Via Cork naar Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Via Cork naar Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Via Cork naar Killarney

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

16 Juni 2024 | Ierland, Killarney

Dag 9 15 juni

Vanmorgen gelukkig alles droog kunnen inpakken. De campingeigenaar gaf nog een paar adviezen wat we moesten gaan bekijken. Gaf tips over restaurants en bars met live muziek. Om half elf reden we naar Cork en om ongeveer 12 uur geparkeerd in een Q park vlakbij het hotel. Daar nog even langs geweest om te kijken of ze onze reverservering hadden ontvangen. Alles klopte. Daarna begonnen met de sightseeing. Eerst de English market binnen gelopen. Een verkoophal die je ook in Spanje tegenkomt. Daar even koffie gedronken en weer verder. Eerst het Elisabeth fort. Daarna naar de Saunt Fin barre's cathedral en vervolgens de Crawfort art gallery en daarna naar de Shandon Bells [e-38] tower. Daar naar boven geklommen. De klokken kon je zelf luiden. Een hels kabaal dus. Vooral kinderen vinden dat leuk. Nog even gewandeld en in een pub een biertje gedronken. Weekend tas opgehaald en naar het hotel gewandeld.

Nu een biertje op de kamer en dan uit eten.

Lekker gegeten bij een Mexicaan. Daarna geprobeerd een pub te vinden met Ierse muziek. Helaas niet gelukt. Wel hier en daar een pub bezocht. Was ook niet verkeerd.

Dag 10 16 juni

Opgestaan en een plek om te ontbijten gezocht. Lekker toast met ei, gebakken ei, worstjes, Black en White pudding etc. Daarna de auto opgezocht en vertrokken naar Killarney en staan nu op de camping Flemming's White bridge. Voor het eerst zweten met het opzetten van de tent. Lijkt wel zomer.

Heerlijk weer deze middag. Volop zon en Lia heeft zelfs een korte broek aangetrokken. Ik zit in mijn blote bast. Vanaf 2 uur naar Nederland-Polen gekeken samen met andere Nederlanders. Gelukkig gewonnen. Daarna nog boodschappen gedaan en gegeten bij de tent. Nu de zon achter de bomen is koelt het aardig af. Morgen gaan we de omgeving verkennen met de fiets.

• 16 Juni 2024 - 22:21

Frits :

Eindelijk geen berichten over storm en regen. Eindelijk louter goede berichten over dingen waarvan jullie genieten. Het werd tijd.

Ga zo door.

Dit heet vakantie en laat die korte broek maar uit de tas.

Je moet het weer soms dwingen in je voordeel.

Veel plezier daar.

• 17 Juni 2024 - 06:08

Sandra:

Dat zijn betere berichten! Fijne fietsdag!

• 17 Juni 2024 - 10:38

Frans (sZ):

.....Eindelijk geen berichten over storm en regen.... Prima dus.

Maar wat ik tot nu toe mis zijn berichten over "Hoe smaakt de whiskEy !!! [e-1f609]

• 17 Juni 2024 - 11:19

Lucienne:

Fijn om te lezen dat het weer is verbeterd……houden zo…..lekker genieten van de mooie natuur….en alles…en ja hoe smaakt de whisky [e-1f943][e-1f943]?

• 17 Juni 2024 - 12:52

Maria Kerkum:

Fijn , dat het weer beter is . Hier valt het vandaag ook wel mee . Wel veel wind . Morgen gaat het weer regenen , maar daarna schijnt het veel beter te worden .

Hopelijk vinden jullie nog een pub et Ierse muziek . Dat is heel leuk . Blijf genieten !!!

• 17 Juni 2024 - 13:24

Francisca:

Heel fijn dat het weer nu veel beter is.

Hoop dat het zo blijft.

Beter nat van het zweet dan van de regen

Lekker blijven genieten van alles.

• 17 Juni 2024 - 14:47

Hermien En Angela:

Nu het is gelukkig beter weer hoop dat het zo blijft blijf genieten!

hier is het weer ook beter en het is warmer dus we gaan ook genieten!

Leuk om jullie verslag te lezen zo blijven we op de hoogte!