Onze tijd in Doolin - Reisverslag uit Doolin, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu Onze tijd in Doolin - Reisverslag uit Doolin, Ierland van Frans Kerkum - WaarBenJij.nu

Onze tijd in Doolin

Door: Frans en Lia

Blijf op de hoogte en volg Frans

24 Juni 2024 | Ierland, Doolin

Dag 16 22 juni

Vanochtend vroeg regende het en daarna zaten we gewoon in een wolk. Dus miezer. Kwam natuurlijk slecht uit want we moesten de tent afbreken. Natte tent dus mee naar Doolin. Met de veerboot over en daarna hele smalle hobbelige wegen richting Doolin. Ging allemaal goed. Waren tegen half vier op de camping en om kwart voor vijf stond alles weer. Gekookt in de keuken. Heel luuks en lekker warm. Vanavond nog naar België gekeken. Spannend.

Dag 17 23 juni

Ondanks dat we in de zon zaten en ik voor het eerst een korte broek aanhad toch besloten dat we op 29 juni Ierland gaan verlaten. Ierland is fantastisch maar het weer is maar zo zo. Ierland moet je niet met een tent doen maar met een camper. Heel veel leuke en mooie dingen mee gemaakt en hopelijk de komende dagen ook nog. Vandaag langs de cliffs of Moher gewandeld. Fantastisch!! En met voor hier zomers weer. Lekker gegeten en klaargemaakt in een hele goede campingkeuken. Nu in de pub met live muziek. Met een paar Engelse gesproken die ook op de camping bleken te staan. Morgen willen we weer een stuk fietsen. Hopelijk valt het weer mee.

Dag 18 24 juni

Op ons gemakkie opgestaan. Besluiten om naar de Doolin Cave te gaan. Gaan er op de fiets heen. Is een half uurtje fietsen. Krijgen daar een rondleiding. Om 13.00 uur moeten we daar zijn. Mogelijk fietsen we daarna door voor een rondje Burren. De grot was fantastisch met een stalagtiet van een paar duizend kilo. Grot is 72 jaar geleden ontdekt door 2 19 jarige jongens. De ontdekker is er nog geweest toen de ontdekking 70 jaar geleden was. Hij wilde weer kruipend naar binnen maar dat was gelukkig niet meer nodig. Moest wel de hele tijd gebukt lopen met een helm op om je hoofd te beschermen. Was goed dat ik die helm op had want anders was mijn hoofd één bloederige massa geweest. Na het grot bezoek nog 40 km gefietst door de Burren. Bizar landschap met alleen maar rotsen. Wordt ook wel het maanlandschap van Ierland genoemd. Vanavond in de pub gegeten met weer live muziek. Morgen vertrekken we uit Doolin en gaan we terug naar Rosslare waar we zaterdag 29 juni om 23.55 de boot nemen naar Duinkerke.

• 24 Juni 2024 - 23:39

Lucienne:

Ondanks de wisselende weersomstandigheden doen en zien jullie toch prachtige dingen en ja wie weet nog eens terug met een camper en de fietsen achterop…..geniet nog van de komende dagen voordat jullie weer op de boot stappen naar de overkant….leuk dat ik jullie vanavond even heb kunnen helpen met de camping die jullie zochten….bye! Slaap lekker

• 25 Juni 2024 - 07:32

Sandra :

Zo te lezen wel weer veel moois gezien!

Nog een geluk dat jullie niet alleen met de fietsen naar Ierland zijn gegaan.

Fijne dagen nog daar.en hopelijk mooi weer in Frankrijk.

• 25 Juni 2024 - 07:54

Wil:

Dag Lia en Frans

Wat een leuk verslag en wat een avonturiers zijn jullie! Klinkt allemaal mooi, de landschappen. De pubs en de biertjes! Jammer van het weer, maar wel echt Iers...

Goede reis verder!

• 25 Juni 2024 - 10:59

Maria Kerkum:

Jammer van het weer , maar het is een erg mooi land . Hier is het weer heel goed . Af en toe snikheet . Morgen hopen we nar Hoek van Holland te gaan .Lekker genieten aan de zee.

• 25 Juni 2024 - 14:47

HERMIEN EN ANGELA:

wAT HEBBEN JULLIE VEEL GEZIEN EN ONDANKS HET SLECHTE WEER HEBBEN JUULIE TOCH GENOTEN. WETEN JULLIE AL WANNEER JE WEER THUIS ZIJN???

HIER IS HET SNIKHEET!

• 25 Juni 2024 - 15:34

Francisca:

Wat hebben jullie al veel leuke dingen meegemaakt.

Wel jammer van het weer.

Ook leuk dat er steeds een paar foto's bij staan.

Veel plezier nog verder.

• 25 Juni 2024 - 17:06

Leo:

Mooi hoor die beschrijvingen, zo krijg ik ook zin in Ierland

Jammer van het weer, maar toch .aar mooi de korte broek aan gehad, dus waar klaag je over. Zo te lezen vormt het weet weinig belemmering voor jullie activiteiten.

Vanavond genieten van Oranje in de pub?

• 26 Juni 2024 - 22:51

Hanneke:

Petje af, jullie gaan gewoon door met het avontuur. Het hoort bij Ierland de sfeer, het weer en de prachtige natuur! Succes met jullie terugreis

• 27 Juni 2024 - 10:30

Yvette :

Gelukkig toch nog een paar mooie dagen om Ierland mee af te sluiten. Hopelijk nog een beetje zomerse temperaturen aan de andere kant van het water!