Zonnig weer met af en toe een buitje. Kinsale is een havenstadje en heeft ook een oud fort. Charles fort. Daar naar toe gewandeld en nog een rondleiding gehad. Tussen de middag nog fish en chips gegeten. Heerlijk.

Morgen vertrekken wevan de camping Garretstown en gaan we naar Cork. Slapen daar in een B[e-38]B zonder B. Leuk om Cork te bekijken en we vermijden dan de storm die morgen hier komt. Een tent opzetten met windkracht 7 is ook niet alles.Na Cork gaan we naar Killarney maar eerst morgen Cork dus.

• 14 Juni 2024 - 22:04

Lucienne:

Tja….dat valt niet mee als je zo’n groen land opzoekt…..maar heb wel met jullie te doen…..geniet van je overnachting in de B[e-38]B en hoop op beter weer voor de komende dagen en minder koude nachten

• 14 Juni 2024 - 23:16

Francisca :

Geweldig vind ik het weer wat jullie toch allemaal doen met dat nare weer.

Hier niet veel beter.

Ben net thuis van Maria. Vreselijk weer en heel vervelend dat de straatverlichting heel laat aan gaat. Je zuet niet goed waar je rijdt.

Morgen hier ook storm en veel regen.

Jullie lekker genieten in Cork hoor..

• 15 Juni 2024 - 09:55

Maria Kerkum:

Wat vervelend , dat het zulk slecht weer is . Hier is het ook helemaal geen zomer . Wat hebben wij in april bij jullie in de tuin heerlijk genoten .

Hopelijk wordt het beter weer . Het is toch een heel mooi eiland , maar met zon is het nog mooier .

• 15 Juni 2024 - 11:07

Hermien En Angela Kerkum:

Hoi Frans en Lia,

vervelend dat het zulk slecht weer is. Hier ook niet best hoewel het nu droog is met wat zon! Het waait wel behoorlijk hard. Wat fijn dat jullie genieten! Het is ook een prachtig land! Leuke foto's Blijf genieten!

groet Hermien en Angela

• 15 Juni 2024 - 12:12

Frans (zS):

Nou, ik hoop dat de sfeer en het landschap jullie een goed vakantiegevoel geven, want als het om de regen gaat had je net zo goed thuis kunnen blijven. [e-1f609]

Ik duim voor wat zonniger periodes in Ierland! En ik blijf jullie avonturen volgen!

• 15 Juni 2024 - 12:59

Frits :

Maar goed dat jullie van die doorzetters zijn. De elementen trotseren heeft wel iets Iers, gelukkig hebben ze guiness.

Hoop echt voor jullie dat na de storm het dan echt een keertje mooier weer wordt.

Volhouden dus, kop in de wind en genieten maar.

• 17 Juni 2024 - 09:04

Hanneke:

Wat een pittige dagen hebben jullie achter de rug. Jullie trotseren alle hindernissen en gaan lekker door. Wens jullie voor nu betere dagen toe, zodat de reis nog mooier wordt. Met een zonnetje ziet alles er nog mooier uit. Grtjes