Dingle en omstreken - Reisverslag uit Dingle, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Dingle en omstreken - Reisverslag uit Dingle, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Dingle en omstreken

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Juni 2024 | Ierland, Dingle

Dag 13 19 juni

Vanmorgenop ons gemak alles ingepakt en zijn we vertrokken uit Killarney. Een rustige rit van nog geen 70 km. In Dingle boodschappen gedaan en vervolgens de laatste 7 km naar camping campanile teach an aragail vlakbij zee. Plekje toegewezen gekregen. Mooie plek. Vanmiddag nog even naar het Strand gewandeld en Lia heeft nog pootje gebaad in de Atlantische Oceaan. Mooi weer vandaag maar nu tegen de avond koelt het sterk af.

Zelf gekookt en vanavond gezellig gepraat met Anneke en Wolter uit Leeuwarden die in principe het rondje Ierland fietsen. Op Santos fietsen dus we zijn heel enthousiast. Per slot van rekening fietsten wij ook op Santos voordat we overstapten op de e-bikes. Morgen gaan we Slea Head fietsen. Een tocht van 60 km.

Dag 14 20 juni

Vandaag dus een langere fietstocht. Helaas was het bewolkt maar nog niet veel wind. Dus eigenlijk wel goed fietsweer. Om kwart over tien zijn we gestart. Prachtige vergezichten en kliffen.Anneke en Wolter fietsten tot Dingle dezelfde route en zijn we een paar keer tegengekomen. Leuk. Om een uur of 1 in Dingle nog boodschappen gedaan en het tweede deel van de tocht gestart. Ook hier mooi landschap en hoe verder we van Dingle afkwamen heerste er rust. In een dorpje vlakbij de camping nog een pub bezocht en een Guiness gedronken.Hier gaan we morgenavond eten. Lekker gedoucht en nu eten koken.

Vanavond weer de kachel aangestoken. In elk geval weer een beetje warmte in de tent. Wind wakkert wel aan. Weersvoorspelling is voor Vannacht en morgenochtend regen. Dus dat wordt uitslapen.

Dag 15 21 juni

Vanacht om 4 uur begon het te regenen en hard te waaien. Om 8 uur werd het even een uurtje droog dus snel uit de slaapzak en wassen. Daarna een ontbijtje met een eitje en gebakken spek. Je moet toch wat met dit weer. Nog even extra stormlijntjes aangebracht want het waait nog steeds hard. Verder een rustige ochtend met het lezen van een boek. Op mijn telefoon want mijn e-reader heeft het begeven. 10 boeken toegestuurd gekregen via de mail van Frits en Carla. Kan dus even vooruit.

Vanmiddag is het weer erg opgeknapt. Veel zon. Nog even gewandeld in de buurt op zoek naar prehistorische zaken en een kerkruine. Uiteindelijk 1 gevonden. Een gebouwtje uit vroegere eeuwen. Vanmiddag nog in Dingle een rondwandeling gemaakt naar een vuurtoren. Mooi en voor een deel heel verrassend langs de kliffen. Vanavond uit eten in een nabij gelegen pub.

Erg gezellig en ook nog Nederland-Frankrijk gekeken. Ook was er nog live muziek. Wel niet zo spectaculair als in Killarney maar wel leuk. Morgen gaan we weg hier en verkassen we naar Doolin. Naar de kliffs of Moher.

• 22 Juni 2024 - 10:29

Freda Miltenburg:

jullie leggen behoorlijke afstanden af. Petje af!

En die muziek in de pub….wat leuk om daar lief bij te zijn!!

Nog een fijne tijd en veel fietsplezier.

• 22 Juni 2024 - 23:07

Francisca:

Geweldig allemaal weer.

Jullie hebben al heel wat gezien en meegemaakt.

Vandaag hier bij mij nichtendag gehad. Was weer gezellig.

Veel fietsplezier jullie hoor !

• 23 Juni 2024 - 09:45

Hermien En Angela Kerkum:

Fantastisch wat jullie allemaal doen en jullie genieten duidelijk!

blijf genieten

• 23 Juni 2024 - 16:31

Lucienne :

Toch weer een heleboel beleefd….en leuk dat jullie leuke contacten leggen. Ik hoop dat het bij jullie net als bij ons ook mooi weer is…..in ieder geval droog en niet te veel wind. Veel plezier nog en groetjes van mij

• 23 Juni 2024 - 22:40

Maria Kerkum:

Het klinkt allemaal wel positief. Ik zag op de televisie , dat ook bij jullie het weer beter wordt .

Ik hoop op een mooie week en dat jullie ook van wat zon kunnen genieten .Wij gaan naar Hoek van Holland , eten op de Bergsingel buiten en vrijdag gaan we weer Grieks eten in Houten .

Ook allemaal leuke dingen in het vooruitzicht .

Blijf genieten !