Belevenissen in Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Belevenissen in Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Belevenissen in Killarney

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Juni 2024 | Ierland, Killarney

Dag 11 17 juni

Vandaag heeft Lia de was gedaan. Het was wel bewolkt maar de temperatuur was goed. Daarna zijn we op de fiets gestapt om de volgende route te rijden: Muckross house, Ross Castle en Lough Leane. Een rit van uiteindelijk 33 km. We kwamen eerst bij Ross Castle waar we een rondleiding kregen. Leuk om te horen hoe dat allemaal ging in 1600 honderd en later. De renovatie was wel betaald door de Europese dus het is zeer belangrijk dat Ierland bij de EU blijft. Daarna naar Muckross house. Ook daar naar binnen geweest en ons vergaapt aan de rijkdom. Koningin Victoria logeerde daar vaak. Elke kamer had een eigen bel en al het bedienend personeel wist bij welke bel een kamer hoorde en ze dus gelijk naar de goede kamer gingen. Er hingen in de personeelsruimte wel dertig bellen. Daarna zijn we langs de Muckros

s abdij gefietst en zijn daar natuurlijk ook nog wezen kijken. Een ruïne maar het bijbehorende kerkhof lijkt nog steeds in gebruik. Bij terugkomst op de camping boodschappen gedaan en lekker gegeten. Morgen gaan we naar het hoogste punt hier in de buurt en gaan we 's avonds eten bij de Danny mann en hopelijk Ierse muziek.

Nog even over de whisky. Flesje Bushmills gekocht. Prima te drinken en zelfs Lia neemt er af en toe wat van. Het is wel de goedkoopste. 23 euro. De rest zit allemaal boven de 35 euro. Zelfs Tullamedore doe whisky is boven de 35 euro. Nog even gekeken naar een rondleiding in de Midleton Distillery maar daar kostte een rondleiding van 2 uur 75 euro pp. Vond ik toch een beetje te duur.

Dag 12 18 juni

Vandaag een fietstochtje gepland. Gaan naar de Gap of Dunloe. Een pas tussen twee dalen. We hebben de gemakkelijkste kant gekozen. Zowel heen als terug. Maar nog wel met een paar hellingen tussen de 10 en 15 procent. Vooral die van 15 procent was aardig steil. Een rit door een prachtig gebied. Op de terugweg nog even koffie gedronken met Ierse appeltaart erbij. Lekker. Terug in Killarney nog even de pub Danny Mann opgezocht en een tafeltje besproken voor het eten vanavond.

Lekker gegeten bij Danny Mann met live music vanaf 8 uur. Bekende nummers maar jammer dat het niet vol was. Om een uur of negen even rondgelopen en een andere pub met live musical gevonden. Geweldige sfeer en muziek. Een gitaar en een trekharmonica. Om elf uur weer op de fiets naar de camping. Mooi afscheid van Killarney want morgen gaan we hier weg en gaan we naar Dingle. Camping aan de kust.

• 19 Juni 2024 - 08:13

Wil:

Wat een mooie tocht, heel afwisselend! Hebben jullie ook CD gekocht met Ierse muziek?

Nog veel plezier en zo'n!

• 19 Juni 2024 - 08:50

Leo:

Mooie tocht en eindelijk live muziek.

Volgens mij ook zelfs droog en dat is ook lekker meegenomen.

Veel plezier verder

• 19 Juni 2024 - 08:56

Kitty Mank :

Jullie hebben je goed vermaakt in Killarney. Ik heb er ook goede herinneringen liggen. De muziek in de pubs is zo leuk! Goede reis verder!

Groetjes Kitty

• 19 Juni 2024 - 09:57

Maria Kerkum:

Nou , dat klinkt allemaal heel goed . Jammer van de hoge prijzen . Toen wij er waren was het goedkoop vergeleken bij Nederland .

Blijf genieten !

• 19 Juni 2024 - 12:06

Anneke Kr.:

wat

• 19 Juni 2024 - 12:56

Lucienne :

Weer een heel bijzonder verslag….in mijn gedachten reis ik met jullie mee en geniet…..

Dit is toch weer een heel andere vakantie maf niet minder leuk en verrassend.

Heel veel plezier nog…..

[e-1f943] cheers!

• 19 Juni 2024 - 13:34

Angela En Hermien Kerkum:

Nu jullie zien genoeg.het lijkt mij ook heel erg leuk. Jammer dat het behoorlijk duur is! Blijf genieten!

groet Hermien en Angela

• 19 Juni 2024 - 16:45

Anneke Kr.:

Leuk , dat jullie ook zo genieten in Ierland.

Wij waren er een paar jaar geleden en genoten ook zo van het landschap. En niet te vergeten, net als jullie van de heerlijke live music!

Veel plezier nog

• 19 Juni 2024 - 20:20

Francisca:

Geweldig allemaal.

Jullie genieten volop.

Die whisky drinkt Jack volgens mij ook. Ik koop dan Tulamor Dew. Hij vindt hem ook heerlijk.

Hier is hij gelukkig veel goedkoper.

Heel leuk die live music in de Ierse Pub.